1.308 visninger
|
Oprettet:
Badetøffel BanDana & Anton & Tante Gurli
24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Hund byttes.... {{forumTopicSubject}}
Har en hund jeg gerne vil bytte :
Beskrivelse af hunden :
Tæve 3 år, pt højløbsk.
Humper alt der har 2 eller 4 ben
Sidder og ånder sin ejer i hovedet midt om natten
Insistere på intimvask af sine ædle dele oven på sin ejer midt om natten
Sidder i sofaen og hyler af månen midt om natten
Der ud over det normale med at grave græsplænen op, løbe sin ejer ned, gø af fræk-fugle, plaske vandskålen ud over gulvet
Altså sådan mere basale ting
Byttes gerne til en *build a bear* tøj bamse eller lign .
( KORS, jeg får fnidder af Dana når hun er i løbetid )
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Ellers var hun røget afsted for længst
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1422 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.442
feb 2014
Han er så forelsket pt at han slet ikke spiser, naboen mener han er gået i sultestrejke
Men nu tror jeg ikke Balou tage skade af at tabe et kilo eller 2
feb 2014
AD AD AD AD .....
Dana og Bent kunne ikke forstår at jeg følte en vældig trang til at stå og vaske ansigt og børste tænder midt om natten
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
feb 2014
Dem har jeg selv rigeligt af.... fare rundt og klapper hidsigt med fluesmækkeren
Det må være den varme vi pludselig har fået, der får dem til at myldre frem
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Manden har 2 gange klasket dem ned med et viskestykke men sidst han gjorde det lagde jeg mærke til at der fløj ret mange rundt med mærkelige vinger og da jeg sku støvsuge lå der ikke en eneste på gulvet men der fløj igen en masse rundt. Jeg er overbevist om at de ikke døde.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.500
feb 2014
Dog ved jeg at man i katteverden fraråder stærkt p-piller til katte, da der kan fremkomme grimme eksempler på hvad der kan ske med katten homonelt.
Lige pt undre jeg mig en del over at allerede 3 *synes godt om* louise`s indlæg i # 1 om netop at strelisere Dana, selv om disse udemærket er klar over at racen får ødelagt pelsen af sådan et indgreb.
Hmmm....
feb 2011
Jeg kender ikke Dana´ s race på den måde, men hos skotterne advares jo også mod fx at nogen får krafttig underuld af sterilisering .... nu er mine 2 jo steriliserede og den ene har overhovedet ikke forandret pels, den anden har fået en noget hurtigere voksende underuld, men ikke mere end en ekstra udtynding og så hyppigere trim kan klare, og den praktiske pris betaler jeg gerne for at slippe for alle de problemer jeg havde med hendes løbetid, samt er er så enormt glad for de helbredsmæssige gevinster der er i sterilisation ...
Så ja jeg er enig med dem der er for sterilisation, må jeg indrømme ... hellere finde en løsning på pelsproblemerne ... men sådan er vi jo bare forskellige ...og skal finde der det virker for os hver især ...
For mig er der i dag nogen tvivl, uanset hvilken race jeg vil få i fremtiden så vil den blive steriliseret senest efter 2. løbetid ...
Men prøv da at tale med dyrlægen mht, eventuelle hormoner til hund og mulige bivirkninger osv ..
feb 2014
Så det er ikke et spørgsmål om måske, måske ikke.
feb 2011
feb 2014
Jeg er modstander af overdrevet pille ( syntetiske midler ) forbrug.
I min verden spiser man KUN piller og indtager medicin når det virkelig er nødvendig, altså når man er syg.
Jeg overlever nok de 2 korte perioder i løbet af et år. Dette indslag skulle ses som den humoristiske side af at have en tæve, når netop løbetiden indfinder sig.
Hun er IKKE syg, blot i løbetid
feb 2011
Nova var helle ikke syg, men havde 2x3 måneders dårlig livskvalitet om året ikke kun til gene for os, men bestemt også for hende selv ...
feb 2014
Så I andre kan more jer over os, og glæde jer over i ikke døje med den slags
For os andre, er det blot en udfordring
I det mindste humper hun ikke svigersønnen mere
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Mangen nætter er gået med at ligge og høre på 'slubre slubre slubre' når hun vaskede sig selv,får så at kunne lugte en varm hundeånde tæt på ens hovedet fordi hun lige ville dutte godnat og var jeg rigtig uheldig så fik man da lige et lille slik med blodsmag
Ps:Sally blev steriliseret pga sygdom i år
Lykken er at have en hund i løbetid der insisterer på kys
feb 2014
Sjovt nok har hun slet ingen problemer med at være alene hjemme
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1422 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.442
feb 2014
Stress ??? Gad vist om der ikke kan gøres de samme tiltag og bekymren, når vi kvinder kommer i *løbetid* har vores menses, som endda er 1 gang om måneden
Det er sjældent at man fjerner hele pivtøjet, ved en strelisering af kvinder
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.485
Jeg kender 2 Tervurne som er steriliseret og de har ikke fået ødelagt pelsen.
Og hvad vil du gøre hvis Dana får livmoderbetændelse og skal steriliseres ? Chancen for det øges for hver løbetid.
Og hvor er jeg taknemmelig for at der ikke er det mindste at mærke når min er i løbetid.
feb 2014
SLUT !!
Og så behøver I ikke at bore mere i det !! Jeg HAR svaret jer !
feb 2014
feb 2011
Tg er fast ovebevist om at Dana´s pels bliver ødelagt med deraf følgende hudproblemer ....og der vil jeg sige TG at du måske bør skrive KAN blive ødelagt, for der er åbenbart de det ikke sker for...
Jeg var overbevist om at mine ikke ville få problemer med underulden jeg ikke kunne klare, selvom jeg da også fra ejere af racen blev advaret om frygtelige konsekvenser og stort arbejde med at holde ulden i bund .... men en god karte og et par ekstra børstninger har kunnet gøre det her ..
Jeg synes genenerne ved løb samt de helbredsmæssige risici ved en intakt tæve var større end det jeg kunne forestille mig blev generne ved sterilisation ville blive, og jeg er heldig, det holdt stik ....Men der er helt sikkert nogle for hvem det sker at de fortryder fordi der kommer ting de ikke regnede med, synes bare det er ret sjældent man hører at det bliver virkelig slemt.
Tg har det så lige omvendt at selvom der er gener ved løb kan hun tage dem med et glimt i øjet, det lyder bare ikke altid sådan for os andre ...og så er hun mere bange for konsekvenserne af sterilisering .... det vil jo altid være at vurderings spørgsmål vi hver i sær tager ...
Men uanset om hun kan lide det eller ej , så vil jeg nu fortælle om glæderne ved steriliserede tæver, hver hun underholder med genvordighederne med de intakte ....
feb 2014
Alle I andre : Jeg respektere naturligvis at i kommer med jeres synspunkt, men jeg savner nu at I respektere at jeg har min mening om det.
Dana stresser absolut ikke hele tiden rundt, eks brugte Dana 1-2 timer i morges sammen med Anton til at snuse og rode efter muldvarper i vores lille skov ( baghaven ), derefter 1 times leg og aktivering i haven, hvor hun holder udemærket fokus.
Hun har også snorket 1-2 timer under hasselbusken. været ude og gå en laaaang tur.
Hund byttes....