24. feb 2014 Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Dana`s løbetider ??!? {{forumTopicSubject}}
Dana`s løbetid, og det at hun pludselig skifter interval, kan da godt nok gøre en skør
Hun er IKKE i løbetid (troede jeg ) Hun er ikke hævet, og bløder heller ikke, hun opfører sig nøjagtig som hun plejer .
Så vi gik over til Balou for at lege i går aftes, og vel er han da lidt vældig meget interesseret i hendes bagdel, men det er tit at han får sådan et kick, og så plejer hun at sætte ham på plads, han får lige en ordentlig røffel, og så er det slut, og de kan lege vidre.
Det gjorde hun også igår, men pludselig stiller hun sig op, og smider halen til side
Det kan da lige være at både nabo og Tanten her kunne løbe stærkt
Hvad er det for noget snigeri ? Sådan noget lusk
Da vi kommer hjem, checker jeg hende, men nej, der er intet at se, alt ser normalt ud dernede i måsen
Men hendes opførsel siger nu at hun er i løbetid, og Balou har holdt koncert for den stakkels ejer hele natten, han føler sig i den grad snydt og noget forsmået
Er det normalt ? at en tæve er i løbetid, uden at man kan se noget på hende ??
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
Tænker det måske er som ved mennesker at se med tiden "retter sig ind" så de har det samtidigt?
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Der er kun knægtens Baby der kommer på besøg en gang i mellem, og hun har løbetid midt i mellem Dana`s
Og hun kommer sjældent, og de bor for langt væk til at det kan pille ved Dana`s cyklus.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.636
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.447
Jeg ved dog ikke om rang eller andet kan spille ind og hun derfor viser den adfærd.
feb 2014
Der havde jeg en mistanke om at det var fordi vi havde fået Anton, at hun pludselig gik i løb før tid, og selv der kom det bag på os, fordi der ingen forvarsler havde været, ud over at hun var mokken.
Det har hun så ikke været denne gang, pt går hun og lægger op til Anton, som er totalt ligeglad, og tror hun vil lege.
feb 2014
Mener du livmoderbetændelse ?
feb 2014
Hellere det, og så slippe for at gå og bekymre sig over det.
feb 2014
Men Baby siger hun er i løb, og er vældig fikseret, og Dana synes det er fedt at være i centrum
Sidst hun var i løb var hun skidesur, og totalt hysterisk, hvis Baby snusede bare en smule til Dana`s mås, så knurede Dana.
De endte også med at ryge i hovedet på hinanden der i maj
Denne gang er hun bare totalt *rasmus modsat*
feb 2014
Hun er sjovt nok i vældig hopla-humør
feb 2014
Dyrlægen mener at jeg skal se tiden an, der blev spurgt ind til :
Udflåd = har hun intet af
øget tørst = hun drikker helt normalt
nedsat appetit = den er lige som den plejer
Livmoderbetændelse kommer som regel op til et par uger efter en løbetid, og her er det 4 mdr siden hun var i løbetid, og årsagen er som regel hormonforstyrrelse sammenholdt med en infektion.
Pgå Dana ingen udflåd har og ellers funger normalt, mener dyrlægen ikke der er tale om livmoderbetændelse, men kan dog ikke fraskrive sig tilfældet, da ingen hunde reagere ens på sygdommen.
Vi må have taget hendes temperatur, dog kan det heller ikke helt sige om der skulle være gang i noget, da normal temperatur ligger mellem 38-39, og ved livmoderbetændelse, stiger den ikke voldsomt, men kan sagtens ligge indefor normal temperatur.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Jeg har ALDRIG set én eneste dråbe blod , når hun har været i løbetid .. hun er heller ikke hævet ... Jaaaa man opdager det først , når hun vender bagdelen til Lasse og siger ... "KOM NU... jeg vil være mor " ...
Lasse er heldigvis kastreret .... men han hopper alligevel på hende . ... ( men det får han ikke lov til ) ....
Så her i huset er de stadig i hver sit rum , ( når Nanna er i løbetid ) når jeg ikke er hjemme . eller bare liiige skal ud med skraldebøtten .... for de er dælme hurtige . ...
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.333
Alle mine efterfølgende tæver er blevet steriliseret som temmelig unge, da jeg simpelthen ikke har lyst til at miste en hund på den måde.
feb 2014
Dana er dog kun 3 år, så hun er en relativ ung hund.
Bitten : Dana har blødt, så sent som ved den løbetid i maj, det er ikke meget hun bløder, faktisk kun en lille smule, mere er det som regel ikke.
Lige pt er hun en forfærdelig tøjte, der frygtelig gerne vil være moar
Dana`s løbetider ??!?