{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Pyllermor, HJÆLP LØBETID?! {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pyllermor, og Rosa er min første tæve, og jeg er på bar bund her. Hendes skede (eller hvad man nu kalder den) er altså hævet ret voldsomt, og hun virker som om den er øm, jeg må i hvert fald ikke komme til den. Prøvede at tørre for at se om der var blod, men det var der ikke. Nu er jeg så bare bekymret, for om der er noget galt eller om hun bare er på vej i løb? Er det normalt de hæver ret meget ? og hvor lang tid før løb hæver de? troede det var ca. samme tid som blod osv.
Umiddelbart ser den fin ren ud og lugter ikke, så vil heller ikke haste til dyrlægen og bruge en masse penge, hvis hun bare er på vej i løb.
Er det normalt de godt kan være lidt ømme eller mere sarte med at man røre end normalt? (ikke at jeg normalt går og piller dernede, men det er sket før, at jeg skulle tjekke for løb, hvor det så viste sig at der ikke var noget)

Hun er 10 mdr, så det er jo en helt normal alder for hende at komme i sin første løb. Jeg ved hendes mor var omkring 11 mdr da hun kom i sin første.

Jeg vil dog ikke tøve med at tage hende til dyrlæge, hvis der er den mindste tvivl om, hvorvidt det bare er løbetid eller om der er noget galt, men ville nu alligevel lige høre fra andre med mere erfaring på området, inden jeg haster til dyrlæge. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pyllermor, HJÆLP LØBETID?!
  • #1   6. nov 2015 Mit bud er helt klart at det er løbetid og at der i løbet af få dage vil komme blod. Om de direkte er ømme, det husker jeg ikke, men det er helt normalt at de hæver voldsomt smiley

  • #2   6. nov 2015 Okay tak Nu som.. Det er ikke nemt når det er helt nyt med tæve, for selvom man læser om det inden, er det noget helt andet når det så sker. Jeg holder øje med hende i løbet af weekenden og ser om hun ikke går i løb. smiley

    En af tingene jeg tit har læst er at de bliver mere kontaktsøgende osv. men Rosa er i forvejen en klister hund, så hun kan ikke rigtig blive værre. smiley
    Men ville ikke gøre mig noget at det kom nu.


  • #3   6. nov 2015 Jeg ville ikke være bekymret. Overhovedet. Det lyder helt normalt og som om hun er ret tæt på løbetid smiley

  • #4   6. nov 2015 Så v il jeg slappe lidt mere af, og se om hun ikke går i løb smiley

  • #5   6. nov 2015 Hun er ikke øm. Hun synes nok bare det er underligt.
    Pas på du ikke overfortolker hundens signaler og menneskeliggør dem. Din uro smitter hunden.
    Løbetid er helt normalt. Nogen starter med hævelse, andre med blod. Første gang kan de født bløde mindre end efterfølgende gange.


  • #6   6. nov 2015 Jeg ville ikke være bekymret. Silje hæver også op til over tredobbelt størrelse, når hun er i løb, og ja, det kan godt se lidt voldsomt ud. smiley

  • #8   6. nov 2015 Min tæve er lige kommet i sin første løbetid(8 måneder). Hun gjorde det lidt i den omvendte rækkefølge i min verden, hun startede med at bløde og så hævede hun op.
    Men ja, det er helt normalt at de hæver op og nogle endda meget voldsomt.


  • #10   6. nov 2015 Mine første tæve hævede som en sindsygt i hende første løbetid. Og i hendes anden var der ikke det vilde.. Tænker mere du ikke må røre fordi hun hormonelt ikke kan finde ud af hvad der sker.. Nogen tæver kan godt blive noget forvirret og vil derfor ikke have man røre dernede eller på maven..

  • #11   6. nov 2015 Malene det er ikke kun når jeg røre hende hun virker lidt irriteret, men det kan helt sikkert også være fordi hun ikke forstår hvad der sker.

    Isabelle det var det jeg prøvede at gøre, da jeg fik besked på at jeg godt kunne glemme det smiley må dog gerne nusse mave osv.

    Hun er 100% den Rosa hun plejer at være, men holder øje og så må vi se. Vi møder heldigvis ikke så mange hunde generelt så det bliver ikke et problem at holde hende fra hanhunde.

    Skulle Lucky begynde at blive interesseret bliver de selvfølgelig smidt i hver deres rum til det går over. Bare fordi de ikke kan få hvalpe, skal de stadig ikke prøve på det smiley

    Hun bliver steriliseret efter 1 løb, så er da heldigvis kun den ene vi skal igennem.


  • #12   6. nov 2015 Og tak for alle svarende. Tror også bare det ser voldsomt ud ved Rosa fordi hun i forvejen er så lille bitte smiley

  • #13   6. nov 2015 Ved begge mine tævers første løb har de været meget forundret over hvad pokker det er der kommer ud af dem. Så du skal ikke blive overrasket hvis hun en gang i mellem "springer" op og prøver at komme væk fra det der flyder.
    Af ren nysgerrighed hvorfor skal hun steriliseres ? smiley


  • #14   6. nov 2015 Vi har Lucky, er den største grund, selvom han er kastrat, men gider ikke at bøvle med det. Planen var en han mere, men så kom lille Rosa smiley
    Og så pga de goder sundhedsmæssigt der er.
    Og så er det selvfølgelig kun et plus for hende at hun ikke bliver endnu mere interessant for andre hunde.

    Jeg er 99% sikker på at det er løbetid, selvom der endnu ikke er blod. Men hun virker lidt mere "pylret" ikke meget, for hun er altid meget kontaktsøgende, men hun plejer ikke at pive af mig, når hun er oppe, det gør hun nogle gange nu. Og hun virker bare lidt mut, ikke trist, bare som om hun kan mærke der er ved at ske noget som hun ikke helt forstår. Men måske jeg bare overlæser hende lige nu.
    Hun vasker sig også lidt mere dernede, men som sagt ingen blod smiley


  • #16   9. nov 2015 Tak for svar Lykke smiley
    Jeg er 99,9% sikker på hun er på vej i løb, synes også hendes "bryster" som vel nærmere ligner små prikker fordi hun er så lille, er blevet lidt "større" ikke sele prikken, men sådan lidt "hævet" ikke på en negativ måde, men ja, svært at forklare.

    Men der er stadig ingen blod. Er det normalt at der kommer lidt helt gennemsigtigt "væske" ud ? det er ikke alla betændelse eller noget, det er helt gennemsigtigt som vand, og det er meget lidt.


  • #17   9. nov 2015 Nogle tæver kommer i det man kalder en hvid løbetid, de bløder ikke.

  • #18   9. nov 2015 Hmm. ja så er det jo ikke godt at vide om hun er i løb, eller er på vej i løb, eller hvor længe hun har været det hvis hun er smiley
    Nogen gør det ikke nemt for mig smiley


  • #20   9. nov 2015 Ja nemlig, men det er også så lidt, så man skal kende hende for at se det, men alligevel. smiley
    åh min lille bitte baby hvalp er ved at blive voksen smiley smiley smiley

    Hun ligner slet ikke en der finder det særlig sjovt, tisseren fylder altså også ret godt dernede, den lille stakkel smiley


  • #21   18. nov 2015 Der er stadig ingen blod, men hun er stadig hævet, der kommer lidt klart væske, men det lugter ikke, og Lucky snuser hende bagi, men er ellers ikke interesseret i hende. Skal jeg gå ud fra at det er en hvid løbetid eller skal jeg have fat i dyrlægen eller???? smiley

    P.S. hun er udover det ligesom hun altid har været, leger, spiser osv.


  • #24   20. nov 2015 Hun virker ikke til at have ondt eller noget, og der er ingen ting der tyder på at det skulle være noget. Hun skælder heller ikke Lucky ud for at snuse hende bagi. Må jo bare holde øje.
    Jeg fristes dog til at tro hun er i hvid løbetid eller skjuler det seriøst godt, for hendes bryster er noget mere hævet end da jeg oprettede tråden. Så enten er hun lige på vippen til at komme i løb nu, eller også er hun i løb smiley
    Men hun er jo også knap 11 måneder nu, så det er jo ved at være den tid


  • #25   21. nov 2015 Der er vidst ingen tvivl om løbetid.
    Da vi havde været ude at gå, skulle jeg lige bære Rosa det sidste lille stykke (et par meter) hen til fliserne ved vores lejlighed, fordi det var meget smattet og det gad hun ikke gå i, da vi møder en hanhund (vel omkring 10 kg, ikke så stor hund) der gik helt amok med piv og hoppede op af mig, kradsede mig på låret for at komme op til hende. Rosa vil så gerne have opmærksomhed, så satte hende ned, og vupti så var snuden omme ved Rosas bagdel. Så hun kom op og vi gik ind smiley
    Ingen blod dog, men hun må jo dufte godt smiley


Kommentér på:
Pyllermor, HJÆLP LØBETID?!

Annonce