Kære Lagotto ejere, del jeres erfaring. . {{forumTopicSubject}}
Kære alle jer der er ejere af en Lagotto Romagnolo
Min søster har længe (gennem flere år) undersøgt div. hunderacer for at finde netop den race, som skal blive en del af hendes liv(først om 1-3år).
(Min søster ved ikke jeg skriver til jer. Men jeg vil så gerne hjælpe hende)
Hun har nu i ca. et par år kigget på Lagottoen, læst alt hvad der næsten kan findes om den, og hun er umiddelbart meget besluttet på, at hun nu har fundet den race, som hun ønsker.
Jeg vil rigtig gerne hjælpe hende på vej og da hun ikke er her på hundegalleri spørger jeg for hende.
Jeg vil rigtig gerne hører hvordan jeres Lagottoer er.
Alt om deres sind (også overfor fremmede) og evt. sygdomme, og hos hvem i har købt jeres Lagooto ?
Hvor vil i anbefale hende, at købe hendes kommende Lagotto?
Og sidst men ikke mindst, hvis der er nogle med Lagottoer, der befinder sig ikke alt for langt fra Næstved, ville det så være muligt, at komme og se jeres Lagotto, så hun kan få lov at opleve racen helt tæt på?
Del endelig ud af jeres erfaring hun vil blive så glad
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
mar 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 123
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.410
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Men hvis hun vil se en lagotto er der jo mulighed for det på Hillerød udstillingen 19-20 august, mener de er på om lørdagen.
Og skulle jeg vælge lagotto, så ved jeg ikke hvilken kennel jeg ville vælge fra, men jeg er helt sikker på hvilken slags avl jeg i hvert fald ikke ville støtte, eller ønske hvalp fra!
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
I modsætningen til andre...
okt 2011
Hun har selv efter sin research udelukket Ydens Blue og har i stedet kigget langt mod sverige ca. 900km Kan dog ikke lige huske hvad den kennel hed.
Camilla: Udstilling 19-20. August, det må være i 2016 ? Men rigtig god ide Tak
Jo Isabelle du må da gerne sende en PB med tidligere tråd og info
okt 2011
jun 2007
okt 2011
okt 2011
Tak for dit svar
Det er lige præcis Sarah Brandes kennel min søster har kigget på
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Jeg ved ikke hvordan hun opdrager den, men kan forestille mig at den har brug for at bliver aktiveret en del mere end hvad min kusine gør.
Det er den eneste Lagotto jeg kender, så har desværre fået et rigtig dårligt indtryk af racen..
jun 2007
Istedet for at lade opdrætterens gode avl tale sin egen sag, forsøger du derimod at underminere alle de andre. 'Hvis man skal have en rigtig lagotto, skal det være en fra Ydun, alle andre bliver ikke testet, er avlet væk fra en rigtig lagotto, kan ende med ikke at ligne en lagotto og at ALLE andre opdrættere ønsker at købe fra denne kennel'
Ikke et direkte citat, men jeg opsummerer hvad du lige har skrevet.
Igen Birgitta, af en der ikke har noget med racen at gøre og ikke skulle have nogen som helst sammenhæng med nogen kennel, synes jeg godt nok du smører tykt på.
Og som sædvanligt skøjter du let og elegant hen over alle konkrete fakta og beviser, der modsiger dig. Selv hundeweb - for det er jo forfalsket og korrupt, i hvert fald hvis man spørger dig.
Jeg begriber ikke at du seriøst, kan sidde med god smag i munden og sige de ting du gør - det er mig oprigtigt en gåde!
Tænk sig, der kunne sidde en kommende hvalpe køber derude, der rent faktisk tror, at de ting du skriver, er sande!
Men okay, de må jo have nogle fodmænd til at kæmpe deres sag, for deres opdræt, hvalpekøbere (som vi har hørt flere tragiske historier fra) og hele deres måde at holde hund på gør jo tydeligtvis ikke noget godt for deres image og der skal jo penge i kassen.
Isabelle, jeg håber du er flittigt med print screen, for Birgitta venter jo kun på at denne tråd også bliver slettet. Hvis ikke hun klarer skærene, kommer 'bossen' jo nok på banen
jun 2007
Ting som at trække, humpe og gø for at få opmærksomhed - sådanne irriterende hunde er der altså mange af og der ligger fejlen altså hos ejeren og ikke opdrætter.
Vi snakker derimod om noget helt andet når man står med en hvalp som er angst for verdenen, helt fra den bliver hentet fra opdrætter, til den bliver aflivet.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.911
Hunddata, hvor samtlige SKK hunde fra 1975 og fremefter er registrerede og
Avelsdata, hvor der kan ses sundheds resultater og racestatistikker.
For at se avelsdata, skal man oprette sig som bruger, men det kan alle gøre, det kræver ikke medlemskab af den svenske kennelklub
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.788
Sarah Brandes har nogle skønne hunde, og jeg har stadig til gode, at høre om nervøse hunde fra den kant.
Hvis hun vil købe hund i Danmark er der
http://www.lagotto-bornholm.dk/276579645
Alle hundene er undersøgt for alt.
okt 2008
http://www.europeandogshow2015.com/no/fotogalleri/Finals+Sunday+-+Groups+1%2C+5+%26+8+%2F+Best+In+Show.9UFRnW5K.ips
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Lækker race hvis avlet fornuftigt, men har stor tendens til at være nervøs
okt 2008
Ja, man er begyndt at mentalteste Lagotto`er.
okt 2011
Følgere: 4 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.464
jun 2007
Så kan kommende hvalpe købere stadig læse tråden og få vigtig viden, frem for at vi provokerer den samme vej, som de forrige tråde
okt 2011
Desuden har JEG ikke nævnt noget navn, så det må stå for jeres egen regning.
okt 2011
Det er lidt komisk I har travlt med at sige til MIG, at jeg ikke skal få tråden slettet.....det er sgu da jer, der bliver ved med at overtræde, hvad I er blevet dikteret.
okt 2011
Hun vil helt sikkert kigge sig godt for, der er jo flere sygdomme man skal være obs. på ved racen. Og er sikker på hun gerne vil opleve forældre dyrenes sind, førend hun beslutter sig for at købe hvalp, ligegyldigt hvor det nu bliver henne.
Desuden er der også flere i sverige som tester forældrene for både hofter, SD, øjne og nogle flere ting som jeg ikke lige kan huske
Der er også flere fra sverige der forlanger af evt. hvalpekøber at man får hvalpen hoftescannet når den er omkring 1-2 års alderen, så de ved hvad der kommer ud af det de avler..
Jeg siger tak, og så tænker jeg at hun selv må opsøge nogle der har lagottoer og tage på udstilling for at opleve så mange som muligt, så hun selv kan danne sig et indblik i hvordan hun synes racen er sindsmæssigt.
Tak for jeres svar
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
okt 2011
Gammel tråd
Men nej hun har valgt at genoverveje om det skal være en lagotto hun skal have, da det er en race der er svær, at finde i dk fra godt opdræt(hvor sindet er godt).
Hun overvejer istedet Löwchen eller puddel
Kære Lagotto ejere, del jeres erfaring. .