{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Rulleskøjter {{forumTopicSubject}}

Jeg sad lige med en tanke, hvis jeg nu ville begynde at stå på rulleskøjter med min tjekkiske rottehund (energifyldt og udholden), for at forbedre hendes kondition. Vil det så være bedst med træksele, for jeg tror hurtigt at hun vil blive hurtigere end mig, og derfor komme til at trække en smule.
Samt hvordan indlære man bedst fx stop osv.
Dette er blot en tanke, ikke noget jeg har besluttet mig for endnu. Det kan også være vi bare fortsætter med at løbe engang imellem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rulleskøjter
  • #1   4. aug 2015 Jeg ville starte med at øve med en cykel end rulleskøjter

• #2   4. aug 2015 Beltane, Uh jeg er så bange for, hvis nu hun løber ind i et hjul eller sådan smiley

• #3   4. aug 2015 Du starter med at trække cyklen. Ved rulleskøjter kan hun jo pludselig løbe ind foran dig, du kan blive trukket ud på et underlag hvor du så måske vælter. Cyklen kan man starte i gå tempo og så sætte farten op når hun har lært ikke at stoppe og ikke at løbe ind i hjulet

• #4   4. aug 2015 Årh, ja det er selvfølgelig rigtigt smiley

• #5   4. aug 2015 Jeg ville også starte med Cykel.. der sker ikke nær som meget med hende hvis du kører over en pote som der gør på rulleskøjter.

Hvis hun er tryg ved det så er det bare derudaf. Husk hun skal være på højre side (altså VÆK fra bilerne). Og så skal hun lære nogen kommandoer du kan overføre til rulleskøjter.

Jeg bruger :
    Højre, (giver sig selv)
    Venstre,(giver sig selv)
    Stooooop (giver sig selv)
    Stiiiiille (ikke løbe)
    Indenom (indenom -altså tættest på mig)
    Udenom.(løb bare udenom)

Sidst nævnte er praktik hvis du f.eks møder en lygtepæl og hunden er i flexline smiley

Her : Funky og Jeg på Amagerstrand på rulleskøjter.

profilbillede
  • #7   4. aug 2015 Nu er det jo ikke alle der cykler vildt hurtigt. Jeg kan hvertfald godt blive overhalet af løbere når jeg cykler smiley

• #10   4. aug 2015 Jeg vil også sige start langsomt og forsigtigt op for hundens skyld.

Ikke at du risikerer det samme med din lille hund, men jeg var dum nok til bare at tage rulleskøjter på og tro jeg kunne løbe en tur med min Tervueren uden at vi havde øvet os på forhånd. Jow, jow... vi stoppede først da det lykkedes mig at gribe fat i en lygtepæl.

• #11   5. aug 2015 Rulleskøjter er i min optik bedre end cykel - ihvertfald hvis man har styr på sine skøjter og det ikke går for stærkt smiley Og det er jo heller ikke meningen at det skal gå stærkt. Når jeg cykler/ruller med Sally lunter vi de første 10-15min og så får hun lov at skyde raketten af, for derefter at kun at få lov til at løbe i trav resten af turen.

Jeg har også højre/venstre, stop, videre og roooolig for at sætte tempoet ned.

Meeen gør lige op med dig selv hvorfor du vil have en turbo rotte med endnu mere turbo i smiley
    Jeg har ofte Sally med på løbeture, men det er lige så meget for min skyld. Hun er i god nok form, uanset om hun kom på turene eller ej.

• #13   5. aug 2015 Altså nu var det kun en tanke. Og jeg er glad for alle for og imod.
    Jeg må indrømme at jeg er stadig ikke meget for at cykle med hende, jeg vil føle jeg har for lidt styr på situationen, så vil jeg hellere løbe. smiley

Angående hvorfor jeg vil rulleskøjter, det var mere som en måde at få hende i bedre form, for jeg påtænker at starte op til agility igen, også ser jeg gerne at hun er i god form, både for at det er sjovt men også for at forhindre skader.

Jeg indrømmer gerne at efter en graviditet med bækkenløsning, så er vi ikke i den bedste form mere hehe.

Men igen det var bare en tanke, jeg ejer endnu ikke rulleskøjter. Så jeg ville bare gerne vide hvad man skulle tænke på, inden man kaster sig ud i det smiley

• #14   5. aug 2015 Enig smiley Jeg også overordnet enig med dig i, at lige rulleskøjter og cykling for ekstraordinær motion for hundens skyld ikke er nødvendigt. Så jeg forstår ikke helt hvad du hentyder til smiley

• #15   5. aug 2015 Johnny, det er for at hun bliver i lidt bedre form så hun vil kunne klare sig bedre til agility, både i at kunne være i god form, men også for at forebygge skader. smiley
    Men måske jeg bare skulle kridte mine løbesko og løbe lidt længere og hurtigere. For lige nu tror jeg turen ville kunne gåes hurtigere end jeg løber hahaha xD

• #16   5. aug 2015 Hvis det skal være opbyggende, så skal hunden alligevel som udgangspunkt løbe i trav. Og så vil det nemt komme til at gå for hurtigt - eller langsomt for dig - Hvis du ruller smiley

• #17   5. aug 2015 Ja det er selvfølgelig rigtigt, jeg tror bare at jeg holder mig til at løbe med hende. Så må manden tage hende med en gang i måneden. De løber lidt længere og lidt hurtigere sammen.
    Hehe hun får jo nærmest ikke pulsen op når vi løber hehe. For hende er det jo rent hyggelunten når vi er langs xD

Kommentér på:
Rulleskøjter

Annonce