{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Boxer, forkerte indtryk?? {{forumTopicSubject}}

Hej, kom til at tænke på noget i dag.
Der var en jeg kender der spurgte "Vil du virkelig have en boxer?"
Jeg svarede "Ja?" Og dertil sagde han "Men er den ikke farlig?"
Syntes tit jeg høre folk sige at Boxere er farlige, fordi de tror det er kamphunde.
Jeg tror det er dens udsende der gør det, og at den tit kan blive overglad og frembrusende.
Men hvad er jeres mening om boxere, og den måde folk der ikke kender til racen ser dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Boxer, forkerte indtryk??
  • #1   16. sep 2015 Hunden Boxer, er en livlig og glad, den er ikke farlig. smiley

• #3   16. sep 2015 Jeg har indtrykket af boxeren som en livsglad, aktiv, fræk, lalleglad og rigtig kærlig over for dem, den kender. Den kan dog også godt være skarp ift, andre hunde og mennesker ift. Hvis den opfatter folk som truende. Men kamphund opfatter jeg den bestemt ikke som. Jeg har fået et lille crush på boxeren (skyldes nok Peter Falktofts Rihanna smiley )

• #4   16. sep 2015 jeg har et dejligt minde, min venindes "skrækkelige Olfert" som kom drønende og overkyssede en....men søgte ly bag en skænk og op af væggen ellers var jeg faldet, så ja lidt farlig for en dårligt gående( og stående) ældre person.
    MEN alle de boxere jeg har kendt har været sådan, fjollede og glade overstrømmende med kærlighed....overfor mennesker.

• #7   16. sep 2015 Okay, syntes bare tit jeg møder folk der tror og syntes den virker farlig. Elsker selv boxer og syntes de er nogle af de sjoveste og sødeste hunde. smiley

• #8   16. sep 2015 jeg har faktisk altid været bange for boxeren. Det ligger nok en del år tilbage, da jeg som lille pige, var udenfor og lege, da naboens boxer kommer løbende hen imod mig, jeg blev skræklagen og vendte ryggen til den, og den hoppede op med begge poter på mine skuldre. Dengang opfattede jeg det bestemt ikke som om den ville lege, men efter jeg er blevet ældre (og klogere) er det gået op for mig at den nok bare var meget frembrusende og glad. Den dag i dag er jeg ikke bange, men nok stadig lidt tilbageholdende. jeg tror faktisk aldrig at jeg sådan rigtig har mødt en boxer ellers. jeg tror du har ret i at den nok godt kan være misforstået, netop fordi den kan være meget frembrusende smiley

• #10   16. sep 2015 Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke har set boxeren som en lalleglad forevigt teenage hund...

Jeg kender dog flere der synes, at den er tudegrim. Smag og behag. Jeg synes den er ret charmerende smiley

• #11   16. sep 2015 de to sidste år med boxere, synes jeg der ofte kom dumme kommentarer, og at folk trak overdrevet til siden, eller flåede deres hunde over på den anden side af vejen.
    Tidlgere har jeg aldrig oplevet noget i den dur.

Jeg er nok farvet, boxeren har en kæmpe plads i mit hjerte, dejlig loyal hund med et skønt humør og sprudlende væsen smiley
    Ja, de kan være temmelig anmasende med deres kærlighed der er ved at eksplodere i deres SMUKKE krop smiley

• #12   16. sep 2015 Jeg tager altid mine hunde over på den anden side af vejen. Uanset hvem der kommer smiley Det troede jeg egentlig bare folk så som høfligt smiley

• #13   16. sep 2015 jeg trækker da også ind til siden, eller går en bue uden om, men ligefrem at vade over på den anden side synes jeg da ikke er nødvendigt, med mindre der er en god grund til det.

• #14   16. sep 2015 Hmm... Det gør jeg næsten altid smiley Håber da ikke det har fået nogen til at tro, at det er pga. deres hunds race smiley Men nu møder vi også mest jagthunde og småskravl, ikke de racer, der normalt er fordomme imod. smiley

• #16   16. sep 2015 indtil jeg mødte min ven Mojo, har jeg altid haft et lidt "ad" forhold til boxeren, grundet en af min mors veninder havde en. Han var tudsegammel, kunne knapt gå, overvægtig, havde betændelse i folderne på mulen, små vorter og stank som en i helvede. Det har bare sat en "ad"relation i min hjerne.

Men så mødte jeg Mojo. Han er Tante zarahs basse. smiley

• #18   16. sep 2015 Hvor ser Mojo dejlig ud!

• #20   16. sep 2015 Åh en lækkermås - ham Mojo er da lige til at kysse på smiley

• #21   16. sep 2015 Mojo er fantastisk. Og hans mor , Kirsten, er et lamselår smiley smiley

• #23   17. sep 2015 Synes det er en fantastisk lækker race! smiley Men tror også det tit handler om hvad man har fået ad vide som barn?

Har selv altid fået ad vide at en dobermann dem skulle man bare holde sig fra for de var virkelig farlige! og tænker hvis det er det man har fået fortalt altid og ikke har oplevet andet i forhold til racen positivt må det vel hænge ved? smiley

Jeg har idag intet imod en dobber idag smiley

• #26   17. sep 2015 Boxere ser dejlige ud - man kan da ikke andet end at blive glad af at kigge på sådan et fint fjæs smiley

• #28   17. sep 2015 Det tror jeg også smiley

Kommentér på:
Boxer, forkerte indtryk??

Annonce