{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fravær pga. hund?
  • #2   31. aug 2015 Fra andre forpligtelser? Kommer godt nok an på, hvad det er smiley Skole, arbejde....

• #5   31. aug 2015 Jeg måtte melde fra til noget gruppearbejde, da Luna blev aflivet. Jeg kunne slet ikke håndtere, at sidde og koncentrere mig om sundhedsloven, når jeg vidste at Luna ville blive aflivet senere samme dag. Jeg var dog i skole igen dagen efter.

Men ellers har vi aldrig haft brug for at tage sygedage for det, i vores familie. Jeg bor hos mine forældre (det er deres hunde), og indtil for nylig har vi været 5 herhjemme. Da min far arbejder om natten, sover han om dagen, så der er altid nogen hjemme.

• #6   1. sep 2015 Det kommer vel an på situationen ? Ved akut opstået sygdom, der kræver dyrlæge, ville jeg helt klart ringe til min arbejdsgiver og informere om, at jeg ikke kan møde den dag. Men gør selvfølgelig alt for at undgå den situation.
    Men er det noget som kan planlægges, så foregår det på fridage/ afspadsering/ feriedage.
    Har ingen problemer med at aflyse aftaler med familie/ venner, hvis jeg står med et sygt dyr. Dyrene kommer først smiley

• #7   1. sep 2015 Det kommer vel an på sygdommen.

Jeg har meldt afbud til familiekomsammen fordi Robin havde dårlig mave og skulle oftere ud, så måtte jeg jo blive hjemme og gøre det.

• #8   1. sep 2015 Jeg har måtte være hjemme nogle gange efterhånden pga hundene. Oftest har jeg gået i skole. Nogle gange har det været pga voldsom diarré og andre gange har det været pga. Dyrlæge ret pludseligt.

• #10   1. sep 2015 Jeg har haft en "hunds første sygedag". Min golden på 6 mdr kastede op (en gang) ville ikke gå tur og ikke have mad.... Der blev jeg bekymret. Der var heldigvis mulighed for at jeg kunne afspadsere, så jeg kunne komme til dyrlæge med hende.
    Så er det akut opstået sygdom, så synes jeg bestemt det er i orden at blive væk fra skole/arbejde. Hun har i øvrigt ikke været akut syg siden, og det er 2 år siden, så detsker jo ikke ret tit.

• #11   1. sep 2015 Jeg har måtte tage fri en del gange i forbindelse med Tikos operationer, han er desværre lidt af en mandags hund. Eller hvis han akut har skulle til dyrlæge, så er det bare sådan landet ligger. Min hund kommer i første række smiley
    hvis han har været sløj og vi har haft planer, er en gerne blevet hos ham. smiley

• #13   1. sep 2015 Når vi har haft behov grundet f.eks. dyrlæge, så har jeg afspadseret eller brugt ferie.

• #14   1. sep 2015 Jeg har da ofte taget fri fra arbejde på grund af hundene: sygdom, hvalpe, parring m.m. men jeg har altid brugt ferie eller flex til det. Arbejdsbetalt hunds 1. sygedag ville da være fint, men det er vist en luksus, de fleste af os må se langt efter.

Med 4 hunde og som opdrætter er det væsentlig for mig at have et arbejde, hvor der både hos chefer og kollegaer er forståelse for, at jeg i høj grad indretter mit liv efter hundene og ikke altid kan planlægge, hvornår ting skal ske. Sådanne chefer og kollegaer har jeg gudskelov, og det værdsætter jeg i høj grad, og så er jeg omvendt fleksibel overfor deres behov.
    Jeg har også mulighed for at tage en hund med på arbejde i forb. med dyrlægebesøg, og det gør at jeg bruger meget mindre tid på det end jeg ellers ville gøre.

Med hensyn til arrangementer i min fritid har min hele min omgangskreds, både familie og venner, fuld forståelse for det, hvis jeg må melde afbud pga. en syg hund, en parring, en gang hvalpe eller andet hunderelateret.

• #15   1. sep 2015 Jeg har haft Coco med på uni til undervisning to gange, første gang da hun havde spist staniol, og jeg ikke vidste hvor meget, og anden gang da der var frygt for, hun måske havde livmoderbetændelse. Ingen af gangene skete der noget.
    Da hun fik et vildt korn ned i øregangen, så hun måtte i bedøvelse for at få det ud, tog jeg på arbejde i 2,5time, og gik øjeblikkeligt, da dyrlægen ringede om, at de var færdige. Men jeg har et meget fleksibelt arbejde (studiejob), hvor jeg bare skal have 10 timer om ugen, så må jeg selv bestemme, hvornår de ligger, så det var jo ikke noget problem smiley

• #16   1. sep 2015 Jeg er så heldig at jeg de fleste gange hvor vovse skal til dyrlæge kan arbejde hjemmefra helt eller delvist. Eneste alternativ er at bruge en feriedag.
    ..... meeen en betalt hunds første sygedag var da en fin ide smiley

• #17   1. sep 2015 Jeg har i mange år været så privilegeret, at jeg selv kunne tilrettelægge min hverdag, så det har jeg taget for givet i forhold til en syg hund.

Men shit, hvis jeg skulle have brugt ferie og fri-dage i forbindelse med bare Ronjas sygdom. Det første år vi havde hende var hun nærmest konstant ramt af hotspot.

Det er jo virkelig noget, nogle må tage højde for, særligt hvis man har faste arbejdstider og dertil små børn (som også tillader sig at blive syge).

Nu skal jeg så selv til at være arbejdsgiver og ved faktisk ikke helt hvordan jeg vil have det med en medarbejder som ikke kommer, fordi hunden er syg ..

• #18   1. sep 2015 I frohold til familie tamtam og lignende er der ingen tvivl her, senest måtte jeg melde afbud til bryllup på Sjælland, da Ronja virkede sløv og havde en øreinfektion = stensikkert stressudløst hotspot angreb, hvis hun skulle have været passet i de planlagte tre dage, så jeg blev hjemme. Sådan er det bare!

• #20   1. sep 2015 Isabelle, - smiley bilens første sygedag ..jeg tænker det må have været en skøn arbejdsplads, hvor man turde sige sandheden og forvente at møde forståelse!

• #21   1. sep 2015 @ Karena .... forestil dig situationer omkring din hund, spørg så dig selv hvordan du ville ønske en arbejdsgiver forholdt sig over for dig i den tænkte situation for at du kunne have ro på i forhold til hunden, og dermed være en god arbejdstager .... sådan bør du jo også behandle dine ansatte ...

Min ene hund havde for nogen tid siden en allergisk reaktion hvor den hævede i munden, jeg kunne planlægge at være hjemme dagen efter, men måtte afsted dag 2 ... jeg var et nervevrag af angst for at komme hjem til en hund der var blevet kvalt af hævelser i mund og hals .... det var den så heldigvis ikke, men det havde været rart med den dag mere (det var så op til en weekend) ... så havde jeg nok været noget mere sikker på det ikke gik galt igen ...

• #22   1. sep 2015 Nu kan det vel være forskelligt, hvad der er muligt, alt efter hvad det er for en type arbejdsplads, men en eller anden mulighed for at få fri i forbindelse med syg hund/dyrlægebesøg, synes jeg man bør have.

Jeg er enig med Isabelle, den frihed og gode behandling man giver sine medarbejdere, kommer igen i form af loyalitet mod arbejdspladsen.

Og hvad ville alternativet være hvis man ikke kunne flexe ud i forb. med f.eks. akut sygdom hos hunden ? At man meldte sig syg ? Det kan næppe være til glæde for nogen, at medarbejderne føler sig presset til at pjække.

• #25   1. sep 2015 Men der er vel også forskel på hvordan man er ansat?

Om det er funktionær/lignende forhold, eller om man er timelønnet.
    Er der noget med man kan sygeforsikre sine ansat, som arbejdsgiver?

Måske der kunne være en fremtid i, at tegne hundeejersygeforsikringer, det kunne være smart smiley

• #27   1. sep 2015 @ Isabelle ... er der forskel på det med refusionen, for vi får først refusion på vores ansattes sygefravær efter 30 dages fravær, medmindre der er ansat under §56 , eller fleksjob ...

• #28   1. sep 2015 googlede .. lige det blev nemlig lavet om for nogle få år siden ... kan ikke huske om det er 1½ eller 2½, men til en elle anden 01.01 år xx ....

de første 30 dage er rent arbejdsgiverbetaling ....

http://www.nemrefusion.dk/for-alle/regler/sygedagpenge.aspx

• #30   1. sep 2015 Det kommer jo meget an på hvad det er, hvor ofte og ens forhold til arbejdsgiver. Jeg er sikker på at ringede jeg og sagde hunden skal akut til dyrlæge, så havde jeg fri til der var ro på igen. Men jeg har så heller ikke børn med de dertilhørende sygedage. Så jeg forventer også en vis frihed.

• #31   1. sep 2015 Jeg har aldrig forventet andet end selv at "betale" i form af afspadsering eller ferie - hundene er jo ikke min chefs valg smiley hun har dog altid haft forståelse for, hvis jeg har været nødt til at tage fri akut, men jeg har stadig selv "betalt"

• #35   1. sep 2015 @ Isabelle ... kan det ikke gøres på nettet via Borger.dk .... det kan det i Aarhus ...

Kommentér på:
Fravær pga. hund?

Annonce