{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.746 visninger | Oprettet:

Jan J
Jan J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har haft min hund i godt 6 år og dyrlægen siger at han er en pitbull men andre siger at han er en amerikans bulldog. Han er et gadekryds og jeg har ikke mødt hans "forældre" - købte ham fra naboen, da jeg fik at vide de ville slagte og spise ham og det synes jeg var synd - Han er en dejlig og familie venlig hund.

Han er hos min kæreste på Filippinerne.

Er der nogen der kan give et skud på hvilken race han er?

JBJ

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   18. sep 2015 Har pitbulls og ambulls ikke et noget bredere hoved og mindre ører? Det kan godt være der er nogle af de racer i, men jeg tror ikke han er ren hverken ambull eller pit smiley men han er rigtig fin.

• #2   18. sep 2015 Ingen anelse, men hvor ser han da skøn og glad ud på det billede smiley

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#3   18. sep 2015 Ja, han er dejlig:)

Her er et billede mere:)

profilbillede
  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#4   18. sep 2015 Og et mere:)

Han er en stor hund på 44kg, rene muskler. intet fedt:)

Jeg er stort set den eneste der gå tur med ham, da han ikke er trænet til at gå pænt så han render afsted og Filippinerne "flyver" bagefter:))

profilbillede
  • #5   18. sep 2015 Ja sød ser han ud.. Men hvis jeg skal komme med et bud, så vil det være noget amstaff/Pitt mix. Jeg tror ikke det er Ambull... Men stadig noget blanding smiley

• #6   18. sep 2015 Tænker at den røde næse næsten må kommer fra noget rednose pittbull?
    Den findes vist ikke hos amstaff´en.

• #7   18. sep 2015 Sådan en hund er ganske umulig at sige noget om ophavet på og da særligt hvis den også er født på Filipinerne.
    Den røde næse skyldes at hunden er homozygot for brun og dilute. Eller at den er recessiv rød og homozygot for brun.
    Der er ikke rigtig noget der ligefrem skriger pitt bull i hunden på billederne. Hunden er alt for stor og hovedet alt for spinkelt. Den er slet og ret et gadekryds af ubestemmelig herkomst - måske den indeholder pitbull måske ikke. Det er vist det tætteste man kan komme smiley

• #8   18. sep 2015 Hvis man vidste lidt om dens adfærd, ville det nok være lettere. Ambull og pitbull ligger ikke ligefor ud fra udseendet. Jeg ser mere weimaraner + noget andet med hvidt i.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#9   18. sep 2015 Adfærd: Sød og venlig, men kan ikke lide katte. Når han er ude og gå trækker han i kæden så man er ved at falde. Han er sød og nysgerrig overfor børn. Han sover det meste af dagen, men springer op hvis han hører kæden blive taget frem. Han kan ikke lide vand, men svømmer godt når jeg bærer ham ud i vandet(strand) - gemmer sig når han skal have bad. Kommer og skubber til min arm for at blive kælet, hvis jeg er optaget og ikke viser ham opmærksomhed.

Han er den sidste af mine 5 hunde, de andre døde forige år af hundesyge selvom de var vaccineret. Da jeg i februar kom ud til Filippinerne havde han fået dermatitis(ikke skab), og det tog noget tid før slap af med det igen, men vi har en skøn dyrlæge som efteruddanner sig regelmæssigt for at være med på det nyeste - så han kom og hjalp med at få Dragon(min hund) på benene igen.

Et godt råd fra dyrlægen - giv 1 spiseskefuld "virgin cocnut oil" 1 gang dagligt i maden, det gør at hunden får ekstra energi til at bekæmpe sygdom samt gør at hårene vokser ud igen i løbet af en måned(vi kunne se det efter en uge).

Virgin cocnut olie laves ved at man tager en gammel kokosnød og tager kokos(skal helst være tykt lag) og river det og blander med saften. Lader det stå i en skål i en halv times tid, for derefter at presse saften(mælk) ud af kokos gennem et klæde. Denne saft kommes på en wok og bringes i kog. Når der ikke er mere vand tilbage er resten olie. Tager godt 1 time at lave.

Olien kan holde sig i godt 3 måneder og er ekstrem god til hud problemer - også hos mennesker, her bruges det dog direkte på huden.

Olien er også god til hunde som har haft hundesyge, de kommer sig rent faktisk og hvis de ikke igen bliver ramt af en krafig virus kan de faktisk leve flere år efter. De "ticks" man oplever hos hunden(virussen har sat sig i nervebaner), forsvinder næsten ved behandling af denne olie. En af mine hunde fik hundesyge men overlevede og blev smittefri efter 6 måneder, han fik denne behandling og levede fint i næsten 1½ år efter. Desværre, døde han sammen med de andre forrige år, samt en masse andre hunde og katte i nabolaget.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#10   18. sep 2015 Ok, jeg har et lille problem med at oprette mit galleri - hvilken race skal jeg bruge? Amerikansk bulldog er ikke på listen og det er pittbull heller ikke.

Mvh

JBJ

• #11   18. sep 2015 Tag blanding af racer smiley

• #12   18. sep 2015 Man må ikke oprette hunde, som jf dansk lovgivning er på forbudslisten.
    det står i Hundegalleris brugerbetingelser

• #13   18. sep 2015 hvor er han fin smiley
    han må desværre ikke oprettes herinde, men et album er velkommen smiley

• #15   18. sep 2015 Hvis din dyrlæge siger det er pitbull så er din hund ulovlig allerede da du anskaffede den

• #16   18. sep 2015 Hvor er det pragtfuldt til en afveksling et høre fra en person, der har et indgående kendskab til filippinsk lovgivning. Den slags er efterhånden blevet en mangelvare. Nu jeg har fat i dig, hvad er så strafferammen for rufferi? Jeg har tænkt mig at udvide gesjæften med en oversøisk afdeling. smiley

• #18   19. sep 2015 Man skal ikke sige nej til et gratis juridisk råd, men det lader tilsyneladende vente på sig. Hun står med garanti på hovedet i den filippinske lovsamling for at kunne præsentere et klart svar på min forespørgsel. Jeg er en tålmodig mand, så vi ser lige tiden an. Ellers må man jo rykke for et svar. smiley

• #19   19. sep 2015 Der står han bor på sydsjælland

• #20   19. sep 2015 "Han er hos min kæreste på Filippinerne" sakset fra åbningsindlægget.
    Der var det så, at jeg troede, at der var tale om øriget af samme navn og ikke den endnu mere kendte navnebror beliggende på sydsjælland.
    Beltane - er sandheden ikke, at du benytter enhver lejlighed til at spille landbetjent? Det er jo ikke første gang. Jeg håber, at det bliver sidste, for det er et trist karaktertræk at pushe.

• #21   19. sep 2015 Jeg benytter ikke noget som helst. Når der står det er hans hund går jeg ud fra han har anskaffet sig den i Danmark

• #22   19. sep 2015 Gider du ikke læse startindlægget, så flet næbbet.

• #23   19. sep 2015 Flet selv næbet jeg HAR læst det. Han skriver hans egen dyrlæge siger den er pitbull. Ikke kærestens. Hvilket vil sige den jo ikke har været hos hende hele tiden.

• #25   19. sep 2015 Isabelle - du har pædagogisk baggrund. Hvad gør vi? smiley

• #26   19. sep 2015 Det KAN jo være at TS egen dyrlæge også bare (lige som os her på HG) har set et billede af hunden. Det betyder jo ikke at hunden er i DK.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#27   19. sep 2015 Hej **llder-mor**, jeg tror allerede vi har afgjort højere oppe at der ikke er tale om en pittbull, så om han må opretttes herinde er op til moderator. Men som sagt kom jeg hertil for at finde ud af hvilken race han egentlig kunne være - bortset fra at være et gadekryds:)

Jeg har en hel del billeder af ham som jeg vil forsøge at lave et galleri af:)

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#28   19. sep 2015 Hunden er hos min kæreste på Filippinerne, som jeg startede med at sige - Der har han hele tiden været - Dyrlægen er en Filippiner, boende i Filippinerne.

Så skulle det vist være afklaret.

Og Beltane, jeg vil gerne bede om en undskyldning - du har beskyldt mig for at begå ulovligheder og dermed selv begået ærekrænkelse overfor min person.

Straffelovens § 267:

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#30   19. sep 2015 C&N, jeg tror faktisk du har ret i at han ligner Amstaff

Tog en søgning på google og fandt dette billede af hans tvilling

http://www.1zoom.net/Animals/wallpaper/350763/z570/%26original=1

tror dog ikke på at der er pittbull i ham.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#31   19. sep 2015 Isabelle, det gør jeg da heller ikke men "betjenten" blandede sig i min tråd og begyndte at opføre sig dårligt - jeg oprettede ikke denne tråd for at invitere - i mine øjne og efter min mening - Kværulanter:))

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#33   19. sep 2015 Pitt tror jeg som sagt ikke på, men pointer havde jeg faktisk i tankerne for nogle år siden, ved ikke lige hvorfor jeg gik væk fra det igen - men bestemt amstaff.

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

• #36   19. sep 2015 Du må ikke oprette hunden i et galleri, da den er omfattet en af de forbudte racer.

Det har en bruger ( sikkert fritidspolitimand ) også fortalt dig tidl i tråden.

Heller ikke selv om den er 100 år gammel og bor på månen .

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#37   19. sep 2015 Temperament, og det at der ikke er vildt mange Pittbull på den ø - jeg har faktisk aldrig set en derude og er kommet der siden 2000. Det er mere Askal

https://www.google.com.ph/#q=askal

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#38   19. sep 2015 Badetøffel - Da vi stadig ikke har stadfæstet hvilken race han er, kan jeg ikke umiddelbart sige jeg har gjort noget forkert:) Men hvis du kan bevise at han er ulovlig skal jeg gerne fjerne galleriet:)

• #39   19. sep 2015 Jeg kan godt se amstaffen i ham, og det er brugerne der skal stemme ind eller ud.
    I sidste ende adminds der skal vudere hvis den stemmes ind.

Kan du bevise der iKKE er amstaf i ham ?

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#40   19. sep 2015 Godt svar:) Nej, det er umuligt for mig at bevise om der er eller ikke er amstaff i ham.

Men han er vel uskyldig, indtil andet er bevist:)

• #41   19. sep 2015 Jan velkommen til hg.
    Du kommer snart til at lære de små landbetjente at kende. De dukker op som herpes, når man mindst venter det. Du har mødt nogle af dem her i tråden - altid klar med galde, når talen nærmer sig forbudslisten. Jeg kunne sagtens forestille mig, at nogle af dem ikke kunne tåle et nærmere eftersyn ift ulovligheder og/eller socialt bedrageri. smiley
    Din hund ligner ikke amstaff, ambull eller pitbull. For små kæbemuskler og forkert øreplacering.

• #42   19. sep 2015 Søren : sidder du i ramme alvor og beskylder folk for at begå ulovligheder eller socialt bedrageri ? smiley
    Og især dem der efter din mening leger betjent her på HG smiley

Tsk tsk... siger jeg bare smiley

• #43   19. sep 2015 Gurli du er sådan en , der gerne strør om sig med påstande, men gør andre det samme, så føler du dig straks truffet. Hvis jeg beskylder nogen, vil du ikke være i tvivl. At du føler dig truffet, er fandenhakkeme ikke mit problem. Den må du tage med din samvittighed.

• #44   19. sep 2015 Søren , manden der bevæger sig konstant på øretævernes holdeplads, simpelthen fordi han elsker det .

Jeg følte mig skam ikke truffet, jeg følte mig en anelse chokeret .

Men du kan sikkert med den udtaelse, se frem til adskellige klaps i den bare ende, af netop HG-politiet smiley smiley

Så er din dag vist reddet smiley

• #45   19. sep 2015 Øøøhm... hvor blev vovse af? er det bare mig der er blind?

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

• #47   20. sep 2015 Din ære ligefrem? Er det da dig der har avlet hunden?

Søren - hvad er det for ulovligheder du mener jeg begår? Jeg har skam mit på det rene.

Og landbetjent? Så vidt jeg ved er Fredericia ikke på landet smiley

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#49   20. sep 2015 Hej Isabelle, når jeg klikker på ovenstående link så kommer det frem - hvad sker der når du gør det?

Mvh

Jan

• #52   20. sep 2015 Jeg kan sagtens se, der kunne være amstaff / pitbull i den, men under alle omstændigheder er den ikke ren. Der må være blandet noget andet i, men hvad er umuligt at spå om smiley den leverfarvede næse er der ikke mange racer, der har, men pit er en af dem.

under alle omstændigheder ser han sød og glad ud smiley

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#53   20. sep 2015 Jeg kan ikke rigtig se hvordan han kan have pit, da jeg som sagt aldrig har set en derude, men her er et par muligheder fra nabolaget: Dalmatiner(meget stor), askal, amerikansk bulldog, Pointer og lidt flere som jeg ikke har navn på.

Jeg kan ikke forklare hvorfor jeg er den eneste der kan se galleriet - måske admin kan?

• #55   20. sep 2015 Jan du er EDB klog, så jeg kan næppe lære dig noget på det område, men kan det være fordi, at galleriet ligger gemt i din historik? smiley

• Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    sep 2015

#56   20. sep 2015 Hej Søren, jo det er nok der den ligger begravet - linket virkede ikke i IE. Men det ligger dog stadig under Mit indhold.

Ok, så prøver vi noget andet:) Alle mine hunde, det er dog kun dragon der stadig er i live. Darly er mor til Kira og Jolly. Junior er en hund vi købte da ejeren ville pantsætte ham. Jolly var meget nysgerig og kom tit for at se hvad man lavede, Kira var altid træt og havde dårlig ryg fra et 3m fald fra en balkon. Darly var en rigtig Lady, når hun gik var det som at se en fisefornem dame gå.

Jollogs, var min første men jeg havde ham kun i ca. 2 år, han dødede af hjerteorm, fordi en der gav sig ud for at være dyrlæge, fejlbehandlede ham.
    Havde han fået ordentlig behandling havde han overlevet.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.847747291987941.1073741825.100002580336204&type=1&l=809c5fc82a

Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce