Omplacering af jagthunde Omplacering af jagthunde
Det er et meget trist indlæg det her...
Jeg er ikke selv 'hundemenneske' men forsøger at hjælpe en hundeejer, der er blevet alvorlig syg og aldrig kommer til at bruge sine to jagthunde igen. Af hensyn til ejeren vil jeg ikke nævne flere detaljer om hundene end absolut nødvendigt (dette er ikke en annonce men en anmodning om råd og hjælp).
Aflivning er med i overvejelserne, men det er to raske dyr, der har en 6-8 gode år i sig endnu.
De er ekstremt søde, børnevenlige og rimeligt lydige, men de er ikke renlige, de kan ikke lades alene indendøre, og de er livlige hunde, der kræver en del arbejde i det daglige (aktivering/træning).
De har levet sammen altid, og det ville nok være bedst for dem, at blive ved med det.
Er der en chance for at finde et godt hjem til sådan et par? Hvor og hvordan gør man det, så man er sikker på, at det er det rigtige hjem? Vi har spurgt hos jæger- og jagthundevenner og bekendte, men ingen kender lige pt nogen, som kan bruge dem...
Kan de 'omskoles' til fx agility og finde sig til rette i en aktiv familie?
Håber, I kan give lidt tips og idéer.
På forhånd tak
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 40
Forresten sidder jeg og min familie selv med to ældre hanhunde, som ikke er renlige. Vi arvede dem i november, da min mormor døde. Vi prøvede først at finde et nyt hjem til dem, men droppede det hurtigt. Både fordi de er dejlige men også fordi det ér svært at finde mennesker, der kan leve med ikke-renlige dyr. Men alderen gør forhåbelig forskellen for at 'dine' får et nyt hjem.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.994
Omplacering af jagthunde