Karaktergivning.... Karaktergivning....
Hej!
Er ny her - men har alligevel fået tid til at læse en del indlæg. :o)
Det undre mig at folk bliver stødt over den karakter deres hund/hunde får.
Hvilke hunde folk vælger som en 3'er eller som en 7'er er jo en smagssag og vi er alle af forskellig holdning.
Jeg synes det er mystisk, at man ønsker at returnere den karakter man har fået - i stedet for at se på den pågældende hund.
Jeg så et indlæg fra en der overvejede at melde sig ud pga. af kommentarer og karakterræs - det synes jeg er ærgerligt.
Det er her sted er jo for hyggens og sammenholdets skyld (efter min mening).
Ha' en super dag - og jeg synes at der er enormt mange rigtig lækre vovser herinde!
Knus, AK
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 11 Svar: 212
Min holdning til karaktergivning er at det er lidt spil for galleriet, smag kan ikke diskuteres og der er jo ikke nogle eksteriør mæssige ting der ligger til grund for karaktergivningen.
Jeg kunne dog godt tænke mig at der evt. blev lavet en hundeudstilling på nettet hvor man bedømte direkte på hundens udseende i forhold til racestandarden.
MVH
Hans Erik
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
Angående det med at sende dårlige karakterer retur er det jo en dårlig løsning! Det er jo ikke hundene der "provokerer" hinanden =0I
Jeg bliver ikke så sur hvis Fif får 3 eller sådan noget. Hun er jo ikke så køn at se på (Lol) ;0)
Anne og Fif
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 142
for helt ærligt! hvorfor skal folk have 1,2 og 3..
der er ingen der fortjener det!
det er min holdning! c",)
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Mht. karaktergivning. Vær ligeglade. Det løser en del problemer *S* Selvfølgelig pumper ens hjerte lidt hvis ens pus får 3 eller nedefter, men... Som Anne siger vi ved jo selv hvor dejlige de er ;o)
feb 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Så hvis andre mener noget andet - fred med det.
Jeg har det personligt sådan, at jeg ikke kan se at der er nogle af hundene der fortjener andet end 7, for hvad er kriteriet.
Jeg er ikke hundedommer eller en anden der har forstand på den slags, så for mig er de alle lige dejlige... (Altså Buster fører stadig... LOOOL)
Knus, AK
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
Jeg er også enig med CJJ. Hvis det lykkedes en at finde en hund herinde er VIRKELIG kun fortjener et 1 tal eller sådan (og sådan en hund tror jeg ikke man kan finde) så kan man la vær med at give den karakter =0) Det er jo forskelligt hvilken racer vi kan li!
Meen hvorfor er 1-3 tallene her så? Man kunne give karakter fra 4-7 ;0)
Jeg giver også Anne-Kathrine ret i at alle hunde fortjener 7-taller. Men jeg giver nu aligevel også 5-taller. 5-tallet er jo også et godt tal. Det betyder vel noget i retning af: Din hund er ViLDT sød men der er nok en ting. (Det kan jo være dårlige billeder eller bare at man ikke bryder sig om racen) 7-tallet betyder jo så at hunden ikke har en eneste fejl. Og som sagt mener alle jo ens hund er fejlfri =0) (Ahøm ahøm)
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Karaktergivning....