1.326 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Blodtryk!! Blodtryk!!

Lærer man nogensinde at få sit blodtryk ned når man læser en tråd om: "HJÆLP. Vi skal på arbejde imorgen og vi har glemt at lære vores 8 uger gamle hvalp at være alene hjemme". Idag havde de åbenbart lukket den inde i et bur alene i 15 minutter. Da de kom tilbage havde den overskidt buret og sig selv med tynd mave.

De har haft den siden torsdag, for "desværre" må man jo ikke få en hvalp fra opdrætter før den er 8 uger gammel.

Jeg kan KUN se det lille fjæs med frygt i øjnene for mig smiley

Jeg har, bevidst, ikke blandet mig i tråden på FB, for jeg ville blive noget så sindsygt modbydelig og det er en "Nuuuuuuuuuurh"gruppe ;-(

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blodtryk!!
  • #1   2. aug 2015 Uh... jeg får ondt i maven!
    .. og forudser en omplacering når de opdager at hvalpen splitter enten huset eller sig selv ad (fordi de har lukket den i bur!).

• #2   2. aug 2015 Det eneste der hjælper er forebyggelse... Altså IKKE at være medlem af sådanne grupper.

Stakkels lille hvalp, den får det da ikke let. Min hunds opdrætter spurgte da ind til, hvor længe vi var hjemme før hvalpen skulle være alene en hel dag.

• #3   2. aug 2015 Mette Jeg tror desværre altid der vil være sådanne mennesker Ja hvad havde de regnet med, at man bare kan gå fra en lille hvalp, fra den ene dag til den anden Havde glemt smiley
    Jeg syntes egentlig godt du kunne ha kommet med din mening om det, selv om det er en Nuuuuuuuuurh gruppe Men så var dit blodtryk jo nok røget til tops
    Godt jeg ikke har set det smiley

• #4   2. aug 2015 Malene:
    Ja, jeg har synet for mit indre øje hele tiden. Min mand, som ellers plejer at tage den slags meget roligt, fik helt små og mørke øjne, da jeg fortalte ham det. For en gang skyld kunne han godt forstå mine tårer. Jeg er nemlig så følsom at tårerne løber, når jeg ser det lille "fjæs" smiley

• #5   2. aug 2015 Heldigvis har Louise med Junior blandet sig i tråden. Så jeg holder mig i skindet.

• #6   2. aug 2015 Jeg kan slet ikke have det. Tænk alle de følelser, den lille fis sidder med når de bare forlader den uden at have trænet det.
    Mine købere får en lang manual med hjem, så de ikke kan undgå at læse op på alenetræning. Huskies er elendige til at være alene.

• #7   2. aug 2015 Og jeg kunne så ikke holde mig HELT væk. Men jeg skrev:

"Jeg tror at der er skrevet hvad der skal skrives, så min mening må jeg vist hellere holde for mig selv. Ellers ryger jeg ud af gruppen hurtigere end jeg kan nå at blinke."

• #8   2. aug 2015 Åh det er det værste, værste, værste at læse sådan noget smiley :( også derfor jeg ikke længere blander mig i hundedebatter på FB (eller er medlem af nogen grupper). Hvor er det bare så hamrende SYND, at folk er så helt igennem idiotiske at købe hund uden at læse bare det aller mest basale >:( !!

• #9   2. aug 2015 Får ondt i maven over sådan noget!! Læser/forbereder folk sig ikke på, hvad det vil sige at have en hvalp? smiley

• #10   2. aug 2015 Lorte mennesker

• #16   2. aug 2015 Derfor er jeg ikke medlem af den slags grupper smiley Jeg ender med at sidde og tude, når jeg tænker på hvordan det lille pus må føle smiley Alt den angst. Det er frygteligt smiley

... Og nu sidder jeg og flæber alligevel, uden at være medlem af gruppen... :b

• #17   2. aug 2015 smiley

• #18   2. aug 2015 Begge ejere var fjolser.. Jeg kan ikke holde min mund!!

De havde glemt at træne alenehjemme skrev de... og tilføjede så, at de havde haft den siden i torsdags... om jeg fatter at nogen sælger hunde til sådanne idioter..

Til sidst skrev ejer, at hvis vi syntes de var så onde, så kunne vi da komme til Nr. Åby på Fyn og passe deres hund... Øhhh jo jo det er jo alle vores andres problem at I får en hvalp.

• #19   2. aug 2015 #12 Den tankegang forstår jeg så ikke, altså at hvalpen ikke skal tro man er hjemme hele tiden. Den er jo lige blevet taget fra sin mor og søskende, den har været sammen med hele tiden, den skal da lige lære at være alene. Man aflevere da heller ikke et barn i vuggestue første gang en hel dag.

• #20   2. aug 2015 Og jeg fatter sgu snart heller ikke, at jeg bliver i den gruppe... eller andre hundegrupper på FB .. det er trist.

• #21   2. aug 2015 Hvilken gruppe er det ? Eller indlægget er måske slettet ?

• #22   2. aug 2015 Desværre virker det til at bære uvidende folk der sidder ved tasterne i de fleste store fb grupper... prøver også på at lade vær med at blande mig når jeg ser opslag lignede denne på fb, man får intet ud af det desværre... Men hvor gør det mig bare rasende! især at der er folk der bare slet ikke bruger hovedet...og uuuh hvor er der bare mange i de grupper som bruger en masse gamle klamme metoder mod deres hunde og anbefaler dem til andre...

• #23   2. aug 2015 Så godt tråden på FB.
    Stakkels hvalp. Jeg bliver ked af det, når et hvalpekøb i den grad virker uovervejet og uplanlagt smiley
    Jeg undlod at blande mig - andre fik vist min mening frem.

• #24   2. aug 2015 Krumme:

Nu er der så en lab/boxerblanding på 10 - 12 uger. Den bliver ved at hoppe op og bide dem, selvom de"Ofte har vi et legetøj i nærheden som vi afleder ham med eller kan irettesætte ham med kraftigt NEJ og holden hans hoved/krop nede, så han ved hvem der bestemmer. Men andre gange bliver han ved og ved....til fortvivelse for vore fingre og ødelagt tøj."

Kæft, det er op ad bakke med mange hundeejere smiley

• #25   2. aug 2015 Det hjælper da utrolig meget at skrige "nej" ind og hovedet på en hvalp, selvfølgelig kan den da forstå det. Endnu bedre at holde den nede, den ved da helt klart hvem der bestemmer så. Man får da slet ikke en utryg, forvirret og frustreret hund ud af det da.. smiley :(

• #33   3. aug 2015 Gad vide hvordan det går hvalpen i dag, når nu den skal være alene hele dagen. Nogen der kender tråden, der har en opdatering?
    Håber en af dem er blevet hjemme, men det er jo ikke alle der har mulighed for det...... Det er nok derfor et hvalpekøb altid skal være gennemtænkt.

• #34   3. aug 2015 Tråden er der stadig... og tror ikke vi får mere nyt fra ejeren.. De blev meget tøsefornærmet smiley

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 4 Emner: 4 Svar: 42
    #35   3. aug 2015 Nogle der ved hvad gruppen/tråden hedder? Har så ondt af den lille hvalp smiley

• #36   3. aug 2015 Rikke L Jeg vil da også gerne vide hvilken gruppe det er slået op i For jeg har ikke set det på FB

• #37   3. aug 2015 Labrador.dk

• #38   3. aug 2015 ¨Tak Louise Men du har vel kommenteret i oplæget ikke

• #39   3. aug 2015 Har lige søgt ind i gruppen

• #40   3. aug 2015 Haha... Ja jeg er den onde sure kælling..

• #41   3. aug 2015 Ok Louise det skal du ikke være ked af , for det skal vi være ,når folk ikke kan tænke selv

• #42   3. aug 2015 Louise - synes nu ikke, at du er hverken ond eller sur i den tråd på FB.
    Du er realistisk og har fuld fokus på hvalpen, som i den grad er offer for uovervejede handlinger og manglende planlægning fra købers side smiley

• #43   3. aug 2015 Jeg er ikke med i grupperne på facebook.. Jeg kan ikke holde til det.
    Alt for mange hvalpe får en elendig start i livet, fordi de er resultatet af impulskøb og opdrættere uden moral&etik.

Da vi købte Lua, fik vi også at vide, at vi endelig ikke måtte tage ferie. For så ville hun jo vænne sig til at vi var hjemme. Heldigvis havde jeg læst op på emnet og lavede en 'vagtplan' til os og barnepigen, så hvalpen kunne lære at være alene i små bidder.
    Uoplyste og ikke-opdaterede mennesker er der desværre nok af, både i tavleregi og uden for smiley

• #44   3. aug 2015 Jeg er også ligeglad... Jeg er gerne kællingen smiley Vi kan ikke alle være venner jo smiley

Men fandme om jeg tier stille når folk får hvalp tre dage før de starter fuldtidsjob smiley

• #45   3. aug 2015 Godt Louise du åbner munden smiley
    jeg er ikke kommet ind endnu smiley

• #46   3. aug 2015 Jeg har forståelse og sympati for din kamp, Louise. Jeg tror bare ikke, at den hjælper. Noget med pædagogisk og rækkevidde smiley .
    Men jeg har ikke selv et bedre bud, da jeg mener, at rituelle nakkeskud stadig er forbudt i Danmark. Sidder der een med Karnovs lovsamling, så korriger mig gerne smiley

• #47   3. aug 2015 Vi prøvede først på den pæne måde.... men når man "glemmer" at træne eller der er intet at glemme, da de jo kun fik hvalpen 3 dage før fuldtidsjob, men derefter var undskyldningen at det jo ikke var deres skyld, at de først kunne få hvalpen når den var 8 uger!!

Jeg er ikke pædagogisk... Nok mere miljøskadet på det område, og gider ikke sidde som andre i tråden og skrive ejjjjjj tillykke med hvalpen... held og lykke.. og al mulig pis, når de er nogle fjolser som ødelægger en lille hvalp.

• #48   3. aug 2015 Nu er jeg lykkelig uvidende om den parallelverden, som nogle kalder Facebook. De enkelte ting, man hører om diverse grupper, gør nok, at jeg foretrækker at stå udenfor.
    Jeg er sikker på, at der må være fornuftige brugere, der rent faktisk benytter siden til noget konstruktivt, men for mig står FB som et samlingspunkt for selviscenesættelse, ignorance og uvidenhed. Sidste trin inden Amalie og Sidney Lee.
    Undskyld til de fornuftige smiley

• #49   3. aug 2015 Gruppen her er til tider ok.. men burde hoppe ud af den.

Ellers er jeg kun medlem af ok grupper uden de store intriger... hvem havde troet at labradorfolket var så vildt smiley

• #51   3. aug 2015 Hold op jeg ville heller ikke have kunne holde ud at høre på de undskyldninger, tænk at de kan være SÅ inkompetente og fornægtende. Man skal sgu være ret desperat og blind hvis man når derud hvor man fraskriver sig ansvaret fordi de ikke kunne købe den før var 8 uger. Hold da kæft smiley

• #52   3. aug 2015 Louise jeg er kommet ind og har læst nææææsten hele tråden Puha den er lang
    Jeg syntes da der er mange som skriver det samme som dig , men hvorfor du lige får på puklen aner jeg ikke Jeg har skrevet , selv om der jo nok ikke var mere at skrive Men jeg gav min undren tilkende Så nu kan det være jeg får en over snuden , men jeg svare altså igen smiley man kan sku da ikke bare glemme, at en lille hvalp skal lære at være alene hjemme smiley

• #53   3. aug 2015 Hehe.. Jeg er for direkte.. så de hug jeg får er jeg lidt vant til smiley Der er flere i gruppen, som piver over tonen og de er ok med at så lille hvalp bare kommer i bur og overskider sig selv.

• #54   3. aug 2015 Ja det så jeg godt Men din mening er der jo mange som deler Ink mig Men at lade den sidde i bur i 15 min og den så overskider buret ,det er sku da synd , den har jo aldrig prøvet at være alene før .Og så tror de bare de kan lade den sidde der en hel dag Arrrrrrrg idioti,at den stor slags De skulle da ikke ha haft hund smiley

• #55   3. aug 2015 Louise er SÅ grov!!! Og det er hun bare altid, fordi hun ikke skriver: "nuuuuuuuuuurh" smiley

Nej, Louise og jeg sidder ind imellem på chatten og bander over alle de jubelidioter og "NU melder vi os også ud af den gruppe!!!!" Men gu gør vi ej, for der er samtidig mange i gruppen der GERNE vil have hjælp og der er nogle gode svar og problemformuleringer ind imellem. Så ud over at det er en "PIZ"gruppe, så er den faktisk også god ind imellem.

Kommentér på:
Blodtryk!!

Annonce