{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Lidt nervøs omkring nytår {{forumTopicSubject}}

Ja som alle nok efterhånden ved, er Rosa jo en meget forsigtig lille hund. Hun er det mest kærlige lille væsen, men hun er uden tvivl en lille Grisling, som meget nemt bliver forskrækket, hvilket gør at hun også reagere mere på lyde end Lucky gør.
Lucky har altid været fuldstændig ligeglad med den slags, han er dog ikke helt tryg ved det udenfor, men han er heller ikke bange for det.

Rosa er jo fra d. 23 dec, så i år bliver det første år som hun kan huske. Det var ikke SÅ slemt med fyrværkeri her sidste år, selvom de fyrede af både når det var lyst og når det var mørkt i en uges tid eller sådan. Nytårs aften var det som mange steder kun meget slemt lige omkring 24-01.30 stykker.

Vi er for længst begyndt at høre fyrværkeri på computer osv. men det har som ved Lucky ikke den store effekt på Rosa, men det er jo også så langt fra at være normalen. Det blev f.eks. tydeligt lige før da vi øvede det, Rosa sover på mit skød, jeg skruer helt op for lyden på min computer, selvom lyden ikke er høj nok, men vi rykker ind til tv'et snart, nå men Rosa reagere ikke rigtig, først da der er et par heksehyl kigger hun lige op, men ikke bange eller noget, så taber min kæreste noget på gulvet og det larmer selvfølgelig og Rosa fare op.
Det er noget jeg før har set, at hun reagere meget på pludselige eller høje lyde.

Hvad gør jeg lige? skal jeg bare fortsætte som jeg gør, eller er der noget andet jeg kan gøre for at træne det endnu bedre? vil helst ikke stå med en lille skræmt grisling hele nytåret. smiley

Hvordan træner i andre? og hvad gør jer der har skræmte hunde for at afhjælpe det?

Vi skal holde nytår herhjemme, bare mig, min kæreste og hundene. Sidste år gik jeg ud og så lidt fyrværkeri kl 24, (inden der blev fyret af her hvor vi bor, da de begyndte gik jeg selvfølgelig ind til Lucky)
I år bliver jeg selvfølgelig inde hos hundene, selvom jeg da rigtig gerne ville se det, vi har nemlig udsigt udover hele Århus, så det er så smukt. Vi skal bare have noget godt mad og så hygge med spil/film osv. så stille og roligt.

Havde overvejet at blive nede hos min mor, hvor vi holder jul, men jeg tror ikke der er mindre fyrværkeri end her, så det ville nok ikke gøre en forskel. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt nervøs omkring nytår
  • #1   4. okt 2015 Hvis i ikke reagere plejer hunden heller ikke.

I har sikkert reageret da din kæreste tabte noget (ved jeg selv gør det).

• #2   4. okt 2015 Beltane, det gør Rosa nu, altså reagere selvom vi ikke reagere.
    Derudover har vi jo Lucky som generelt ikke har noget problem med den slags, så hvis det havde noget med hvordan jeg reagere at gøre, ville han vel være lige sådan? smiley

Jeg ved godt jeg ikke skal pylre hende og at hvis jeg er bange og lign går det i hende, men det er jeg ikke og jeg reagerede ikke negativt da kæresten tabte noget, kiggede bare over på ham for at se hvad det var, og det var så det.

• #3   4. okt 2015 Du reagerede, jeg skrev intet om negativt smiley

• #4   5. okt 2015 Ja, men at jeg kigger på min kæreste stille og roligt, skulle da helst ikke få Rosa til at reagere sådan, og hun reagerede jo også inden jeg kiggede, hun er altså noget hurtigere til at reagere end jeg er smiley

• #5   5. okt 2015 Altså taber man noget på gulvet som larmer, så er man jo sjældent klar på det og bliver dermed forskrækket - altså medmindre man er den som står med det og lidt nemmere når at se det komme smiley

Hvor med fyrværkeriet er man jo klar til at det komme.

Det med lyde på computer er både og - det er nemt at lokalisere, hvor fyrværkeriet udenfor er 'overalt' og med lysglimt osv. - vi har brugt at køre med vores surround sound anlæg til fjernsynet og så 'set nytår' for hvalpene, for at lyden sådan kommer lidt 'over det hele' - de voksne er superligeglade, så hvalpene kopierer det ret hurtigt. Men igen, ikke HELT det samme, som det rigtige.

Tror bare jeg vil sørge for at "larme" indenfor med ekstra højt tv, gardinerne trukket for osv. og så sidde og slappe af selv - det gør vi, den ene gør lidt men ser at ingen af os andre gider spilde kræfter på at hidse sig op så lidt efter dropper han det også.

Plejer at finde lidt ben osv. jeg giver dem 5min før - i år skal jeg vist finde nogle større ben for sidste år var de ret hurtigt væk, lol... Men generelt noget som kan tage deres fulde fokus i noget tid, er godt omkring nytår smiley

• #7   5. okt 2015 Tak for svar. Vores surround (staves) er selvfølgelig lige gået i stykker, det er så typisk. Det var ellers meningen at vi skulle have fyrværkeri på fuld skrue med billede og det hele, men det får vi jo så ikke smiley

Der vil være musik eller tv hele aftenen, det er yderst sjældent at her er stilhed herhjemme sådan for alvor, så nytårs aften bliver ikke mindre stille smiley
    Gode ben må jeg også finde, mine gider bare ikke rigtig rå, så de er ikke så nemme at finde noget til som holder længe, hvor interessen bliver.

Jeg fik ikke købt nogle hundepropper sidste år, og jeg er ikke særlig glad for ting der siger bang, så jeg holder mig væk, fra det når Rosa er i nærheden smiley
    Skydebane ville også være smart, hvis jeg lige kendte et sted, men jeg tror egentligt Rosa vil blive endnu mere utryg ved det.

Måske viser det sig at hun er meget sejere end jeg tror, torden siger hun ikke rigtig noget til.
    Og når det er værst er det jo heller ikke fordi fyrværkeriet kommer pludseligt, men det er der bare, og selvom det er højt, er det jo rimelig hurtigt ovre. Lucky er jo ligeglad, så håber det smitter.
    For et par år siden, da Lucky havde sit første nytår, passede vi en "stor" hvalp (læs en chihuahua på omkring 6 mdr) den var skide bange, men det hjalp lidt på den at Lucky var der og at vi var rolige.

Vores gamle hund Vaks var også skide bange for fyrværkeri osv. Så det er da ikke fordi jeg aldrig har prøvet det, men det er flere år siden, og jeg vil jo gerne forebygge så meget som muligt.

Og hvis det hjælper hende at jeg smider mig inde foran tvet med en varm dyne, så hun kan putte, jamen så er det det vi gør smiley

• #9   5. okt 2015 Afrodithe er også sådan en der farer op og gør så snart der er en lyd som ikke bør være der..

Men fyrværkeri og torden reagerer hun overhovedet ikke på.. smiley

Er dog spændt på, hvordan Costa tager fyrværkeriet.. Han er fra d. 17/12-14 så det er også hans første nytårsaften som han kan huske..

Han reagerer lidt på torden, ved at være ekstra opmærksom på bragene.. Dog ikke bange eller nervøs.. Bare opmærksom..

Nytåret bliver holdt hjemme hos mine forældre og deres 2 hunde.. smiley Lige som det plejer at være.. smiley

• #11   5. okt 2015 Undskyld jeg ikke har fået svaret, virkeligheden kaldte lige smiley

Jeg håber at hun bare tager det i Stiv pote, måske hjælper det lidt hvis frk Rosa gider gå i løb inden, så hun kan blive lidt mere moden, ved godt hun ikke bliver mindre forsigtig, men måske det kan give hende lidt ro i hendes lille hoved.
    Altså hun er ikke en der reagere på alt altid, men hun får bare nogle sjove ideer nogle gange. F.eks. i går var hun bange for en kasse på toilettet, for den stod ikke hvor den plejer at stå, så turde hun pludselig ikke gå derud. Og ja så lyde, men kun hvis de kommer pludseligt, ikke larm, det er hun ligeglad med.

Jeg skal nok lade være med at rende og være nervøs på den måde, er heller ikke sådan at jeg frygter det, vil bare gerne forbedrede Rosa så godt muligt og måske have lidt råd i baghånden hvis hun bliver bange, så jeg kan håndtere det med hende bedst muligt smiley

Carina, Lucky gør jo bare af alt, han er en alarmhund, tror dog ikke han gør af hverken torden eller fyrværkeri, men alt fra blade til hans eget spejlbillede i døren om aftenen. Han er ulidelig. Rosa gør ikke (endnu) hun render bare væk fra det der skræmmer hende smiley
    Jeg håber jeres nytår kommer til at gå super godt, men selvfølgelig gør det da det smiley

Isabelle det var faktisk en god ide med balloner, det må kæresten igang med. Jeg HADER balloner, kan slet ikke klare det der bang bang noget, så jeg holder mig på lang afstand så jeg ikke smitter af. Jeg er heller ikke glad for fyrværkeri, kun at kigge på raketter på meget lang afstand. smiley
    Men jeg går for det første ikke ud, og for det andet er jeg rigtig god til at ignorer mig selv, så hundene ikke mærker det (jeg gør det samme når vi møder gravhunde, og det går fint)

Thunder-shirt var også en god ide, om ikke andet for at have den, hvis nu.. Men jeg tvivler meget på at den findes i Rosa str desværre smiley
    Men jeg må lige få kigget på det smiley

Kommentér på:
Lidt nervøs omkring nytår

Annonce