1.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Omplacering af jagthunde Omplacering af jagthunde

Det er et meget trist indlæg det her...
Jeg er ikke selv 'hundemenneske' men forsøger at hjælpe en hundeejer, der er blevet alvorlig syg og aldrig kommer til at bruge sine to jagthunde igen. Af hensyn til ejeren vil jeg ikke nævne flere detaljer om hundene end absolut nødvendigt (dette er ikke en annonce men en anmodning om råd og hjælp).

Aflivning er med i overvejelserne, men det er to raske dyr, der har en 6-8 gode år i sig endnu.
De er ekstremt søde, børnevenlige og rimeligt lydige, men de er ikke renlige, de kan ikke lades alene indendøre, og de er livlige hunde, der kræver en del arbejde i det daglige (aktivering/træning).
De har levet sammen altid, og det ville nok være bedst for dem, at blive ved med det.
Er der en chance for at finde et godt hjem til sådan et par? Hvor og hvordan gør man det, så man er sikker på, at det er det rigtige hjem? Vi har spurgt hos jæger- og jagthundevenner og bekendte, men ingen kender lige pt nogen, som kan bruge dem...
Kan de 'omskoles' til fx agility og finde sig til rette i en aktiv familie?
Håber, I kan give lidt tips og idéer.
På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omplacering af jagthunde
  • #4   6. aug 2015 Evt. lav en bindende skriftlig aftale om at hundene skal tilbage til dig, hvis de nye ejere overvejer at skille sig af med dem. Men jeg tror helt sikkert at de kan omskoles til agility og meget muligt kan de trænes til at blive renlige. Som Linda L også skriver, så er det bare vigtigt at være fuldstændig ærlig i de annoncer du vil lave og til de mennesker du vil skrive til. Og så gå efter folk der vil bruge energi på træning, selvom det nok også naturligt vil blive dem der henvender sig. Og facebook er en nyttig delings side, når et budskab/"annonce" skal ud. smiley Held og lykke

Forresten sidder jeg og min familie selv med to ældre hanhunde, som ikke er renlige. Vi arvede dem i november, da min mormor døde. Vi prøvede først at finde et nyt hjem til dem, men droppede det hurtigt. Både fordi de er dejlige men også fordi det ér svært at finde mennesker, der kan leve med ikke-renlige dyr. Men alderen gør forhåbelig forskellen for at 'dine' får et nyt hjem.

• #6   6. aug 2015 Hvilken race?

• #12   7. aug 2015 Jeg tror også det kommer an på hvad de her hunde kan på jagt. Jeg ser det bestemt ikke som umuligt at omplacere dem.

Kommentér på:
Omplacering af jagthunde

Annonce