28. nov 2012 Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Pyllermor, HJÆLP LØBETID?! {{forumTopicSubject}}
Jeg er en pyllermor, og Rosa er min første tæve, og jeg er på bar bund her. Hendes skede (eller hvad man nu kalder den) er altså hævet ret voldsomt, og hun virker som om den er øm, jeg må i hvert fald ikke komme til den. Prøvede at tørre for at se om der var blod, men det var der ikke. Nu er jeg så bare bekymret, for om der er noget galt eller om hun bare er på vej i løb? Er det normalt de hæver ret meget ? og hvor lang tid før løb hæver de? troede det var ca. samme tid som blod osv.
Umiddelbart ser den fin ren ud og lugter ikke, så vil heller ikke haste til dyrlægen og bruge en masse penge, hvis hun bare er på vej i løb.
Er det normalt de godt kan være lidt ømme eller mere sarte med at man røre end normalt? (ikke at jeg normalt går og piller dernede, men det er sket før, at jeg skulle tjekke for løb, hvor det så viste sig at der ikke var noget)
Hun er 10 mdr, så det er jo en helt normal alder for hende at komme i sin første løb. Jeg ved hendes mor var omkring 11 mdr da hun kom i sin første.
Jeg vil dog ikke tøve med at tage hende til dyrlæge, hvis der er den mindste tvivl om, hvorvidt det bare er løbetid eller om der er noget galt, men ville nu alligevel lige høre fra andre med mere erfaring på området, inden jeg haster til dyrlæge.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
En af tingene jeg tit har læst er at de bliver mere kontaktsøgende osv. men Rosa er i forvejen en klister hund, så hun kan ikke rigtig blive værre.
Men ville ikke gøre mig noget at det kom nu.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
nov 2012
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
Pas på du ikke overfortolker hundens signaler og menneskeliggør dem. Din uro smitter hunden.
Løbetid er helt normalt. Nogen starter med hævelse, andre med blod. Første gang kan de født bløde mindre end efterfølgende gange.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
Men ja, det er helt normalt at de hæver op og nogle endda meget voldsomt.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.741
nov 2012
Isabelle det var det jeg prøvede at gøre, da jeg fik besked på at jeg godt kunne glemme det må dog gerne nusse mave osv.
Hun er 100% den Rosa hun plejer at være, men holder øje og så må vi se. Vi møder heldigvis ikke så mange hunde generelt så det bliver ikke et problem at holde hende fra hanhunde.
Skulle Lucky begynde at blive interesseret bliver de selvfølgelig smidt i hver deres rum til det går over. Bare fordi de ikke kan få hvalpe, skal de stadig ikke prøve på det
Hun bliver steriliseret efter 1 løb, så er da heldigvis kun den ene vi skal igennem.
nov 2012
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Af ren nysgerrighed hvorfor skal hun steriliseres ?
nov 2012
Og så pga de goder sundhedsmæssigt der er.
Og så er det selvfølgelig kun et plus for hende at hun ikke bliver endnu mere interessant for andre hunde.
Jeg er 99% sikker på at det er løbetid, selvom der endnu ikke er blod. Men hun virker lidt mere "pylret" ikke meget, for hun er altid meget kontaktsøgende, men hun plejer ikke at pive af mig, når hun er oppe, det gør hun nogle gange nu. Og hun virker bare lidt mut, ikke trist, bare som om hun kan mærke der er ved at ske noget som hun ikke helt forstår. Men måske jeg bare overlæser hende lige nu.
Hun vasker sig også lidt mere dernede, men som sagt ingen blod
nov 2012
Jeg er 99,9% sikker på hun er på vej i løb, synes også hendes "bryster" som vel nærmere ligner små prikker fordi hun er så lille, er blevet lidt "større" ikke sele prikken, men sådan lidt "hævet" ikke på en negativ måde, men ja, svært at forklare.
Men der er stadig ingen blod. Er det normalt at der kommer lidt helt gennemsigtigt "væske" ud ? det er ikke alla betændelse eller noget, det er helt gennemsigtigt som vand, og det er meget lidt.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
nov 2012
Nogen gør det ikke nemt for mig
nov 2012
åh min lille bitte baby hvalp er ved at blive voksen
Hun ligner slet ikke en der finder det særlig sjovt, tisseren fylder altså også ret godt dernede, den lille stakkel
nov 2012
P.S. hun er udover det ligesom hun altid har været, leger, spiser osv.
nov 2012
Jeg fristes dog til at tro hun er i hvid løbetid eller skjuler det seriøst godt, for hendes bryster er noget mere hævet end da jeg oprettede tråden. Så enten er hun lige på vippen til at komme i løb nu, eller også er hun i løb
Men hun er jo også knap 11 måneder nu, så det er jo ved at være den tid
nov 2012
Da vi havde været ude at gå, skulle jeg lige bære Rosa det sidste lille stykke (et par meter) hen til fliserne ved vores lejlighed, fordi det var meget smattet og det gad hun ikke gå i, da vi møder en hanhund (vel omkring 10 kg, ikke så stor hund) der gik helt amok med piv og hoppede op af mig, kradsede mig på låret for at komme op til hende. Rosa vil så gerne have opmærksomhed, så satte hende ned, og vupti så var snuden omme ved Rosas bagdel. Så hun kom op og vi gik ind
Ingen blod dog, men hun må jo dufte godt
Pyllermor, HJÆLP LØBETID?!