1.339 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør man med sin døde hund? {{forumTopicSubject}}
Så skete det uundgåelige, et par måneder før sin 12 års fødselsdag trak hun vejret for sidste gang, i dag lørdag kl 14.45, vores store dejlige Tulle, Dobermann/Rotweiler kryds.
Vi havde snakket om at lægen skulle aflive hende i løbet af ugen, men hun klarede op og dykkede så brat ned i tristhed, vi ville så køre til lægen idag eller søndag, for at det kunne ende med værdighed, men hun ventede bare på at vi kom hjem, så hun kunne drage sit sidste suk.
Kunne så ringe afbud til lægen, at han ikke behøvede komme alligevel.
Hvad gør vi med hunden? Begraver den i haven, 40 kg, hvor dybt?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.399
ved slet ikke om man må begrave dem i haven ...i byzone tror jeg faktisk ikke man må...
feb 2011
maa-du-begrave-dit-kaeledyr-i-haven-2093
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 750
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
https://www.bolius.dk/maa-du-begrave-dit-kaeledyr-i-haven-2093/
Desuden er der en regel om hvor dybt:
" Over det døde dyr eller dens kiste skal der være mindst 1,3 meter jord. Er der tale om en urne, skal der være mindst 1 meter jord over urnen." sakset fra netdyredoktor.dk
feb 2011
Jeg ville personligt ikke bryde mi om at have deres hele krop i jorden i haven, jeg ville foretrække at høre dyrlægen om ikke den kunne komme på køl og så blive kremeret.
Men hvis I gerne vil have den i haven og ikke har noget i mod den graves ned som den er , så tror jeg bare I kan gøre det...
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.868
Du skal mindst 1 m ned
R.I.P
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.775
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
I min familie har vi altid begravet vores hunde når de skulle herfra. Og Møffe var da heller ingen undtagelse, hun er begravet hos mine forældre, fordi jeg ikke havde muligheden hvor jeg boede dengang.
For mig er begravelse en god løsning, men på det punkt er vi jo alle forskellige.
Det lyder som om i har været heldige, hvis man kan sige det i den situation -ikke mange oplever at hunden kommer herfra på en så rolig og "udramatisk" måde, men det gør mig rigtigt ondt at i har mistet en god ven.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
En smuk død når det skulle være.
håber i kommer over det
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
Du kan begrave hende i haven eller måske få hende hjem i en urne hvis du kører hende til dyrlægen.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Det er svært at miste sin bedste ven
Da min gamle Golden ikke kunne mere, blev han aflivet hjemme og begravet i et markskel i den jord, som min ex ejer. Min ex ville ikke have, at han skulle forlade det sted, hvor han havde levet hele sit liv, så han blev begravet der med sit tæppe og sit yndlingslegetøj.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 17 Svar: 292
Vi kørte selv vores hund til krematoriet ved Horsens samme dag hun var aflivet og sad og ventede, mens hun blev brændt, så vi kunne få hende med hjem med det samme. Det tog ca. en time og hun blev brændt med sit tæppe og hendes yndlingsbamse. Jeg kunne ikke bære tanken om at efterlade hende hos dyrlægen og at hun skulle ligge i en pose i en container sammen med andre døde dyr. I det hele taget tanken om at skulle undvære hende i en periode var uudholdelig. Derefter stod hun i en urne i stuen, indtil vi var parat til at give slip på hende - det tog ca. et halvt år. Så spredte vi hendes aske et sted, hun holdt uendeligt meget af at gå tur med udsigt over en sø. På den måde synes jeg, hun har fået sin "frihed" og vi kan besøge hende når vi vil.
feb 2010
En urne kommer jeg aldrig til at have stående, sætte ild til min hund, den går ikke.
1.3 meter ?? det tvivler jeg dog på jeg kan grave i vores have med alle de store træer, men så må jeg have fat i en med en rendegraver, det er jo bare 2 ryk, så er der 1.5 meter hul. Det kan klares søndag, og så ud og se ulven Billie.
Og den anden hund skal også passes ekstra godt, gad vide hvad den ved om dens søsters død, hvad forstår den om det, bliver den nedtrykt?? Den er jo nøjagtig lige så gammel, men tror selv den er 5 år, kun lidt grå skæg afslører den
feb 2010
Kan vi få hullet lavet inde i haven, så kan vi jo frit plante det vi har lyst til på graven, bliver det i skellet ved bundens mark, så risikerer man jo der kommer et traktorhjul og pløjer hen over det.
feb 2010
Mindst 80 cm fast jord skal der på, sagde en dyrlæge et sted.
Min vært har alle sine hunde liggende på 50-60 cm.
Værtens genbo har sin mor liggende i haven, de ville ikke betale for sådan et dyrt sted.
Hvad gør man med sin døde hund?