1.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

længerevarende urinering længerevarende urinering

Hej allesammen

Har behov for lidt hjælp her, dyrlægen er kontaktet. De vurderer det kan vente til i morgen.
Vi har for nogle dage siden, set Buster kaste op 1 gang... Ikke noget voldsomt, og vides ikke om det har en sammenhæng.
Buster har her til aften, været ude på en aftentur, fint fint. Efter en times tid herhjemme, begynder hunden at pive helt vildt, og vise tegn på at skulle ud.
Jeg vælger at gå en tur mere, her tisser han 10 gange af 1-2 min varighed. Herefter har han normal urinering.
Kan så se på ham, at det er ved at være tid til, at komme af med en lort.
Han sætter sig, og ud kommer en lort 3 gange større en normalt, meget lys og meget blød...

Nogen der har oplevet noget lignende?
smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  længerevarende urinering
  • #1   30. aug 2015 Blærebetændelse?

• #2   30. aug 2015 Dyrlægen sagde, at han ikke rigtig kunne forbinde hans symptomer med blærebetændelse, da det jo ofte er hyppig vandladning, men hvor der ikke kommer så meget, han synes vi skulle gå til egen dyrlæge i morgen ..

• #3   30. aug 2015 Ved mennesker kan vandladningen sagtens være hyppig

• #4   30. aug 2015 tænker måske blæsesten.
    men den med at afføringen samtidig er abnorm, den kan jeg ikke få til at hænge sammen med urineringen.
    lugter den unormalt dårligt samtidig?

• #5   30. aug 2015 Synes ikke den lugtede værre, end nogle af dem han lægger...
    Ja, jeg kan heller ikke, få det til at hænge sammen...

• #7   30. aug 2015 Forstørret prostata måske? Den kan vel også lukke af og derved ophobe afførring?

• #9   30. aug 2015 Puha, håber på det bedste, han har været ude at gå nattur, han tissede som normalt nu, jeg ved ikke helt hvad det er for noget, men tjekkes det skal han ihvertfald!
    Han har ikke skidt siden..
    Men han har været fyldt med krudt og leg her til aften... Så ved det vitterligt ikke

• #10   30. aug 2015 Han får sit tørfoder Orijen, og derudover har han fået noget frisk laks .. Det er det hele

• #12   30. aug 2015 Nej den var stegt i lidt olie, uden noget, et stykke på størrelsen ca 2x2 cm. Vi har altid givet ham sådan et stykke indimellem, det har ikke ændret på han urin/afføring før nu ihvertfald.
    Nej, snakkede med dyrelægevagten tidligere, ringer ind til vores egen straks i morgen tidlig smiley

• #14   31. aug 2015 Simpelthen gang mavekneb?
    Ubehag i mave kvalme og det er så godt når skidtet er kommet ud!

Galdesten? Kvalme, mavesmerter, kan gøre så ondt man ikke kan finde hvile. Passage fra lever og galdeblære er spærret af stenen, så galde ikke kommer ud.
    Det er galden der giver afføring den klassiske brune farve, uden galde er afføring kitfarvet, dvs gråhvid.

Når noget skal ud kan man komme til at forsøge at tømme blæren, fordi, nåja, man har trang til at presse.

Ovenstående er hvad mennesker beskriver, jeg er kun doktor toben.
    Anyway, hvis hunden har det godt så fortsat god bedring og god aften.

• #15   31. aug 2015 Og prostata har ingen påvirkning af afføring.
    Prostata kaldes også blærehalskirtlen, fordi den sidder om starten af urinrøret på mandlige væsener.
    Prostata er ikke i nærheden af tarmen. Derfor påvirkes tarmen ikke.

Kirtlen vokser med alderen, derfor har gamle mænd en slap stråle ved vandladning, måske en blære som de ikke kan tømme. Men det sker gradvist, over år.

• #16   31. aug 2015 Helene: sikke da noget vrøvl. Prostata undersøges med en finger op i endetarmen på mænd.

• #17   31. aug 2015 Ja, prostata undersøges ved rektal exploration. Fordi den lægger foran tarmen. Imellem tarmens væg og skambenet. Den føles som en rillet, valnøddestor fast ting, man skal helst kunne nå overkanten af prostata ved rektal exploration, eller er den forstørret. (Hos mennesker)
    Den går IKKE omkring tarmen og har ikke udførselsgange til tarmen. De er naboer, men adskilte og funktionelt adskilte organsystemer. Anatomien af prostata tillader ingen påvirkning af tarmen.
    Ligesom dine nyrer heller ikke påvirker dine tarmslynger, selvom afstanden er kort og der kun er lidt hinder imellem.

Prostata sygdom giver vandladning problemer. Okay, cancer kan
    give almentsymptomer og ved fremskreden indvækst af cancer kan naboorganer skades, men du mener vel ikke at en rask hund har fremskreden blærehalskræft?

Hav en god dag.

• #18   31. aug 2015 Stoler du ikke på mig, så lån medicinsk kompendium eller basisbog i sygdomslære på dit lokale bibliotek.

• #19   1. sep 2015 Så er det da også noget vrøvl at sige, at den ikke er i nærheden af tarmen, når den ligger klos op ad

• #20   1. sep 2015 Her er et (tysk) billede af hvor prostata sidder på en hund.. Under endetarmen:

http://www.polarhunde-nothilfe.com/Wissen/gesundheit/Bilder/prostata_lage.jpg

• #21   1. sep 2015 Hej alle!
    Buster var til dyrlægen i går, og der var intet fysisk i vejen med ham, vi tror det er fordi, han havde været nede og lege med nogle hunde, og han i sin iver, har glemt at tisse og skide af smiley
    Han skal til dyrlæge igen onsdag, da han skal have fjernet blivende mælketænder...
    Der tjekker de lige om alt er som det skal være endnu engang smiley

• #22   1. sep 2015 Hej Julie.
    Du taler om nærhed i centimeter.
    Jeg taler om nærhed i funktion, i fysiologi.

Prostata har mindre med tarmen at gøre end huden har med mine ribben.

• #24   1. sep 2015 Tak, og ja smiley smiley

Kommentér på:
længerevarende urinering

Annonce