{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Dana`s løbetider ??!? {{forumTopicSubject}}

Dana`s løbetid, og det at hun pludselig skifter interval, kan da godt nok gøre en skør smiley

Hun er IKKE i løbetid (troede jeg ) Hun er ikke hævet, og bløder heller ikke, hun opfører sig nøjagtig som hun plejer .

Så vi gik over til Balou for at lege i går aftes, og vel er han da lidt vældig meget interesseret i hendes bagdel, men det er tit at han får sådan et kick, og så plejer hun at sætte ham på plads, han får lige en ordentlig røffel, og så er det slut, og de kan lege vidre.
Det gjorde hun også igår, men pludselig stiller hun sig op, og smider halen til side smiley
Det kan da lige være at både nabo og Tanten her kunne løbe stærkt smiley

Hvad er det for noget snigeri ? smiley Sådan noget lusk smiley

Da vi kommer hjem, checker jeg hende, men nej, der er intet at se, alt ser normalt ud dernede i måsen smiley

Men hendes opførsel siger nu at hun er i løbetid, og Balou har holdt koncert for den stakkels ejer hele natten, han føler sig i den grad snydt og noget forsmået smiley

Er det normalt ? at en tæve er i løbetid, uden at man kan se noget på hende ?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dana`s løbetider ??!?
  • #1   25. sep 2015 Uden at vide det store om det, men er der andre tæver i nærheden der er i løbetid nu?

Tænker det måske er som ved mennesker at se med tiden "retter sig ind" så de har det samtidigt?

• #2   25. sep 2015 Nope, vi bor langt ude i en skov, den nærmeste hund er Balou, og han er jo som sagt en dreng.

Der er kun knægtens Baby der kommer på besøg en gang i mellem, og hun har løbetid midt i mellem Dana`s
    Og hun kommer sjældent, og de bor for langt væk til at det kan pille ved Dana`s cyklus.

• #3   25. sep 2015 Okay smiley

• #4   25. sep 2015 Der er jo forskel på hvor meget de bløder og hvor hævede de bliver. Jeg tænker at Dana jo også have en hel del pels og det måske er svært at sige.
    Jeg ved dog ikke om rang eller andet kan spille ind og hun derfor viser den adfærd.

• #7   25. sep 2015 Hun var i løbetid i maj, og selv der kom hun over en måned for tidlig, i flg hendes normale løbetider, så skulle det være midt / sidst i juni hun skulle have været i løbetid.
    Der havde jeg en mistanke om at det var fordi vi havde fået Anton, at hun pludselig gik i løb før tid, og selv der kom det bag på os, fordi der ingen forvarsler havde været, ud over at hun var mokken.
    Det har hun så ikke været denne gang, pt går hun og lægger op til Anton, som er totalt ligeglad, og tror hun vil lege.

• #9   25. sep 2015 Pia : Hvad er LB ?

Mener du livmoderbetændelse ?

• #11   25. sep 2015 Det kunne godt tyde på at vi skulle have fat i dyrlægen, og få hende checket smiley

Hellere det, og så slippe for at gå og bekymre sig over det.

• #12   25. sep 2015 Nu har jeg lige checket hende grundigt efter i bagenden og der er absolut intet at se smiley

Men Baby siger hun er i løb, og er vældig fikseret, og Dana synes det er fedt at være i centrum smiley

Sidst hun var i løb var hun skidesur, og totalt hysterisk, hvis Baby snusede bare en smule til Dana`s mås, så knurede Dana.
    De endte også med at ryge i hovedet på hinanden der i maj smiley
    Denne gang er hun bare totalt *rasmus modsat* smiley

• #14   25. sep 2015 Nej, det har jeg ikke.

Hun er sjovt nok i vældig hopla-humør smiley

• #16   25. sep 2015 Det har jeg lige gjort.

Dyrlægen mener at jeg skal se tiden an, der blev spurgt ind til :

Udflåd = har hun intet af
    øget tørst = hun drikker helt normalt
    nedsat appetit = den er lige som den plejer
    Livmoderbetændelse kommer som regel op til et par uger efter en løbetid, og her er det 4 mdr siden hun var i løbetid, og årsagen er som regel hormonforstyrrelse sammenholdt med en infektion.

Pgå Dana ingen udflåd har og ellers funger normalt, mener dyrlægen ikke der er tale om livmoderbetændelse, men kan dog ikke fraskrive sig tilfældet, da ingen hunde reagere ens på sygdommen.
    Vi må have taget hendes temperatur, dog kan det heller ikke helt sige om der skulle være gang i noget, da normal temperatur ligger mellem 38-39, og ved livmoderbetændelse, stiger den ikke voldsomt, men kan sagtens ligge indefor normal temperatur.

• #17   25. sep 2015 Nu har jeg jo Nanna ... Jeg fik hende da hun var 6 måneder ... Og hun er snart 8 år.
    Jeg har ALDRIG set én eneste dråbe blod , når hun har været i løbetid .. hun er heller ikke hævet ... Jaaaa man opdager det først , når hun vender bagdelen til Lasse og siger ... "KOM NU... jeg vil være mor " ... smiley
    Lasse er heldigvis kastreret .... men han hopper alligevel på hende . smiley ... ( men det får han ikke lov til ) smiley ....
    Så her i huset er de stadig i hver sit rum , ( når Nanna er i løbetid ) når jeg ikke er hjemme . eller bare liiige skal ud med skraldebøtten .... for de er dælme hurtige . ... smiley

• #19   25. sep 2015 Jeg har selv haft en tæve der var ret tæt på at dø af livmoderbetændele: Der var INTET at bemærke på hende før hun i løbet af ca 30 min gik fra at være en normal hund (der spiste og drak som hun plejede, legede med sine venner osv) til at ligge fuldstændigt passivt hen og virke virkelig syg. Hun kom babubabu til dr Dyr der operede akut og sagde at det var meget tæt på at hun ikke havde klaret den; der var nemlig allerde små bristninger i livmoderen. Det var en ung tæve på lige knapt 3 år som var i god form og blev brugt til konkurrenceagility. Min tæve havde på intet tidspunkt udflåd!
    Alle mine efterfølgende tæver er blevet steriliseret som temmelig unge, da jeg simpelthen ikke har lyst til at miste en hund på den måde.

• #20   25. sep 2015 Pia : enig, der er et øje på hver finger, sker der en ændring = dyrlæge !
    Dana er dog kun 3 år, så hun er en relativ ung hund.

Bitten : Dana har blødt, så sent som ved den løbetid i maj, det er ikke meget hun bløder, faktisk kun en lille smule, mere er det som regel ikke.

Lige pt er hun en forfærdelig tøjte, der frygtelig gerne vil være moar smiley

Kommentér på:
Dana`s løbetider ??!?

Annonce