Babygitter, bur, telt? - stor hund med i byen {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
Min hund har altid været med mig rundt over det hele - også Europa rundt og sårnoget - men det altid foregået i snor og bil eller offentlig transport. Nu er vi (bedre sent end aldrig...) begyndt at træne både udstilling og LC lidt mere seriøst (ok, regelmæssigt er nok et bedre ord end seriøst ), og til mange lange udstillings- og coursingdage med masser af ventetid får jeg nok brug for et mobilt sted hvor han kan slappe af. Kort sagt: vi skal til at blive tjekkede
Han er jo en gigantisk hund (2 af dimensionerne er i hvert fald gigantiske), nok ca 1 x 1 (x 0,1 ) meter hvis der skal være lidt plads rundt om, så det der bur har vi aldrig praktiseret, og kommer nok heller ikke til det. Jeg er ikke sikker på min bil-situation i fremtiden, så det skal være noget der kan slæbes med i tog og bus, altså noget der kan klappes sammen og ikke vejer alverden. Sidst vi var til udstilling så jeg nogle ulvehundefolk der simpelthen havde slæbt noget børnegitter-lignende med og så tæpper til at dække for nogle af siderne. Men hvordan fungerer det - det kan vel ikke rigtig stå fast? Og hvor højt skal det være for at det er forsvarligt (hvis jeg selv går)?
Ellers så kunne man vel i princippet også købe et (udstillings)telt, selvom jeg synes det er rimelig overdrevet når jeg kun har 1 hund. Men der skal vel også noget gitter-gøgl til ikke?
Hvad gør I når I er af sted, og det fx er for varmt til at kunne være i bilen? (Ved der er nogle der bare sætter bur/gitter i bilen og lader bagklappen stå åbent, men det er så ikke en mulighed for mig hvis jeg ikke har nogen bil.)
Og lige lidt video fra hans jomfruløb dygtig vufleberg
https://www.youtube.com/watch?v=sOGsoCxImCU
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
de er ret nemme at "spærre inde".
Har da også set Bortzoi i telt/gitter modellen.
men ingen af delene er da supernemt at slæbe på alt for langt og længe, med mindre du kan lave noget smart med noget vogn at trække efter dig.
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
MLA - hvor kan man købe den slags gitter? er det bare et børnegitter eller er det et specielt hunde-et?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 10 Emner: 77 Svar: 7.944
Den hopper de så også over, senest på Broholm, hvor Yota tog en "æresrunde" i store ring nu er der kommet et trailernet over og så bliver de. Jeg synes dog den er tung og ikke særlig håndterbar, så jeg ville nødigt skulle slæbe den ret langt.
Hvis han respekterer et lavere hegn, ville jeg foretrække dem fra Harald Nyborg, de vejer ikke ret meget og kan gøres fast i jorden med et par pløkke.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.814
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.460
Jeg er glad for mine, men de er bestemt ikke noget, man bare slæber med alle vegne, de er både ret tunge og ret uhåndterlige. Mit det ene bor så i min bil, så jeg kan tage det frem ved behov, hvilket normalt kun er ved klubudstilling, hvor vi skal være en hel weekend.
Jeg har købt mine ved Tholo, og de består af 8 sektioner, som samles og skilles et sted. Stillet som firkant er mine ca. 1,5 m x 1,5 m, så der kan en stor hund fint være.
De kommer med spyd så de kan sættes fast i græsset, det bruger jeg dog ikke, da jeg synes de respekterer de bevægelige sider mere end de faste sider.
Babygitter, bur, telt? - stor hund med i byen