Hvordan handler man sikrest hund/hvalp Hvordan handler man sikrest hund/hvalp
Hej
Jeg er ny herinde og kunne godt tænke mig at vide hvordan man sikrest handler hund/hvalp hvis man ikke lige går efter en ægte stambogsført af slagsen. Har prøvet et par gange at skrive på et nævnt mobil nr i en annonce hvor den første så skrev " Ring mig op" hvilket jeg ikke gjorde og kort efter blev jeg ringet op fra skjult nr af en mand der talte gebrokkent dansk og sagde han ringede for Anja. Den næste der bad mig ringe checkede jeg på nettet hvor der stod det var et fup nr. Den sidste hund vi havde var en Dansk Svensk som vores søn forelskede sig i hos en legekammerat. Den blev 17 år og døde for nogle år siden. Jeg går efter en allergivenlig blandingshund men jeg syntes godt nok det er en jungle fyldt med svindlere. Nogen gode råd Please...
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Med en blandingshund aner du ikke hvad du får.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.950
Du kan ikke købe en blandingshvalp, som er allergivenlig som udgangspunkt. Du kan købe en blandingshvalp, og håbe den har de allergivenlige gener fra whichever race forældrene nu engang er, men du kan ikke være sikker.
Vil du være sikker på at få bestemte kvaliteter hos en hund, må du, efter min mening, kigge efter DKK stambogsførte hunde, da man her kan tjekke linjer langt bagud og sikre sig, at hvalpen vil få/har de kvaliteter, man ønsker
Derudover så kan man aldrig gardere sig mod allergi 100%, min bror er fx allergisk overfor hundens spyt (udover skæl og støv, som sidder i pelsen), så selvom jeg har en "allergivenlig" hund, så kan han stadig ikke tåle den..
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.671
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.000
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Det mest fornuftige altså at købe en racehund med tavle, fra en ordentlig opdrætter.
sep 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
sep 2015
okt 2010
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.760
Man kan ikke fravælge en stambog. Det er fup og humbuk, hvis nogen bruger den sætning som salgstrick. Gå udenom den slags!
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Den langt overvejende er nok at tæveejeren ikke ved hvordan, hvad der skal til og ikke vægter det nok.
Men der er også årsager som at opdrætter er smidt ud af klubberne, at hundene er syge og ikke må lave hvalpe med stambog, at forældrehundene ikke selv har stambog - igen af en årsag. Opdrætter vil ikke sælge hvalpe der har papirerne i orden - Feks for at kunne undgå skat, sælge uden købskontrakt og stille køber dårligt i forhold til reklamationer, undgå dokumentation på avlsomfang..
Jeg plejer altidat sige at hvis opdrætter springer over der - hvor springer opdrætter så også over?
Jeg kender en del bichonopdrættere og en del med coton. Og det er skønne hunde. Men køb kun fra opdrættere der kan og vil vejlede dig i pelsplejen. Den er meget omfattende.( det samme med pudlen).
Jeg har selv en bichon race - bolognesen. Og to af mine hvalpe blev solgt til allergifamilier, og de er glade for deres racevalg.
Da allergi er meget individuelt, så tag ud og besøg de opdrættere du vælger uden medicin, og mærk efter nogle timer om du reagerer på dennes hunde. Besøg flere gange! Så du er 100 på du tåler hundene.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 532
sep 2015
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
I din situation, hvor du har allergi, ville det være rigtigt trist at få købt "den forkerte" hund. Kun med en stamtavle kan du sikre dig at hunden rent faktisk er den pågældende race.
Der findes desværre masser af eksempler på hvor folk har købt en tavleløs hund, som man fik oplyst var én bestemt race eller blanding, hvor det så efterfølgende har vist sig slet ikke at passe. Det er en stor chance at tage, når du på forhånd ved at allergi er et problem.
God fornøjelse med "jagten" på den perfekte hund
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 273
Man skal ikke forvente at opdrætterne har tid til lange snakke, så er det langt bedre at møde dem hjemme, hvis de har mange hunde med kan de nemt fremstå arrogante og ikke interesseret. Men i virkeligheden vil de virkelig gerne snakke de har bare travlt med deres hunde, de vil jo gerne have de bedste resultater med hjem.
En udstilling er en stresset men skøn begivenhed.
Hvis nogle kom til mig lige inden jeg skulle i ringen for ar høre om min race, ville jeg bide hovedet af dem ikke med vilje. Men jeg bliver SÅ nervøs... Jeg vil gerne snakke og fortælle bare ikke omkring de øjeblikke hvor jeg skal i ringen.
Tag ud kig på racerne, hils på opdrætterne og hundene, sig du overvejer racen, få et telefon nr. Giv dem et kald når weekenden er ovre og spørg om du må komme på besøg..
sep 2015
okt 2015
Følger: 9 Svar: 3
Allergivenlig hund er en uden underhuld, eller en hårløs, derudover skal hunden vaskes en gang imellem, og ikke fælde. Af de små er malteser eller coton tular fx rigtig godt valg, men det kan også være en maltipoo, malteser blandet med puddel, eller coton.
Jeg har både haft racehunde, og blandningshunde.
I en fin kennel kan der være alt for få menneskehænder til hvalpene, det er en katastrofe adfærdsmæssigt.Du risikerer udover kennelhoste , også at hunden bliver syg, fx allergi, det er fordi der ikke kommer nyt gen-materiale ind i renracet avl.
Privat skal du være opmærksom på om der er en sød mor-hund , bor de indenfor reelt ? eller i et bryggers /bur ?, for så hjælper det ikke at det er stueopdræt.
Derudover skal du sikre dig at de er dyrlægetjekket, vær obs på sundhedsbogen, og hvad får de at spise,( for meget forskelligt kan ødelægge tarmen fuldstændigt) Har de noget at lege med, har de gamle sko ?( så ved du hvad din hund gnaver i de næste 15 år), gider mor-hunden dem ?, kommer der lyde nok, oplevelser, mulighed for renlighedsstøttende miljø. Og er der overhovedet nok til at kæle med dem individuelt, eller er der børn der taber dem..Meget at tænke på, og altsammen vigtigere end "her har de prøvet at køre i bil/gå i line/været i bad /på trimmebordet etc. "
Vælg din hvalp selv, du skal ha den som 8 uger, så kan du selv nå at præge den med alt det den evt mangler at opleve, du skal være velkommen i det hjem hvor du vælger fra, mere end bare en halv time een gang.Eu pas er mærkeligt at de har fra start, kan være fordi de er import fra østeuropa- syge Eller at opdrætter
skruer prisen op enten via billigt besøg hos tysk dyrlæge, så duer passet ikke når du skal bruge det. eller bare vil ha 12000 ialt.Husk at du skal til dyrlæge alligevel v 12 uger og der kan du få pas for få hundrede kr.
Kh
okt 2015
Enhver der kan læse kan sætte sig ind i at mange sygelige lidelser og sygdomme hos hunde er racerelaterede og de er "arveligt disponeret" for at få dette eller hint.
Du har DKK stående i din profil, jeg angriber ikke dig, men giver råd og fakta.
feb 2011
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Men man skal jo liiige tænke over USA vs. Danmark, vi er ikke ligeså ekstreme her som de nu har et glimrende ry for at være
maj 2007
I øvrigt kommer Harry Potter ikke fordi og tryller de sygdomsbærende gener væk fordi man blander racer.
maj 2015
Følger: 53 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.510
Jeg skal da aldrig ha hvalp fra kennel
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
feb 2011
maj 2007
okt 2015
Mødte lige en bekendt,hun har givet 10000 for en fransk bulldog, den har livslang allergi, og er på specialfoder, klør sig alligevel, Det har racen vist nogengange...Nå men hun kan jo sagtens udstille den alligevel ikk? Heldigvis betalte de ikke ekstra for EU passet, den må nemlig ikke komme med fly, ikke for allergi, nej , det må de fladansigtede racer ikke med mange flyselskaber, det er jo det med at de har problemer med vejrtrækningen,- altså udover det med at øjnene kan falde ud af ansigtet og at de ikke kan føde egne hvalpe ( Engelsk Bulldog får kejsersnit) Men de kan alligevel ikke så godt tåle varmt vejr , så pyt med fly. De kan jo godt få præmie alligevel , hvis den ikke er fejlfarvet altså, og det er jo vigtigt , det er så vigtigt at man i kennelklubber anbefaler at fejlfarvede hvalpe aflives.....
maj 2007
okt 2010
Man kan jo komme til udlandet med bil, cykel, båd eller endda gå over grænsen.
EU pas er jo så den må tages ud af landet. Uanset om den er raceren eller blanding
maj 2007
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
Og giv bare et link til hvor en stambogsførende klub anbefaler aflivning af fejlfarver! Utroligt man tror på sådanne skrøner. Fejlfarvede hvalpe sælges billigere og med avlsforbud. Men de får precist den samme gode og kærlige opvækst som alle de andre hvalpe i kuldet. Og alle de opdrættere jeg kender er endnu mere kræsne med et godt hjem til hvalpe med fejl. Netop fordi man skal kunne stole på hvalpen ikke kommer i avl senere.
aug 2013
Følger: 1 Svar: 26
Det er lidt ærgerligt, at ordet Kennel af mange forbindes med "hundefabrikker", for intentionen med et Kennelmærke er jo, at det skal være et kvalitetsmærke, der betyder, at indehaveren har tjek på sin avl. Jeg kan faktisk med min ene hund søge kennelmærke nu, hvor jeg har gennemgået opdrætteruddannelsen, men jeg tøver lidt, netop fordi så mange desværre misforstår begrebet.
aug 2013
Følger: 1 Svar: 26
Jeg havde det første kuld hvalpe i 1999, og da var reglen om opdrætteruddannelsen en betingelse for kennelmærke. Hundeholderuddannelsen derimod er først indført fuldt ud implementeret ved lov pr. 1. jan 2013
BEkendtgørrelsen lyder sådan:
3.3. Ikrafttrædelse
Uddannelseskravet for den eller de personer, der har det daglige ansvar for virksomheden, træder i kraft den 1. august 2010. For virksomheder, der før den 1. august 2010 er meddelt tilladelse til hold af hunde som led i erhvervsmæssig handel med hunde og erhvervsmæssigt opdræt af hunde, finder kravet dog først anvendelse fra den 1. januar 2013.
Justitsministeriet, den 3. februar 2010
Du har ret i, at vi er kørt lidt af sporet
Hvordan handler man sikrest hund/hvalp