2.098 visninger
|
Oprettet:
Sele - hvilken størrelse {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har overvejet at købe denne sele til min sheltie som et redskab til at lære ham at gå lidt mindre overgearet på vores gåture: http://www.dogdays.dk/shop/freedog-walker-antitraeksele-3080p.html
Jeg har dog det lille problem at han er en relativt stor sheltie på 10 kg, og hans brystmål er på 53 cm lige præcis. Grænsen mellem small og medium går lige der, så jeg er sgu lidt i tvivl om hvilken han ville passe bedst Hvad tror I er bedst at tage den lille eller store størrelse?
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
I min optik trækker hunden blot skævt, og kan på den måde få skævheder i ryggen.
Jeg vil anbefale dig en almindelig sele og så tage en tur i maxizoo fx og prøve selen.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Men her er mit problem jo nok oftest, at jeg har svært ved at finde noget ordentligt der er småt nok, men det sker da at Lucky ligger imellem to str.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
Du kan også overveje
http://shop.dogwise.dk/produkt/balance-harness-hundesele/
Ellers har ruffwear også en sele hvor ser er til at sætte snoren forand.
Den første har jeg bestilt i håb om endelig at få noget der sider ordentlig på min mærkelige hund da den kan indstilles alle steder og noget det ikke sider i vejen for hendes skuldre når hun går
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 500
jan 2013
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.483
Jeg købte selen, ikke fordi min hund trækker, men fordi den var så dejlig blæd.
Desværre er det sådan, at selen konstant sidder skæv. Trækker hunden en lille bitte smule, så trækkes selen skæv, sådan at maveremmen gnaver helt ind i armhulen på modsatte side hvor snoren sidder.
Min hund blev meget rød og nærmest hudløs i armhulen bare ved at have selen på en tur.
Og som sagt, så anbefalede hundens kiropraktor at jeg smed selen ud, da den ikke er ergonomisk korrekt.
I stedet for at investere i diverse gå pænt seler, så ville jeg i stedet for lære min hund at gå pænt.
Måske du skulle melde dig til noget hundetræning.......................
jun 2013
jan 2013
jun 2013
jan 2013
Men der findes mange forskellige som er gode.
jun 2013
maj 2009
Jeg kan godt lide Hurta Y seler eller den forholdsvis nye Hurta Active sele.
Har dem begge og er glade for dem.
Active selen kan reguleres flere steder, men man skal passe på, hvis man har en hund som er meget smal mellem forbenene så den ikke kommer til at genere, da den er rimelig bred mellem benene.
http://www.dogsfirst.dk/shop/hurtta-active-sele-6442p.html
http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-seler-108c1.html?gclid=CNur9LjAi8gCFQEXwwodAaYJiA
jan 2013
Den findes i mange størrelser og også i halve størrelser.
Den er i et lækkert materiale og designet i Italien. Desværre har hverken maxizoo eller Petworld den.
At en hund kan trække sig ud af en Julius k9 sele kan jeg ikke se. Min hund har aldrig gjort det og har heller ikke hørt om det. Selen bliver også brugt af flere brugshunde fx narko hunde i lufthavne.
maj 2009
Jeg har haft to hunde som i løbet af 20 sekunder kunne komme ud af en K) sele. Jeg kender også andre hunde som kommer ud af dem
At K9 selen bliver brugt af nogle hunde i lufthavnen er jo ikke ensbetydende med at hundene ikke kan komme ud af dem.
Endvidere er hverken tre point selen eller k9 selen ergonomisk korrekt.
K9 selen er den værste, hundene kan komme ud af dem og de hare n elendig pasform.
Både min dyrlæge og min hunds kiropraktor er ved at græde når de hører K9 sele.
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.244
Vi har dog alligevel købt en puppia til ham, for at ligge trykket et andet sted, men det er lidt hip som hap hvilken en vi bruger, og der er ingen tvivl om at Lucky selv foretrækker sin K9, han er faktisk ikke specielt glad for andre seler.
Men der er da helt sikkert nogle hunde som de ikke sidder ordentligt på, og hvor det kan være en faktor for noget, men sådan tror jeg det er med alle seler. Hverken min dyrlæge eller kiropraktor, som ellers begge er gode til hvad de laver, ser nogle problemer i at Lucky bruger sin Julius k9, men man skal selvfølgelig altid købe en sele der passer til sin hund.
jun 2013
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Mht hvilke seler der bliver siddende på hundene så er min oplevelse at ingen sele ikke kan 'afmonteres' hvis Fido virkelig vil men at Julius K9 er den absolut nemmeste for hunden at 'afmontere'. Når vi starter et hvalpehold op kan det være meget underholdende at overvære det de første par træningsgange Indtil folk køber et halsbånd og bruger istedet.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Hvis du køber Freedog selen, skal du have den i medium.
Sele - hvilken størrelse