{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.061 visninger | Oprettet:

Bur til bil - hjemmelavet {{forumTopicSubject}}

Ja står og skal have lavet et ordentlig dobbeltbur til min bil, har opgivet at finde et færdiglavet som passer ind i bilens mål (Skoda Combi) og mine egne ideer.
Skal bruges til to collier, samt af og til en labrador.
Har et par spørgsmål som I måske kan give jeres besyv med på:

Låger:
Hvilken vej ville I vælge at de skulle hængsles/åbnes?
- oven hængt med gasdæmpere så de åbner op sammen med bagklap?
- yder hængt, dvs. ved dobbelt bur så åbnes låger ud af, væk fra hinanden?
- inder hængt, dvs. ved dobbeltbur åbnes låger indad mod midten/hinanden?

Tremmer:
- Vandrette?
- Lodrette?
- Gitter, evt. galvaniseret Rio net med små masker?

Planlægger at det kun skal være et stål "skal"/stativ der kan bære lågerne samt adskillelsen, dvs. kun tremmer ved låger/loft. og ellers så bruge bilens bagagerum som afgrænsning.
Har nemlig både en læssekant samt hjulkasser der tager en del plads smiley

Har I gæve hundefolk nogen gode fif/ideer?! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bur til bil - hjemmelavet
  • #4   29. sep 2015 1 jeg turde ikke lave selv, medmindre du kender nogen der kan svejse, den størrelse hund kommer til at veje uhyggeligt meget ved et uheld.

2 jeg ville foretrække at den lukker opad, jeg ser på mit job at de gængse bure med låge, så står buret for langt nede i bagagerum så lågen ikke kan åbnes, faktisk et meget stort problem.

Jeg ville dele lågen i to, for så fylder den kun halvt når der åbnes. Er det helt umuligt at forstå hvad jeg mener?

- oven hængt med gasdæmpere så de åbner op sammen med bagklap?

Held og lykke med at holde styr på tre hunde, hvis alle låger åbnes samtidig smiley

• #5   29. sep 2015 Kort svar da jeg er til træning. Der skal være to låger og max 2 hunde i bagagerum. Den sidste hund vil, hvis den skal med, komme på bagsæde fastspændt.
    Har en dygtig smed med ind over, tror han kan lave noget sikkert, og overvejer da også almindeligt gitter i samtidig.
    Tænker at det må kunne laves lidt ala Artfex hunde gitteret. . Det åbner op, ikke sammen med bagklappen, men opad i samme retning smiley

• #7   29. sep 2015 Har du prøvet ham her.... Han skaffer transportbure, der passer til de fleste biler...
    http://am-handel.dk/32-transportbure

• #8   29. sep 2015 Hvis hundene kan sammen, så kan de udnytte pladsen i sådan en lille bil bedre, hvis der kun er et rum.
    Lågen skal altid åbne udaf, og jeg kan ikke se fordele ved en top hængslet.

• #9   29. sep 2015 Lågerne skal ikke være top hængslet, det er ikke så sikkert. Mens man åbner, kan hundene alt for nemt smutte ud.
    Jeg ville vælge at lågerne er hægslet på venstre side og på højre side, så de åbnes i midten af buret og ud mod højre og venstre.
    Ved side hængslede låger kan hunden ikke smutte ud så nemt.

Jeg havde et som var lavet af rionet for nogle år siden. Det fik jeg pulverlakeret og det var overhovedet ikke ru.

Min bil har også en høj læssekant. Jeg har lavet en ramme i højden af læssekanten til at stille under buret.
    Burets bund kan åbnes opad, så har jeg regntøj strømper og andet til at ligge in under buret.

• #11   29. sep 2015 Hvis du alligevel vælger ikke at rode med at lave det selv, så kan jeg anbefale at købe bur ved ham her: http://nodextradeimport.dk/

Jeg har en Skoda Fabia Combi, og har samme type som det bur på billedet, dog et enkeltbur da jeg kun har een vov :o)

Lågen går på læssekanten, men det løste jeg ved at lægge en spånplade i bunden af bilen, og dermed hæve den de omkring 5 cm. det drejer sig om så lågen går fri :o)

• #12   29. sep 2015 Vi udnytter hele pladsen bagi, og tøserne NYDER det smiley

profilbillede
  • #13   29. sep 2015 Har kigget markedet rundt for dobbeltbburer, og tror bare ikke jeg bliver glad for sådan et, der vil være for meget spildplads i siderne grundet hjulkasser, netop derfor jeg gerne vil have noget ala Mettes billede herover. Så udnyttes bagagerummet fuldt ud og hundene får et mulig plads selvom rummet skal deles i to..
    Har set et bur der matcher Skoda Fabias bagagerum, men bryder mig ikke om kun at kunne se det på nettet (udlandsk hjemmeside som jeg desværre har fået slettet link til)..

• #15   30. sep 2015 Line ved jeg godt, men vil gerne at de i det mindste kan være udstrakt da det kan være mange timer er de skal vente i bilen ved feks. konkurrencer.

Kommentér på:
Bur til bil - hjemmelavet

Annonce