1.449 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Blød afføring? Blød afføring?

Hej.

Jeg har en skøn cocker spaniel, der snart fylder et år. Da han var 4 måneder kørte vi ham over på orijen kornfrit foder. Han er glad for det, spiser det gerne - dog i sit eget tempo. Han er ingen ædedolk. Han har den flotteste blanke pels, er fuld af energi og generelt bare glad og tilfreds.

Men. Jeg synes ikke hans mave er helt god. Han har ofte lidt blød afføring. Ikke tynd, men blød. Han er ikke en der snasker i alt muligt, så tænker at det må være foderet.
Vil bare være så trist at skulle skifte, når nu hunden rigtig godt kan lide det og alt andet er super flot på ham, lige på nær hans pøller ?? men han skal jo have det godt.
Skal jeg skifte foder, evt til hvad? Eller er der noget andet jeg kan gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blød afføring?
  • #1   18. aug 2015 Når du har kørt så længe med det foder, og hans afføring er for blød, så vile jeg helt klart skifte foder. Prøv evt. et andet kornfrit foder, måske han vil trives bedre på det ?

• #2   18. aug 2015 Mange hunde, der er opvokset på korn, tåler dårligt det kornfrie. Det er for skrapt for maven tit.
    Det kan også være, at du giver ham for meget foder? De skal tit have en mindre mængde af det kornfrie sammenlignet med foder med mange fyldstoffer i.

• #3   18. aug 2015 Helga tåler heller ikke kornfrit, her endte det med aff. 12 gange i døgnet, aå vi skiftede tilbage til foder med korn, og nu er det hele normalt igen.
    Mon ikke bare der er nogle hunde der ikke fungerer på foder uden korn.

• #4   18. aug 2015 Der mave halløj i omløb, min har lige brugt en mdr på at blive okay i maven igen og det sammen har min veninders..

• #5   18. aug 2015 Jeg fodre selv med Orijen, og sværger til det tørfoder. (nu når hun er umulig at holde vægt på, når vi barfer)
    Jeg supplerer en gang imellem med Acana, som minder meget om det, for at give hunden lidt afveksling.
    HVIS det er fordi at din hund ikke fungere 100% på kornfrit, så har Acana også varianter, som indeholder en lille smule korn - som måske kan "samle maven" lidt på din hund, -dog hvor hovedingrediensen stadig er kød.

• #8   18. aug 2015 Fuldstændig enig med Lis! smiley
    Vi fodrede med råt i en periode, men desværre er hun umulig at holde vægt på, så vi er tilbage på tørkost af god kvalitet, med supplerende ben smiley

• #9   18. aug 2015 Berthas mor: Hunde bør netop IKKE havde blød afføring. Det hjælper dem til at tømme analkirtlerne, når deres afføring er hård. Netop derfor er det en rigtig god idé at give rå ben af og til smiley At det så også er med til at forebygge tandproblemer, samt beskæftiger hunden, er yderligere gevinst smiley

• #10   18. aug 2015 Jeg må forsøge mig med et andet foder kan jeg forstå. Rigtig ærgeligt, når alt andet er så flot på ham. Tænker at prøve Acana og se om det giver en effekt. Ellers må jeg finde på noget 3 ?

• #12   19. aug 2015 Okay. Men synes da at orijen hvalpefoder hovedsagligt har sit proteinindhold fra kød ??

• #13   19. aug 2015 Det har det også Christine smiley

Kommentér på:
Blød afføring?

Annonce