OCD, HD og AD?? OCD, HD og AD??
Hvis man skal købe en hvalp, så skal man holde øje med de bogstaver og om de er i orden.
Dét, har jeg ikke den største forstand på. Har læst om det, men det er sådan lidt... øhhm..
Men er det ikke noget med at HD status er bedst som A/A?
Og at AD status er bedst som 00?
Og at OCD, er noget som den bare skal "være fri for"?
Jeg ved ikke om jeg siger de rigtigt... det er lidt derfor jeg skriver, så jeg ved, hvad jeg skal kigge og holde øje med.
Eventuelt noget andet man skal holde øje med også?
Bare skriv!
Tak.
sep 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 18
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.902
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg ved der er Berner Sennen folk herinde som har helt styr på det, så lyt endelig til hvad de har at sige.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.479
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Mødte tidligere en i hundeskoven, der fortalte ejer at det var deres 3 hund, de 2 andre var aflivet inden de var blevet 2 år......
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.201
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.193
Sidste gang ville du have Alaskan Malamute, har du forsøgt at se på hvad du kan tilbyde en hund og så vælge race ud fra det. Jeg har på fornemmelsen, at du med din depression og dine temmelig uvisse planer for fremtiden (fortalte du selv om i det tidligere indlæg) skal være meget forsigtig med at planlægge hund.
Må jeg opsummere: depression, helt ung, der flytter hjemmefra til lejlighed, ikke planer omkring uddannelse og arbejde, økonomi ?, meget svævende omkring racer = glem alt om hundeplaner til din tilværelse er kommet mere på plads.
Undskyld jeg ødelægger dine drømme, men det er i sidste ende hunden, der bliver taberen, hvis/når det hele går galt.
Og ja, berneren har helbredsmæssige problemer, så der skal kigges meget på forældredyrenes sundhed mv. ved anskaffelse.
mar 2008
mar 2008
sep 2015
Jeg sagde at en mutte er min yndlings, men hvem siger at jeg ikke holder af mange andre?
Jeg synes I skal tage en slapper folkens!... Easy
Og ingen ved om der er noget endnu.
Sagde at jeg "har haft" en depression før.
Please.. Rolig.
sep 2015
I folk er godt nok rimelig hurtige fremme...
Der kommer jo også til at gå flere måneder inden jeg får en hund, hvis det er! Jeg ved at jeg skal vænne mig til lejlighed og det! OG også få det bedre!!
OCD, HD og AD??