1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Mangler aktiviteter til hunden Mangler aktiviteter til hunden

Ja jeg er højgravid og har rigtig ondt lige i øjeblikket (har termin på fredag den 31/10) jeg går stadig tur med Taiga men det gør kun ondt værre desværre og da jeg har en snarlig fødsel og lige skal komme på benene efter søger jeg inspiration til aktiviteter til ham som ikke kræver det store af mig...

Han har en foder bold men han gider ikke hans rigtige mad fra den og kan ikke lige se hvad jeg så skal putte i da han ellers kun spiser kød som godbidder og jeg tænker de bare klistre fast indeni?

Jeg har været ude og gå en lang tur med ham i formiddags alligevel så har han uden jeg har lagt mærke til det splittet en stor dørmåtte der lå udenfor foldet sammen og lagt oppe på hyndeboksen. Han har masser af legetøj selv.

Tror ikke jeg behøver sige at han lige nu er billigt til salg :-|

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mangler aktiviteter til hunden
  • #1   27. okt 2015 Har du en kæreste/mand/et-eller-andet der kan gå turene for dig? smiley Jeg tænker umiddelbart sådan noget som spor fx., men ja det kræver jo lige så meget af dig som at gå tur.. eller hvad med sådan noget som at gemme te i huset? Er det mest hjerneaktivitet du tænker på? smiley

• #2   27. okt 2015 Ja jeg har en mand men han går ikke tur med hunden.

Ja altså spor har jeg ikke sådan lige mulighed for her i nærheden og har ikke bil så skal gå til stedet og det er ikke så praktisk ellers en god ide for det elsker han men desværre ikke lige muligt. Og det trætter ham desværre ikke så meget som man kunne håbe.

Gemme te i huset?? Det ved jeg ikke hvad er eller hvordan man gør?

• #3   27. okt 2015 Her har vi brugt tesøgning ret meget da vi kun havde en hund.

Nu bruger vi mere madsøg - maden gemmes højt og lavt i hele hytten. Hunden får god tid til at gå med det.
    Og må i øvrigt undervejs nærmest gøre alt - sætte poter på væggen, hoppe op ad ting osv.
    Det er ret sjovt at se hundens kreativitet, når den søger både oppe og nede, under og over.

• #4   27. okt 2015 :-| jeg vil ikke være voldsomt glad for poter over det hele. Har de ikke svært ved at forstå at de så ikke må hoppe op på borde osv bagefter? Drengen er jo ikke voldsomt madglad smiley så det vil sku være med godbidder

• #5   27. okt 2015 Men hvad er te søgning?

• #6   27. okt 2015 Det er ret pudsigt, for mine hunde er enormt forsigtige, når de lige sætter en pote her og der for at få støtte når der er mad højt oppe...
    Jeg gør det naturligvis ikke når poterne er våde eller beskidte, det er klart.

Thesøgning laver man ved først at lære hunden at the udløser belønning. Snus-belønning, snus, belønning... Nogle gange indtil hunden har fanget pointen og selv viser interesse i at komme til theposen.

Så lægger man den fra sig - og belønner hunden for at bevæge sig mod posen, senere for at dutte til den (eller hvordan man nu ønsker at den skal påvise).

Når hunden er stærk i dette, så begynder man at gemme den delvis - og så fremdeles indtil den kan lugte sig frem uden at se den.

Og SÅ skal de gemmes... Og findes. Og med en masse belønning for godt arbejde.

• #7   27. okt 2015 Vil man kunne gemme den i haven eller skal det være inden dørs?

Haha nu er Taiga på ingen måder forsigtig i noget han gør og er bange for at han vil tro det så er iorden at hoppe op ad borde osv smiley

• #9   27. okt 2015 Og snakker du et lille the brev eller sådan en stor pose som man kan lave i eks søstrene grene?

• #10   27. okt 2015 Trine det kan jeg sagtens hvad er mest mildt at putte i for hans mave?

• #11   27. okt 2015 Jeg vil sige at jeg personligt ikke er nået længere med te-søgning end til snus-klik... ved egentlig ikke lige hvorfor, MEN jeg starter indenfor ganske enkelt fordi jeg har en idé om, at det altså er lettere at finde indenfor i starten. Efterhånden som hunden bliver bedre kan man jo så avancere tingene lidt.

• #12   27. okt 2015 Det er lidt en indendørsting, synes jeg.

Det er en (eller flere) thepose man bruger til det.

De kan gemmes alle mulige og umulige steder afhængigt af sværhedsgrad. Reglerne omkring det sætter du op smiley

• #14   27. okt 2015 Fünke dog - garanteret hunden kan meget mere end bare snus-klik smiley

Den øvelse bruger vi kun ti minutter på herhjemme, så er det videre, når de lærer thesøgning.

Du må udfordre det lidt smiley

• #15   27. okt 2015 Funke- Taiga er utrolig lærenem nok også derfor han har så nemt ved selv at finde på "aktiviteter" og han er bestemt ikke bange for noget smiley

• #16   27. okt 2015 Vi bruger en tyk havregrød blandet med nogle lækkerier til snask... Det er både mildt og ikke enormt næringsrigt.

• #18   27. okt 2015 Måske, Trine - hvor er I strandet?

• #20   27. okt 2015 Jamen jeg ved simpelthen ikke, hvorfor vi ikke nåede længere - altså det er bare mig, der ikke har fået taget mig sammen og trænet det smiley

Og jo, så ved jeg nok også hvorfor. Hun er - desværre - aldrig rigtig blevet opfordret til at tage selvstændigt initiativ og tilbyde adfærd, og hvis hun ikke selv tilbyder adfærden at snuse til posen, så fatter hun ligesom ikke sammenhæng mellem snus og belønning. Så det tager lige lidt tid at arbejde på smiley

• #21   27. okt 2015 CH hvad for nogle lækkerier kan det være? Små kødstykker eller?

• #22   27. okt 2015 På de knap 10 minutter der er gået har jeg gemt 7 theposer ikke synligt for hunden og han har fundet dem alle.
    Det er nok et par år siden sidst - det glemmer de tilsyneladende ikke smiley

Han fandt det meget meget skægt min lille vaps, som er alene hjemme på grund af tævens løbetid smiley

Ginga, du kan blande med alt muligt. Leverpostej, hundemad, torskerogn, fiskeboller - whatever der smager af lidt.

Vi fryser dem bagefter og de får dem frosne.

Ja, Fünke - det lyder til at der skal laves mange gentagelser.

Du kan starte med at holde hånden med theposen lidt ud til siden, siden længere og længere. Hvis du stadig sætter theposen på næsen, skal du starte med at tage den lidt væk, så hun skal lave en bevægelse for at få belønning.

Sandsynligvis er det kriterierne for næste skridt, der driller lidt - med en hund som du beskriver skal stepsne være bittesmå.

Så skal de nok finde ud af det.

• #23   27. okt 2015 Kast maden ud på græsplænen.

• #24   27. okt 2015 Jeg er helt sikker på, at jeg er nødt til at gå to skridt tilbage, for selvom der er klik-beløn for at hun laver bevægelsen hen mod posen foran hende, så ser hun ikke nogen sammenhæng selv efter mange gentagelser, som om jeg bare tilfældigt giver godbidder. Så det er bare lige min egen motivation og tålmodighed der skal igang smiley

• #25   27. okt 2015 Er der ikke nogen der kan passe ham indtil I begge to er kommet jer lidt efter fødslen? Så kan du fokusere 100% på din forestående fødsel smiley

held og lykke!!!!

• #26   27. okt 2015 Nå men mht. emnet så har jeg også et par gange prøvet den med godbid i håndklædet - altså det er jo nok ikke lige så effektivt som spor eller te-søgning men jeg synes det er meget sjovt og man kan virkelig selv regulere sværhedsgrad og finde på lidt mere opfindsomme ting. Kender du den? smiley

• #29   27. okt 2015 Det er selvfølgelig ikke hans skyld at han er understimuleret fordi du er gravid og derfor mener du selvfølgelig ikke at han er billigt til salg.

Jeg kunne ikke en fis da jeg var gravid men fik da alligevel trænet med pigerne indendørs. Vi havde de almindelig hundespil, vi trænede søg på forkellige genstande jeg gemte, jeg lærte dem navnene på forskellige ting , som sko, snor, skål, bold, Ølve (navnet på en bestemt bamse ) osv. Derudover klikkertrænede jeg dem til at hjælpe med at tage sokker, sko, og bukser af, at hente remote og telefon til mig, at tænde og slukke lys, at åbne skuffer, samle op, lukke/åbne døre, tage ting ud af vaskemaskinen, at trække kurven med tøj ind i stuen og række tøjet til mig hvis det skulle hænges op osv osv. derudover trænede vi stillingsskift og tricks.

Det var selvfølgelig kun når jeg var hjemme da jeg var indlagt en del af tiden.

• #30   27. okt 2015 Jeg kan se du bor bor i Hillerød, det gør jeg også - jeg vil gerne komme og gå nogle ture med ham, hvis du har brug for det? Evt. går ud nogle steder, hvor jeg kan lave nogle fodersøg eller lignende - alt efter, hvad han er vant til.. smiley

• #32   27. okt 2015 Jeg har faktisk aldrig mødt en boxer smiley

• #35   27. okt 2015 Ihh i er meget søde smiley men jeg bor desværre ikke i Hillerød mere. Vi bor i Frederiksværk nu.

Jeg går stadig de samme ture og vi går stadig til træning så tror lige så meget at det er fordi han er blevet lidt mere krævende og det har jeg ikke opdaget. Og derfor må jeg jo finde på noget jeg kan klare indtil jeg er helt fit igen smiley

• #36   27. okt 2015 Elise han spiser ikke sin mad hvis jeg kaster den på plænen...

• #37   27. okt 2015 Hvis det brænder helt på, så kan vi eventuelt passe ham i de dage op til din fødsel og lige efter - hvis du selv har lyst til det smiley Vi har ikke selv hund og er generelt meget hjemme smiley

Du kan smide mig en pb, hvis det er, det er selvfølgelig helt op til dig selv, men nu er tilbudet her i hvert fald smiley

• #38   27. okt 2015 Rotterne har du glemt hvor kedelig en have jeg har? Men jeg kan da prøve det men det er jo kun ved trampolinen gyngestativet og bålstedet der er lidt variation ellers er det jo bare fladt areal smiley men så kan jeg måske bare ligge lidt på skråningen og på græsset?

• #41   27. okt 2015 Jeg fandt en masse pakker kalkun i strimler til 5,- igår i Brugsen. Dem købte jeg 10 af og smed i fryseren. Hvis jeg så har en "øv-dag" eller ondt i min krop, så går jeg ud o haven og spreder en pakke eller to til tøserne. Nogle af strimlerne ryger ind i buske og ellers under blade osv. Det kan de bruge LANG tid på (og husk at det er labber, så de er madsvin) og de er godt trætte i hovederne bagefter smiley

• #42   27. okt 2015 Jeg kan sagtens så Taiga til at søge efter sådan noget han gider bare ikke gøre det efter hans almindelige foder.

• #44   27. okt 2015 Ja det gør det også men jeg bor ikke i Hillerød mere jeg bor i Frederiksværk smiley

Jeg kan godt gå tur der jeg får problemer er hvis han bliver for ivrig og trækker så får jeg meget ondt i bækkenet og ryggen. Og det kan jeg ikke rigtig undgå hvis vi møder nogle for han vil så gerne hilse og lege og bliver lidt vild.

• #46   27. okt 2015 Det helt iorden men mange tak for tilbuddet det var pænt af dig smiley jeg skal bare tage mig sammen og få lavet noget stille og rolig træning i haven og nogle af de der søge øvelser som folk har skrevet herinde så han for brugt sit lille loppe hovede smiley

• #48   27. okt 2015 Jeg er stadig ved at finde ud af hvad der er med hans mave det var okay i noget tid men lige idag fik han meget tynd afføring men ikke så meget at han ikke kan holde på det. han har ingen uheld. Dog kan jeg ikke forstå det da han ikke får andet end hans foder og så godbidder som han altid har fået men ved man kan få en variant til sart mave i det foder han køre så det skal jeg have købt nu her.

• #49   27. okt 2015 Hov til rotteberg- nej jeg kender ikke nogle der har tid og mulighed til ham han er jo ikke bare en voksen velopdragen hund men en rigtig dejlig tosset teenager der ikke kan undvære sin moar ;-P og han skal ikke være en belastning for andre smiley

• #50   28. okt 2015 Okay nu har jeg prøvet det der med at klatte tun rundt i haven og det var han god til men jeg kan ikke lige helt finde ud af hvordan jeg egentlig skal gøre det...

Jeg tog ham i snor og så gok jeg en runde hvor jeg klattede lidt hist og her (ikke som når man ligger spor bare lidt tilfældigt) så tog jeg ham og startede ham det sted jeg havde sat først. Da han havde fundet 2-3 stykker tog jeg snoren af ham men jeg blev ved med at hold ham på "ruten" er det meningen eller skal han bare selv gå og tulle rundt med det?

• #51   28. okt 2015 Han skal jo arbejde for føden. I starten skal området ikke være meget stort - og så lægger du klatterne uden han er med. Henter ham og sætter ham i gang i området. Og så klarer han resten selv

• #52   28. okt 2015 Så han skal ikke være i snor imens han søger men jeg må godt overvåge ham lidt så jeg kan guide ham eller?

• #54   28. okt 2015 Okay jeg har også glas døre. Men han vil bare stå og karte på dem hvis jeg render rundt derude uden ham derfor satte jeg ham i snor på terrassen smiley men det gik nu meget godt vi prøver bare igen hvor vi gør det lidt mere anderledes smiley

• #57   28. okt 2015 Hmm til spor skal jeg da guide der siger de da ikke han bliver dum af det smiley

• #60   28. okt 2015 Det her er ikke spor. Det er bare madsøg. Der er ikke den store sammenligning

• #62   28. okt 2015 Så har du ikke set Peter lege med ungerne han snyder hvor han kan ;-D

• #64   28. okt 2015 Men okay vi prøver igen imorgen smiley

Nu må jeg prøve noget andet for trods gåtur og fodersøg så er han frisk på leg smiley

• #68   28. okt 2015 Hvordan leger du med dem? Taiga gider godt at jeg kaster noget men han vil også gerne ruske og trække og det kan jeg ikke og så bliver det lidt for kedeligt i længden for ham

• #70   28. okt 2015 Argh smiley
    Nu du siger du kkke kan ligge spor da du ikke kan nå ned med godbidden altså jeg bukker mig da ikke helt ned for at ligge den. Jeg smider dem fra den højde min arm er i??

• #72   28. okt 2015 Men okay det stadig et problem at hun trækker selvf...

Men den lille prut kan også bare se at komme herud til os andre så jeg kan få min krop for mig selv igen!

• #73   28. okt 2015 Jeg har ikke problemer med at ligge spor eller gå dem jeg mangler bare et sted i nærheden jeg kunne gøre det...

Kan man gøre det i haven eller er det mærkeligtv

• #75   28. okt 2015 Ja, haven er så fyldt med frisk færd at hunden ikke lærer noget som helst.

Det er bedre med et lidt mindre traffikeret sted.

Husbonden min kaster godbidden lidt oppefra og træder på den - vupti. Så er der forebygget en masse iskias smiley

• #76   28. okt 2015 Og nå ja - hunden skal ikke guides på sporet. Den skal selv løse opgaven. Kan den ikke det, er det fordi den ikke har forstået hvad opgaven går ud på - og så skal man tilbage i træningen smiley

• #77   28. okt 2015 At søge godbidder i haven er frit søg. det er FORBUDT for ejer at blande sig. Og hvis hunden søger 10 minutter et sted, hvor der ikke er godbidder, så er det på tide at den opdager det og slår hjernen til. Og det må den jo så selv finde ud af.

• #79   28. okt 2015 Line: Med hensyn til elektrikerrør, så kontakt en elektriker og hør om han ikke har et stykke du kan få/købe.

• #80   28. okt 2015 Min venindes mand er elektriker. Han har nogle rør liggende smidt i hans carport. rester af rør, som han ikke skal bruge. Jeg kunne så komme og prøve den tykkelse der passede til godbidderne smiley

• #81   28. okt 2015 Jeg ligger dem også i hælen men jeg smider dem altså fra den højde min arm/hånd er i.

smiley hmm når vi går spor så skal jeg sige nej hvis han ikke holde sig til sporet, altså hvis han træder ud til den ene eller anden side for at søge....

• #82   28. okt 2015 CH- skal så også siges at han kun har gået spor 3 gange så vi er ikke så langt

• #83   28. okt 2015 Hvis I går spor og han går ud til siden, så er det fordi du går for hurtigt frem og han ikke har forstået opgaven.

Han er jo godt motiveret på mad, så læg godbid i alle skridt og lav hæl-til-tå skridt, så der ikke er mellemrum.

Det gør at der ikke er nogen som helst grund til at stikke næsen udenfor - i starten skal hunden bare gå og æde. Og inde i hjernen forbinder hunden samtidig fært med godbidder. Det er denne forbindelse, man senere udnytter når man begynder at gå almindeligt og øge afstanden mellem gufferne.

Så hele kunsten ligger i at tilrettelægge sporet så hunden ikke fejler. Personligt synes jeg ikke korrektioner på et spor hører sig til - men andre har det anderledes med det.

• #84   28. okt 2015 Du kan også lave små depoter undervejs på sporet, hvor du træder et lille område til og lægger godbidder i det område. KUN hvor der er trådt, naturligvis.
    Det er en god koncentrationsopgave for hunden og giver ro i toppen smiley

• #85   28. okt 2015 Hmm... Mærkeligt for jeg har jo træner på men så må jeg gøre det

• #86   28. okt 2015 Ja ro i toppen det har han brug for!!!

• #87   28. okt 2015 Hvad har din træner vejledt dig til at gøre?

• #88   28. okt 2015 Jamen det som jeg forklare...

Altså jeg starter sporet med at træde godt ned (gnide fødderne lidt frem og tilbage) og så tager jeg et skridt lidt mindre end et almindeligt og ligger en godbid i hælen osv. Indtil jeg synes sporet er langt nok (helst lige men med min motorik så er det ikke snore lige altid smiley ) og så henter jeg hunden og siger søge (ikke fordi det altid er nødvendigt det virker godt som om han ved havd kan skal. Men hvis ikke han går luge i den bane jeg har lavet, men snuser lidt til siden skal jeg sige "nej, søge" smiley

• #89   28. okt 2015 Lad mig først og fremmest anbefale dig ikke at gnubbe så meget på underlaget med fødderne - det skaber så meget fært at det er unaturligt og det giver dårlig indlæring.
    Der skal bare trædes almindeligt smiley

Hvis du lægger godbidderne tæt og skridtene tages tæt, så lader du bare hunden arbejde.
    Hvis han kigger op på dig og kommer i tvivl, så kan du hjælpe ham - ellers skal han selv løse opgaven.
    Hvis han stikker næsen udenfor erfarer han jo, at der er ikke fært - og heller ingen godbidder. Ergo må man hellere holde sig der, hvor der er fært.
    Han har ingen brug for forstyrrelser fra dig, han har bare brug for at gå og koncentrere sig... Og æde smiley

• #90   28. okt 2015 Okay smiley jamen tak for råd det vil jeg tage med mig:)

Jeg synes sku jeg har gjort mit idag men han er simpelthen umulig! Hvis jeg lukker ham ud i haven og lukker døren og åbner når han står ved den så gær han bare og jeg kan på ingen måde komme i nærheden af ham! Så nu bliver han "lænke hund i have for det er sku frusterende at have en hund der bare hopper og danser rundt og gør i 30 min uanset hvad jeg gør...

Igen han er billigt til salg!!!

• #93   1. nov 2015 Haha det gjorde Taiga igår den lille stakkel resten af turen så han nået trykket ud når jeg sagde nej til ham fordi han trak eller var på vej ud mod vejen(han skal jo helst blive i venstre side) han var helt sikker på det var mig der havde givet ham stød det bette pus smiley

• #95   1. nov 2015 Det var tydeligt at se på ham at han mente det var mig der havde givet ham stød... Men han gik da pænt uden at trække mit bækken helt i smader smiley det er dog ikke noget jeg vil bruge må jeg lige skynde mig at sige smiley

Kommentér på:
Mangler aktiviteter til hunden

Annonce