{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.563 visninger | Oprettet:

Kan det være skab? {{forumTopicSubject}}

Tinka har fået noget "udslet" mellem de nederste brystvorter, som selvfølgelig skal tjekkes hos dyrlægen uanset hvad, men jeg kom i tanke om at fornylig at have hørt om skab i nærområdet, jeg synes ikke rigtigt at det ligner de få skab udbrud jeg før har set, men har læst mig frem til at det kan se lidt forskelligt ud.

Jeg ved godt i ikke kan diagnosticere herinde, men jeg tænker alligevel at der er nogen der kan give et mere kvalificeret gæt på om skab kan udelukkes end jeg selv kan.

Det er lidt mere rødt i virkelighedern end på billedet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være skab?
  • #1   10. okt 2015 ..

profilbillede
  • #2   10. okt 2015 Det kan også være ringorm

• #3   10. okt 2015 Det havde jeg også tænkt ikke kunne udelukkes - eller et udbrud af allergi. Det er ikke så meget for de jeg har sat mig fast på at det skal være skab, mere om det kan udelukkes smiley

• #5   10. okt 2015 Nej, der er ikke så meget ring over det - men på mennesker kan i hvert fald se lidt forskelligt ud, ved ikke om det er desamme ringorm hunde og mennesker får.

• #6   10. okt 2015 RIngorm behøver ikke være en ring smiley Det er jo en svampe infektion

• #9   10. okt 2015 Hun er lidt irriteret, men ikke voldsomt. Det snyder dog lidt da hun i forbindelse med allergi har lært ikke klø og bide i ting der irriteret/klør, så det er ikke rigtig til at regne ud hvor meget irriteret det er - hun vil dog helst ikke at man piller i det.

Og stakkels Mojo, det så ikke rart ud. Den eneste grund til at skab er i mine tanker er at der har været et par tilfælde herude for nylig.

• #10   10. okt 2015 måske lopper.. heller noget hun ikke kan tåle i foder smiley

• #12   10. okt 2015 Mavis - et skulle meget gerne ikke være allergien - ikke at jeg kan udelukke det, men hun får medicin (sporimune) som tager symptomerne rigtigt godt, og hun bliver normalt ikke ramt der på maven, det er faktisk et af de eneste steder på kroppen hun aldrig har været ramt.

Birgitta - Hun har ikke haft hårsækmider før, men øremider kæmper vi med hver gang allergien blusser op, det er altid ørene der bliver ramt først, dog er hendes ører helt fine nu - de gør slet ikke vrøvl. Men de bliver nu også renset to gange om ugen.

Jeg forstår ganske fint det med dyrlægen - jeg er selv lidt i syv sind, for efter dårlige erfaringer med dyrlæger går jeg helst ikke til andre dyrlæger end vores faste, især ikke med hudproblemer! Da jeg ikke gider bruge tid, penge og hundens tillid på dårlige løsninger - men her en lørdag er det jo ikke skide nemt at få fat på en af de få dyrlæger jeg rent faktisk stoler på. smiley Så jeg kan ikke rigtig besluttet mig for om jeg skal fare ud til den første og bedste dyrlæge, eller jeg skal vente til på mandag. Lige nu har jeg besluttet at det i hvert fald må vente til i morgen, og hvis det udvikler sig må jeg afsted, eller venter jeg til mandag. Tinka har været nogle ting igennem i hendes korte liv og er derfor ikke en særlig tillidsfuld hund og er rimelig usikker og bestemt også usikker på dyrlæger - noget vi arbejder på at vende om, og derfor ser jeg helst det er en dyrlæge hun kender og hun god kan lide der tjekker hende.

• #14   10. okt 2015 Det ved jeg Birgitta smiley Det er ikke fordi jeg er lykkelig for at fylde hunden med Sporimune, men alternativet er værre, og så må vi jo tage de ekstra småsygdomme der kan komme med.

Vi har brugt noget medicin til at sprøjte i ørene når der har været udbrud (kan ikke lige huske navnet) og ellers har vi forbygget med at rente øre med ørerens et parr gange om ugen - poterne for bad i svampedræbende shampo et par gange om ugen i samme omgang. Det holder svampen ret godt nede - dog er det aldrig lykkeds os at få svampen helt væk fra poterne, men dog nok til det ikke er til gene for hende.

Og jeg skal nok vendte tilbage.

• #16   10. okt 2015 Hun kan heldigvis godt taget afsporimunen lidt engang i mellem - det blev hun da hun skulle vaccineres, problemet opstår i hun jo muligvis skal af sporimunen i en periode før man kan påbegynde behandlingen - men det er jeg ikke sikker på hun ville behøve, det skulle i denne omgang. Det må dyrlægen vide.

Men jeg tænker hvis det ER skab, er det så noget hvor alt i hjemmet skal rengøres og helst fryses/koges for ikke at gensmitte?

• #18   11. okt 2015 Der er ikke sket nogen udvikling siden igår, det ser præcis lige sådan ud idag. Så vi venter til i morgen med dyrlægen. smiley

• #19   11. okt 2015 det var osse et osv smiley

• #21   12. okt 2015 Det er faktisk blevet meget lidt pænere idag, så jeg er ikke så bekymret længere - men vi har fået en tid hos dyrlægen i morgen og så må vi se hvad det er.

De spurgte lidt ind til ører og poter, men poterne er det eneste sted hun har lidt svamp lige for tiden, og hun kan ikke nå der hvor udslettet er med poterne.

• #22   12. okt 2015 Vi holder os også lidt væk fra den park hvor der er har været angreb for skab - om hun har det eller ej.

• #24   13. okt 2015 Vi har en tid klokken 14.30 smiley

• #26   13. okt 2015 Tak smiley

• #28   13. okt 2015 Så er vi tilbage. Der var heldigvis intet galt med Tinka, det var bare fordi der kan blive lidt varmt og fugtigt derinde, og fordi hun har så sart hud bliver den irriteret af det. Vi skal bare sørge for hun ikke slikker i det, og holde det rent, og så for vi en balsam der er god for huden smiley

• #30   15. okt 2015 Hendes bryster hænger lidt, så i nogle stillinger kan det godt lave en lomme hvor der der kan blive lidt varmt og klamt, og vejret er jo fugtigt for fortiden, i hvert fald her. Jeg synes det giver fin mening, det var også min første tanke selv indtil jeg kom i tanke om de hunde der havde fået skab i parken. Dyrlægen lød ret sikker i sin sag, og vi har stor tillid til hende generelt, så jeg tror på at det ikke er noget, andet end irriteret hud. smiley

• #31   15. okt 2015 Kender en hvis hund har haft det samme, et par gange. Hun har brugt krokodille-olie, og det har virket rigtig hurtigt.

• #32   15. okt 2015 Hvad er krokodille olie? smiley

• #34   15. okt 2015 Tak smiley

Kommentér på:
Kan det være skab?

Annonce