1.039 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Vibe A
Vibe A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18

OCD, HD og AD?? OCD, HD og AD??

Hvis man skal købe en hvalp, så skal man holde øje med de bogstaver og om de er i orden.
Dét, har jeg ikke den største forstand på. Har læst om det, men det er sådan lidt... øhhm..
Men er det ikke noget med at HD status er bedst som A/A?
Og at AD status er bedst som 00?
Og at OCD, er noget som den bare skal "være fri for"?
Jeg ved ikke om jeg siger de rigtigt... det er lidt derfor jeg skriver, så jeg ved, hvad jeg skal kigge og holde øje med. smiley
Eventuelt noget andet man skal holde øje med også?
Bare skriv! smiley

Tak. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OCD, HD og AD??
  • Vibe A
    Vibe A Tilmeldt:
    sep 2015

#2   2. sep 2015 En Berner Sennenhund. smiley

• #4   2. sep 2015 Med bernere skulle det også være vigtigt at vælge linjer med så lidt kræft i som muligt, om man så må sige.. Racen er voldsomt disponeret...

• #6   2. sep 2015 Helt klart have fokus på kræft når du kigger på Berner Sennen... og ja, samtidig hold øje med HD, AA, og OCD.

Jeg ved der er Berner Sennen folk herinde som har helt styr på det, så lyt endelig til hvad de har at sige. smiley

• #7   3. sep 2015 Og så for lige at svare på dit spørgsmål, så ja, du har forstået det rigtigt. A er bedst ved HD, O bedst for AD, og ved OCD får man bare beskeden fri.

• #8   3. sep 2015 Ja det er en race der kan være hårdt ramt på flere punkter smiley

Mødte tidligere en i hundeskoven, der fortalte ejer at det var deres 3 hund, de 2 andre var aflivet inden de var blevet 2 år......

• #10   3. sep 2015 Tag kontakt til deres klub og høre hvad der er i dem og hvad du skal være obs på husk at HD kun er 25% arvelig resten er foder og miljø

• #12   3. sep 2015 Hold da op, det er at gå fra den ene yderlighed til den anden.

Sidste gang ville du have Alaskan Malamute, har du forsøgt at se på hvad du kan tilbyde en hund og så vælge race ud fra det. Jeg har på fornemmelsen, at du med din depression og dine temmelig uvisse planer for fremtiden (fortalte du selv om i det tidligere indlæg) skal være meget forsigtig med at planlægge hund.

Må jeg opsummere: depression, helt ung, der flytter hjemmefra til lejlighed, ikke planer omkring uddannelse og arbejde, økonomi ?, meget svævende omkring racer = glem alt om hundeplaner til din tilværelse er kommet mere på plads.

Undskyld jeg ødelægger dine drømme, men det er i sidste ende hunden, der bliver taberen, hvis/når det hele går galt.

Og ja, berneren har helbredsmæssige problemer, så der skal kigges meget på forældredyrenes sundhed mv. ved anskaffelse.

• #14   3. sep 2015 jo det er påvist, det bliver vi undervist i på Opdrætter kursus mene også at Svenskerne elle var det en Nordman der har forsket i det

• #17   3. sep 2015 man bør se sig godt for ved alle Racer store som små jeg anbefalet bare hun tog kontakt til klubben de er godt selv klar over at de har de problemer , nej jeg har ikke det link , DKK siger og skriver også om at det er sådan ,

• Vibe A
    Vibe A Tilmeldt:
    sep 2015

#18   3. sep 2015 Svæver mellem racer?
    Jeg sagde at en mutte er min yndlings, men hvem siger at jeg ikke holder af mange andre?
    Jeg synes I skal tage en slapper folkens!... Easy
    Og ingen ved om der er noget endnu.
    Sagde at jeg "har haft" en depression før.
    Please.. Rolig.

• Vibe A
    Vibe A Tilmeldt:
    sep 2015

#19   3. sep 2015 Jeg kiggede ikke kun på Alaskan Malamute!
    I folk er godt nok rimelig hurtige fremme...
    Der kommer jo også til at gå flere måneder inden jeg får en hund, hvis det er! Jeg ved at jeg skal vænne mig til lejlighed og det! OG også få det bedre!!

Kommentér på:
OCD, HD og AD??

Annonce