15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Hvorfor gør hun det? Gemmer vand {{forumTopicSubject}}
Myrna er mærkelig. Hun har alle dage været mærkelig, og hun er stadig mærkelig.
Hun har en mystisk neurose med at gemme sin mad, hvis hun ikke er sulten. Det bliver sirligt forsøgt dækket med tæpper eller pivedyr. Det er jo forståeligt nok, for eftersom vi har Lulu også, så er der jo en til at stjæle maden, hvis hun ikke spiser den. Hun har også altid gjort det med ting, hun synes lugter grimt så som creme.
MEN...
Hun gemmer vand. Hun gør det ikke hver dag - men med jævne mellemrum kommer vi hjem til en skål med vand.. Eller.. Forhenværende skål med vand, for vi bliver i stedet mødt af et tæppe pakket sirligt ned i skålen, og som derfor har opsuget alt vandet.
Vi har prøvet keramikskåle, at hæve dem, dybe gryder. Senest er en dyb gryde placeret ovenpå en tom kasse øl (på den måde er det nærmest umuligt at dække vandet), men hun forsøger nu stadig.
På den ene side er det så skide mystisk, at jeg er ved at dø af grin over hende, men på den anden side er det jo absolut ikke hensigtsmæssigt at hundene ender med ikke at have vand en hel dag, fordi hun får søbet tæpperne til i det. Og det er jo også skide synd for hunden, hvis hun stresser sig selv over en skål med vand (hun agerer tydeligt stresset, når hun gemmer mad og piber højlydt, hvis hun ikke kan få dækket det med et tæppe, inden vi får fjernet det).
HVORFOR GØR HUN DET????
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Det skal siges, at vi selvfølgelig bare kan tage tæpperne fra hende, men stressen over at skulle gemme forsvinder ikke af den grund, og så forsøger hun bare med skålekanter, hundeseng, pivedyr, luft - ja alt andet hun lige kan komme i nærheden af.
aug 2008
Følgere: 1081 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.767
feb 2009
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
Er det ude, såber ert græs, blade eller jord han smider i skålen, indenfor tæpper..
Jeg tager skålen og sætter den hvor der ikke er nogen emner han kan smide over.
Men den med vandet er spøjs..
feb 2009
feb 2009
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.912
Med hensyn til kræsenhed, har du prøvet at køre hende op i drift, inden du fodrer?
Ghini var om unghund meget småt spisende og "kræsen", ved en tilfældighed fandt jeg løsningen, vi legede med bold eller frisbee og trak tov umiddelbart inden hun fik mad, så var problemet løst og hun spiste alt uden problemer.
Efter hun har haft hvalpe har hun slet ikke haft spisevægring på noget tidspunkt, men hun er typen, som helt selv styrer mængden, hun får så meget mad, som hun har lyst til.
Nogle dage rå æder hun, andre dage nipper hun lidt, det styrer hun selv og hun er altid i perfekt foderstand.
feb 2009
Kirsten, ja drift er forsøgt, og det virker en gang ud af fire, men synes hun ikke om serveringen, så vil hun hellere undvære. Det eneste der får hende til at spise nogenlunde stabilt er konstant omrokering af mad. Grænsen går på tre dage, så vil hun ikke have det længere.
feb 2009
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
feb 2009
med i mine overvejelser. Min bedre halvdel tror ikke, det gør nogen forskel, men jeg er villig til at prøve.
Tæpperne har vi taget fra on and off, men hun fryser usandsynligt meget fra september, så kan næsten ikke få mig selv til at tage dem fra hende igen. Hun har en enkelt gang præsteret at give sig selv en hudafskrabning på snuden, fordi hun i mangel på tæppe brugte gulvtæppet i stedet. Suk, sådan en sær hund....
Køber en skvulpesikker næste gang jeg kommer i maxi, og så får vi se
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.488
gå ned på: overlevelsesinstinkter i linket.
http://www.familiehund.dk/instinkter.htm
feb 2009
De har to skåle stående, som de frit kan vælge imellem, men de har dog kun en, når de er alene Skålen har både været skiftet og flyttet rundt. Lige nu står den i et hjørne mellem væg og reol og er halvskjult, men hun har alligevel forsøgt en enkelt gang. Der er ikke rigtig noget mønster i det. Nogle uger sker det slet ikke, nogle uger sker det flere gange. Jeg synes dog, at der de fleste gange har været fyldt helt op, når det er sket.
feb 2009
feb 2009
feb 2009
Jeg har været så langt ude at overveje, om hun mon forsøger at begå mord på Lulu, fordi hun hellere vil være enehund (det er selvfølgelig skrevet for sjov, men sær er hun altså )
Hvorfor gør hun det? Gemmer vand