{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.124 visninger | Oprettet:

Andre der skal have hvalp? :D {{forumTopicSubject}}

Ja, et livslangt ønske, 3 års drømme, 8 måneders ventetid og planlægning, 570 km. kørsel, NU er det endelig min tur til at få min helt egen hund smiley

Om bare tre uger kører jeg til den anden ende af landet og henter denne baby hjem.
Tanalorn Kelvin Knock Out, som skal gå under navnet Silas, er en whippet på pt. 5 uger smiley

Nogen der også skal have hvalp i år? Eller har fået? Vis endelig billeder! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre der skal have hvalp? :D
  • #1   19. jul 2015 Foto: Stefanos Jensen & Sofie Lux Nygaard

profilbillede
  • #2   19. jul 2015 Stort tillykke, du går en skøn tid i møde med den lille bandit smiley

• #3   19. jul 2015 Hold nu op hvor kær smiley
    Stort tillykke smiley

• Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #4   19. jul 2015 Vi får en labrador hvalp D. 23/8.
    Det er nu 1,5 år siden at vores gamle hund gik bort, så vi har os savnet det meget. smiley
    Tillykke med din hvalp, den ser sød ud! smiley

profilbillede
  • #5   19. jul 2015 Vi hentede Saga for 1½ uge siden oppe i Sverige hos Kennel Sapphiresky, på stamtavlen hedder hun Sapphiresky Let Fate Decide. Hun er en lille krudtugle og på den anden side meget nem og klog, vi er så glade for hende smiley ... hun bliver 10 uger i dag.

profilbillede
  • #6   19. jul 2015 Nøøøj smiley

Min tæve er i Tyskland for at blive parret, så der kommer forhåbentlig små terrier om 2 måneders tid. Jeg skal dog ikke beholde nogen selv, men glæden er stadig stor alligevel smiley

• #7   19. jul 2015 Har næsten lige hentet denne krudtugle smiley og sikke en lækker hvalp, stort tillykke smiley

profilbillede
  • #10   19. jul 2015 Vi får hende her hjem om 10 dage

profilbillede
  • #11   19. jul 2015 Tillykke med jeres myndehvalpe - mynder der det bedste der findes smiley

• #13   19. jul 2015 Argh dum dum dum tråd *GG*
    Jeg er SÅ hvalpeskruk for tiden, det er fuldstændig vanvittigt *G*

Tillykke med alle jeres skønne hvalpe smiley

• #14   19. jul 2015 Tusind tak alle, sikke nogle lækre hvalpe I har fået/skal have smiley Tillykke og held og lykke med dem alle!

Sikke en fantastisk smuk kusine Silas har! Er vild med hendes farve smiley
    Ja jeg kan jo kun være enig med V.W. smiley

• #15   19. jul 2015 Stort tillykke med ham, hvor er han fin.

Jeg fik denne skønne lille chihuahua pige I februar, hun er fra 23-12-14 så knap 7 mdr gammel nu. smiley

profilbillede
  • #16   19. jul 2015 ååååh, gid det var mig. Myrna er næsten blevet helt voksen og fornuftig, så nogle gange er det lige før, at jeg savner hvalpetiden smiley og så er mynder bare exceptionelt lækre. Held og lykke med ham. Han ser lækker ud!

• #17   19. jul 2015 Jep jeg skal have en lille shih tzu her inden for de næste par uger smiley

profilbillede
  • #18   19. jul 2015 iiiih en Lux vuf... troede kun de opdrættede gnavere smiley

• #19   19. jul 2015 Hehe, de har ikke opdrættet ham, men de er venner af opdrætterne og har selv to hunde derfra, så de var forbi og fotografere kuldet i går smiley

• #20   19. jul 2015 Ah okay smiley

• #21   19. jul 2015 Vi skal hente denne lille smuksak om en uge, hun er en ruhåret dværggravhund.

profilbillede
  • #22   19. jul 2015 Jeg "nøjes" pt med ham hér. Han fylder 1 år om små 6 dage, men jeg går allerede nu og planlægger hvornår de respektive avlsrestriktioner skal foretages. Dvs øjenlysning og HD røntgen. Men så skal der i nær fremtid også være hvalpe hér smiley Hvis vel og mærke, at alt er til UG kryds og slange.

Tillykke med din kommende familieforøgelse smiley

profilbillede
  • #24   19. jul 2015 Tillykke med Silas! De 3 uger føles nok som evigheder smiley

Jeg kørte fra Nordsjælland til Nordjylland i torsdags (og tilbage igen!) for at hente min første egen hund. Det har været en drøm i årevis, og nu kunne det endelig lade sig gøre! smiley
    Simba er en abrikos farvet Toy Puddel og fyldt med spilopper smiley
    Han er døbt Hestebakkens Orange Avalon, men synes han ligner en lille løveunge, så derfor blev det til Simba i stedet.

I får lige et billede - men jeg oprettede ham også herinde forleden dag smiley

profilbillede
  • #25   19. jul 2015 Vi hentede ham her i april smiley Carlo er en Golden på 5 mdr nu smiley

profilbillede
  • #26   19. jul 2015 Jeg fik i forgårs 7 Cavalier hvalpe. smiley
    Og jeg beholder 1 tæve selv... jeg kan simpelt hen ikke lade være med at beholde en med den her kombination af linjer. (Y)

Tillykke til Jer alle med Jeres nye vapsere!! De ser hver og en helt igennem fantastiske ud.

profilbillede
  • #28   19. jul 2015 Nanna - Den kender jeg smiley Min første, nu afdøde, whippet var næsten hvid, før jeg fik hende syntes jeg, at hvide whippets var noget af det grimmeste, nu er jeg ved at gå i knæ, når jeg møder en velpigmenteret hvid whippet smiley

Min mand ville under ingen omstændigheder have brindlede, nu er det de to brindlede, som er hans favoritter smiley

Et gammelt billede af baby Lotus

profilbillede
  • Mia F
    Mia F Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #29   20. jul 2015 Sikke en dejlig tråd! smiley
    Vi skal hente Uffe om 2 uger.. Efter 1 års planlægning og søgen smiley

profilbillede
  • #30   20. jul 2015 Shit! Jeg skulle aldrig have åbnet denne tråd. Jeg har set et par af de lækre kuld på FB men for døwlen hvor er jeg hvalpeskruk! smiley
    Tillykke og held med jeres små nye vapser!!!! smiley

• #31   20. jul 2015 Jaaaaah - jeg henter ham her på lørdag smiley

profilbillede
  • #32   20. jul 2015 Tillykke med din Whippet hvalp, jeg skal også hente Whippet hvalp bare først d. 22 august og så i Ribe.

• #34   20. jul 2015 årh, herre misundelig hele vejen igennem smiley sikke en masse dejlige hvalpe..

overvejer virkelig om min Ninja skal have en lillesøster/lillebror smiley (han blev tre år i år)..

profilbillede
  • #36   20. jul 2015 Nanna - Ninja er en tæve smiley particolour hvid/fawn, men ja hun fik vg. Tror de færreste hunde kommer gennem en udstillingrække uden VG, Ghini har et enkelt fra juniorklassen smiley

Cala er efter min mening heller ikke til mere end vg pt. hun er løs i fronten, men der skal bare tid og udvikling til, det er jeg ikke bekymret for smiley

Du skal også tænke på, at det ofte er generne i generationerne bag, der slår igennem, så en VG hund kan være en fin avlshund. Ghini er ret i størrelse, det samme er Billie og alle bedsteforældre, men hos Cala og et par af de andre fra kuldet, er det oldefar, som er stor , der slår igennem. Ghinis mor er ikke mere end 45, hendes far 49, så du skal i lige så høj grad kigge på linierne bag, hvis du skal finde en partner til Coco engang smiley

• #38   20. jul 2015 Ghini vejer knap 13 kg og er 47,5 cm smiley Cala vejer 14,5 og er 50, Yota vejer 15,5 og er 52 smiley Vil gætte på Cala ender på de 49, når hun har sat sig.

Det blev til SL og nr 4 ud af 6 hvalpetæver begge dage for Cala, superflotte kritikker, lige med undtagelse af løsheden i fronten smiley

Ghini fik excellent begge dage og var uplaceret i championklassen, fredag, var det to sort/hvide, meget store whipper, der blev BIR/BIM, vil gætte på hannen var 56-57. Fredag var der 10 championtæver, lørdag 12.

Donmmeren fredag gav forøvrigt 7 ud af 10 tæver i åben klasse VG et par G i de andre klasser blev det også til og ud af ca. 35 tæver fik kun 5 CK.

• #40   20. jul 2015 44 er indenfor standarden smiley Men hun bliver nok den mindste tæve i ringen, hvis hun ikke bliver højere. Ghini plejer at være en af de absolut mindste til trods for at hun ligger på max smiley

Lotus, min hvide whippet var 45,5 cm og vejede knap 11 kg og Alfa min sort/hvide tæve var 54 og vejede 18 kg, hun var en stor dame smiley

• #42   20. jul 2015 Ihh nogle lækre vapser I skal have smiley

Jeg er selv helt vild med hvide whippets!! smiley Synes de er noget af det smukkeste, men det er godt nok sjældent jeg ser dem. Wauw hvor var Lotus lækker! Er generelt vild med dine whipser, Kirsten. Jeg kan huske jeg var helt forelsket i Gallardo fra dit kuld. smiley Kunne godt tænke mig at se hvordan han har udviklet sig, har du mon et billede af ham?

• #43   20. jul 2015 Tanja - Tak smiley
    Han var min absolutte favorit i kuldet, men jeg ved, hvor bøvlet det er, at have hanner og tæver sammen, så jeg overvandt min lyst til at beholde ham.
    Nyeste jeg er fra slut marts, jeg har flere, men de ligger på min gamle computer, har ikke fået taget mig sammen til at overføre alt endnu.
    Mon ikke jeg snart får nye, alle hvalpekøberne er søde til at skrive smiley

profilbillede
  • #45   20. jul 2015 Nanna - Alfa var en stor pige, hendes far var amerikansk, moren dansk og faren var også stor smiley

Lotus var som Alfa fra kennel Vibe, der ikke opdrætter whippet mere, derfra kommer vores gravhund også.
    Har haft gravhunde derfra siden jeg var 10 år gammel. dvs. 40 år i år smiley

Jeg tror ikke du skal regne med at Coco vokser mere end et par cm. mere, Cala er ikke vokset de sidste par måneder, Ghini var færdigudvokset 6 måneder gammel, Yota lagde 2 cm. til efter de 6 måneder.
    Ydermere skal du regne med, at de sætter sig 1-2 cm. fra 1 til 2 års alderen, Ghini var 49 som 6 måneder gammel.

Du skal kigge på hundene i linierne bag hende og evt. spørge ind til hendes forældres væksthastighed smiley

Lige etbillede mere af Lotus, hun havde yderligere en grå plet på bagdelen, resten var hvidt

profilbillede
  • #46   20. jul 2015 Silhouette ligner Ghini meget både af sind og skind, hun har samme størrelse som Cala og er en bestemt dame smiley

Jeg ved godt, at jeg var "ond" med de daglige billedopdateringer på hjemmesiden smiley Jeg har fået så meget positiv respons på det, at sådan bliver det med næste kuld også.
    Jeg ved jo også hvor meget man som hvalpekøber sætter pris på nye billeder, når man venter på hvalp smiley

Det var heller ikke det mest heldige tidspunkt Ghini valgte at få hvalpe på smiley

Coco er en fin lille pige smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #49   20. jul 2015 Tillykke med alle jeres skønne hvalpe smiley

Jeg ville egentlig gerne have hvalp i år, men det passer bare rigtigt dårligt ind i kalenderen lige nu, så vi venter til næste år - hvis ellers den rigtige hvalp dukker op smiley

• #50   20. jul 2015 Det med størrelsen i kuldet kan snyde, Alfa var den mindste og blev den største smiley

Nu tjekkede jeg lige hendes stamtavle, der er nogle små whipper i oldeforældre generationen, så det må være der det kommer fra, ligesom Cala har sin lidt store størrelse fra oldeforældrene.
    Ghini har mange ligheder med sin tipoldefar, Statuesque Toronndal smiley

profilbillede
  • #51   21. jul 2015 Nanna - Nej, hvis dommeren kommenterer hendes størrelse er det altid, at hun er korrekt i størrelse, det er også uhyre sjældent, at hun er blevet målt også når dommeren har målt andre.

Jeg planlægger et kuld på Ghini næste forår, hendes sidste, vakler mellem to hanhunde, så jeg vil ikke afsløre endnu, hvem det er, men de er begge svenske smiley

Når jeg har bestemt mig endeligt, lægger jeg det op på hjemmesiden smiley

• #54   21. jul 2015 Nanna - Jeg hugger gerne lidt af Cala smiley
    Jeg havde håbet på et par particolour i Ghinis kuld, men dem kom der ingen af, måske i næste, men jeg kommer aldrig til at avle efter bestemte farver.

Efterhånden har jeg så mange favoritfarver, at det alligevel er umuligt smiley

• #56   21. jul 2015 Jeps.. Hentede ham her boxer-pølsefjæset i februar.. smiley
    Der var han kun en lille skid på 9 uger og 6-7 kg..

Nu er han en stor skid på 7 mdr og 24,5 kg.. smiley

profilbillede
  • #57   21. jul 2015 Ghini har kun haft det ene kuld, men hun bliver 6 næste år, så hun skal ikke have flere.

Jeg synes også to kuld er passende, når man tager hensyn til racens størrelse herhjemme, det giver for mig ingen mening at lave flere.
    Fortsætter Cala med at udvikle sig positivt skal hun have et kuld i 2017 og her er jeg ret sikker på hanhunden, men røber det ikke før engang næste år smiley

• #59   21. jul 2015 Åååårh, alle de lækre whippets! smiley er blevet så vilde med dem! Når jeg er færdig med at leve "det vilde ungdomsliv", har slået mig ned og er færdig med uddannelse, vil jeg også i gang med at lure på opdrættere. Der går dog nogen år endnu smiley

• #60   21. jul 2015 Ja den 1 aug skal vi hente lille Jana hjem smiley

hold op jeg glæder mig smiley

Hun er efter min egen hanhund Joe smiley smiley

profilbillede
  • #61   21. jul 2015 Nanna du skal da bare være super glad for din whippet holder standarden! Det er der sørme flere der burde gøre hvis du spørger mig! Så kan den også konkurrere i lure coursing og det er MEGET sjovere end udstilling smiley

• #62   21. jul 2015 Ååh jeg vil SÅ gerne have hvalp og helst ikke om mange mange år. Men der går nok liige nogle år endnu (ved ikke engang, om det ville være smart at anskaffe sig hund mens man studerer = 6 års ventetid..), det er bare så svært at vente smiley smiley

• #64   21. jul 2015 V.W - Du kan stadig konkurrere i nationale konkurrencer, med en whippet, der er for høj.
    Jeg vil også gerne have hunde indenfor standarden, men ikke for enhver pris, spørger du nogle af de gamle opdrættere, som startede for 35-40 år siden, var højden allerede til diskution dengang, flere af de meget brugte avlshanner fra dengang var høje, ikke kun de amerikanske, men også hunde fra nogle af de store engelske og irske kenneler.

Pt ses flere små whipper med kort overarm, det er ikke den vej vi skal gå, det kan lade sig gøre, at få størrelsen ned, men det tager tid og gøres ikke over få år.

• #65   21. jul 2015 Ja der er vi så ikke enige Kirsten! Næsten samtlige racer har en tendens til at blive større og større i udstillingsringen og det synes jeg er en rigtig kedelig tendens...

• #66   21. jul 2015 VW - ikke huskyerne.
    De bliver tværtimod mindre og mindre, så Aqui flere gange er blevet målt, fordi dommeren har troet han var for stor, når de så ham ved siden af de andre hanner. Og han ligger altså 2cm UNDER max.-målet for racen.

Det var også en tendens for beaglerne for år tilbage. At de skulle være mindre og mindre og mere og mere "nuttede". Men det har man så småt fået rettet op på igen.

• #67   21. jul 2015 Karina det aner jeg intet om - jeg kommer bare fra gruppe 2 hunde hvor det ikke kunne blive bredt og tungt nok til gruppe 10 hvor det ikke kan blive højt nok og jeg ser da tendensen hos RIGTIG mange andre racer også så om der er nogle stykker (sikkert også i gruppe 9) som ikke kan blive små nok gør det jo ikke bedre at de andre ikke kan blive store nok!

• #68   21. jul 2015 Det har du ret i VW - Jeg reagerede bare på, at du henviste til "næsten samtlige racer", og det ikke gør sig gældende i de to, jeg kender bedst smiley

• #70   21. jul 2015 Som jeg forstår Kirstens indlæg omkring størrelsen, er det jo netop at hun heller ikke mener at de skal være kæmpe store, men blot at man ikke skal avle dem mindre for hurtigt, så det går ud over knogler o.s.v.

Ret mig gerne, hvis jeg tager fejl

• #71   21. jul 2015 Henriette - Helt rigtigt forstået smiley

Jeg vil gerne have whipperne indenfor standarden, men jeg mener der er andre, mindst ligeså væsentlige ting, at tage hensyn til.

Der er mange store whipper, der er lige så mange som ligger indenfor standard, og selv om det er en sund race, er den ikke sygdomsfri og det mener jeg i høj grad er vigtigt at have med i sine overvejelser.

Jeg ser også hunde med et sind, der efter min mening er alt for blødt/ har for let til stress/ for nemme at "vælte", min egen Yota eksempelvis.
    At hun aldrig kommer i avl skyldes ikke hendes størrelse, ej heller hendes ørestilling, men simpelthen, at hun er en stresshund, som er alt, alt for blød og driftsvag.

I England er 17-20% af alle hanner kryptorchide, det er alt for mange,
    Nogle linier har tendens til blød mellemhånd, som bevirker at hunden må aflives i 5-6 års alderen.
    Meget svage underkæber, sarte maver, ganespalte er andre ting, som jeg er stødt ind i og gerne vil undgå.

Tidligere brugte mange opdrættere tæt indavl, som et værktøj til at holde størrelsen nede, den holder ikke i dag.

Så, ja vi skal være obs på størrelsen, og var det den eneste ting, at tage hensyn til, var tingene enkle, men sådan ser virkeligheden ikke ud.

• #73   21. jul 2015 Nanna - Ja, min ældste søn er 1,92 som sin morfar, jeg 1,68, min mand 1,76 smiley
    Da han var til skolelæge i børnehaveklassen, var han allerede høj og lægen kiggede på mig og spurgte hvor høj hans far var, da jeg nævnte de 1,76 udbrød han helt spontant, hvor fanden har knægten så de gener fra smiley så at gener springer generationer over ses også hos os smiley

• #75   22. jul 2015 Kirsten - Har du helt opgivet Yota mht avl? smiley Hun har da ellers fantastisk personlighed og gode øre xD smiley

• #76   22. jul 2015 Hende her flytter ind torsdag smiley en lille løve pige, hun har været her en weekend til pasning, nu mangler hun et sted at bo, det bliver så på Holtevej smiley

profilbillede
  • #77   22. jul 2015 Skruuuuuuk!!

• #78   22. jul 2015 V.W., må jeg lige spørge om noget? Hvor stabil er azawakh uden snor? Har bare set en del billeder af dine lækre hunde uden, og troede ikke racen var synderligt indkaldssikker, men man kan jo blive positivt overrasket smiley

Håber, det er ok, jeg lige misbruger tråden et øjeblik smiley

• #79   22. jul 2015 Danielle ja det må du da smiley en typisk azawakh er faktisk en af de mest indkaldssikre mynder fordi de er avlet primært til vagt og derfor skal holde sig i nærheden af sit menneske.

• #80   22. jul 2015 Altså nu får I det til at lyde som om at alternativet til en for stor whippet er en syg whippet - det giver ikke mening i forhold til det jeg skrev. En hund uanset race skal vel holde standarden OG er selvfølgelig hvis man vælger at avle på den også en sund hund!! Jeg sagde jo ikke at det var super med en syg lille whippet vel?! Jeg sagde at man da kunne være glad for at ens hund holdt standarden - ved slet ikke hvorfor der skulle syge hunde ind i den snak!

• #81   22. jul 2015 Tak for svaret! Åh, de er så lækre smiley

Mht. størrelse, så bliver pharaohen også større og større og mere ekstrem i f.eks. bagvinkling, og jeg synes, det er en ærgerlig udvikling.

Lige hvad whippet angår, så forstår jeg godt, hvorfor man kan blive nødt til at acceptere store hunde og så senere fokusere på at avle mindre, hvis det er fordi, det er et generelt problem, at de små har flere skavanker. Det er også set hos f.eks. MBT. Men at man har en whippet og ligefrem håber på, den kommer til at falde udenfor standarden, det forstår jeg ikke. Så skulle man nok ikke have købt en whippet, hvis man ville have en stor hund.

• #82   22. jul 2015 Ja de er lækre - hvis jeg selv skal sige det OG søde som hvalpe (nu det er en hvalpetråd)
    (Og helt enig i det andet du skriver)

profilbillede
  • #84   22. jul 2015 Så beklager jeg, at jeg har misforstået det. Jeg læste det, som at du gerne ville have hende så stor som mulig smiley

• #85   22. jul 2015 Anya - Ja, Yota er en sød familie hund, men bliver aldrig avlshund.

V.W - Nej jeg siger ikke det er alternativet, jeg siger bare, at det med størrelse ikke er så enkelt, som det lyder smiley

Det er ikke givet, at 2 avlshunde, der ligger indenfor standarden også får afkom som gør, da hundene som ligger bag oftest er meget uens i størrelse, det er et grundigt mix. af store og "små" hunde og det er umuligt på forhånd at vide, hvilke som slår igennem.

I de fleste europæiske linjer, ligger der også en pæn del amerikanske og canadiske hunde bag og de er store. AKC har et max for tæver på 53,5 cm og hanner på 56.

• Imagination
    Imagination Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #87   24. jul 2015 Hun er pt 11-12 uger og billedet blev taget i forgårs. Selvom vi altid har haft hunde i familien er hun min første helt egen. Er lykkelig smiley

profilbillede
  • #89   27. jul 2015 smiley nææææ en rød engelsk cocker.

Kommentér på:
Andre der skal have hvalp? :D

Annonce