Sådan er det gået {{forumTopicSubject}}
... Siden jeg var ved at give op
Jeg ved ikke hvor mange der kan huske da jeg, for 3 år siden, skrev her inde i frustration over min hund Kiki, som jeg totalt have opgivet pga alene hjemme- og trænings problemer. (jeg havde ret store problemer og havde søgt hjælp hos min daværende træner og andre "kloge", men de kunne eller ville ikke hjælpe mig, da hun er en blandingshund, som kunne have en brist i hoved!!) Så jeg overvejede aflivning da jeg skrev her inde. Men jeg fik så mange gode svar og råd, at jeg valgte at give hende en chance.
Jeg kom igang med at træne med Kiki hos SOR hundeskole, her var det forståelse for hende og jeg lærte at være sammen med min højdriftet hund. Jeg lærte at elske og bruge den drift i min træning, og fik derfor blod på tanden og ville starte i konkurrencer.
Jeg starter i DCH og kommer i konkurrence,men det går bare slet ikke. Så vi tager et år "fri" fra lydighed og løber lidt agility og kommer også et smut omkring DCH´s eftersøgningstjeneste,
Men jeg havde ikke opgivet at komme i lydighedskonkurrencer, da jeg vildt gerne vil i DCH´s B-klasse. Derfor vælger jeg at skifte DCH klub, hvilke skulle vise sig at være en ret god idé.
De troede på os og vi kommer i første konkurrence og får vores første oprykning og 14 dage efter den anden, vi er nu i B-klassen til næste år. Det var i Marts i år.
Så sætter vi ind for at blive udtaget til DM i september, ja det synes de i klubben at vi skulle prøve at gå efter. Så i maj lå vi nr 1 på DM udtagelseslisten i kreds 6, så det mål så ud til at lykkes. Efter sommerferien vinder vi vores første konkurrence og i september blev vi Sjællandsmester i DCH´s C-klasse. Så vi har i år vundet: to 3.pladser, fire 2. pladser, en 1. plads og Sj. mesterskabet. (ud af 11 konkurrencer) hvilke er nok til at blive udtaget til DM
Vi kom til DM, hvilke var en stor oplevelse, men det gik ikke så godt.
Det jeg vil med dette indlæg er, at man kan nå langt med en hund som man har opgivet, ved at spørge og søge hjælp. Jeg er såååå glad for jeg skrev her inde og kom i kontakt med hundemennesker som kunne hjælpe mig og Kiki videre. Jeg havde dog ikke regnet med vi ville nå så langt, men træningen tog lidt om sig
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Tillykke med de fine resultater
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 437
Derudover er det jo bare fedt, at det går så godt for jer, indenfor konkurrencerne.
aug 2011
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 390
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.969
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Tillykke med det!
aug 2011
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
Tillykke med de flotte resultater - og held og lykke i b-klassen
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.585
Men først og fremmest tillykke med den dejlige hund du har formået at få ud af dit store arbejde og vilje til ikke at give op.
Og tak fordi du skriver det herinde ... jeg har efterhånden læst så mange gange at nogle mener man ikke skal spørge om noget herinde fordi "vi" er nogle skrækkelige hyæner ...
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
Flot klaret begge to.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.928
Det er simpelthen så dejlige opdateringer du siden er kommet med og super flot med jeres resultater
Held og lykke med træningen fremover.
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
" Lidt nedladende"? Jo! I allerhøjeste grad er Malenes indlæg indladende. Den oser langt væk af, at Heidi bare har trænet "lidt" og ellers så er det bare tiden i sig selv ( og ikke andre ) man kan takke for, at Heidi og Kiki er nået så langt.
Usmageligt, hvis du spørger mig.
Jeg synes det er SÅ stærkt gået, når jeg tænker tilbage på, hvor tæt på du var med at aflive Kiki pga. de store problemer du havde med hende. Og hvis Malene eller andre er i tvivl, kan de jo læse din egen beretning her : http://hundeskole.dk/en-brist-i-hovedet
Måske Malene så kan få slået ind i hovedet med syvtommersøm, hvor fuldstændig uretfærdig hendes bemærkning om tid, modenhed og "lidt træning" er!!!!
Kæmpe stort tillykke, Heidi. Jeg ønsker dig al held og lykke fremover med Kiki. I har fortjent det, - for det er ikke "bare tiden og den ekstra modenhed", som er kommet dalende ned i hovedet på dig og Kiki, - du og hende har kæmpet en beundringsværdig kamp, og dét skal du sgu have kredit for!
aug 2011
De fleste ved at man ikke kommer sovende til disse resultater, det har kostet blod, sved og tårer og ikke mindst en masse tid. Men det er det hele værd
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.209
Og hvor er du bare SEJ at du ikke har givet op Mega godt gået....
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Lise´s indlæg siger resten mht. til kommentaren fra Malene.....
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.497
Sådan er det gået