28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.683
Min glæde er stor {{forumTopicSubject}}
Jeg må lige dele, for jeg er egentligt en kende glad.
Thor og jeg blev 'overfaldet' og truet for nogle måneder siden og efter det, har Thor været utryg ved fremmede mennesker (han har knurret hvis de kom for tæt på eller kom hurtigt imod os) og har haft udfald mod andre hunde.
Vi har ikke kunne have ham med nogle steder, da han stressede voldsomt over at skulle holde øje med alting der kunne være 'en trussel'.
Noget rigtig møg!
Men jeg har virkelig trænet og arbejdet med ham på det punkt og der er nu tydelig fremgang.
Han er begyndt at kunne se andre hunde uden at rejse børster, knurre eller gø. Han kigger bare hurtigt på dem og så går han videre, snuser til jorden og sådan.
(Skal lige siges, at han har nogle hundevenner, hvor der ikke har været problemer overhovedet)
Han er også blevet meget bedre til fremmede mennesker, de skal bare ikke stikke hænderne hurtigt frem mod ham.
I dag skulle vi så have en 'prøve', for jeg skulle hjem til mine forældre og ordne have (de er på ferie) og jeg ville gerne have Thor med, så jeg ikke behøvede at skynde mig hjem.
Så jeg har simpelthen haft Thor med i tog og bus for første gang i 4 måneder.
- Og han opførte sig eksemplarisk!
Folk sad relativt tæt på, der var cykler og barnevogne og sådan og han kiggede bare nysgerrigt på det hele og lagde sig hurtigt ned både i bus og tog.
Det er så fed en oplevelse at se Thor på sådan en tur uden stress og uden følelsen af 'skam' over at have en hund der ikke er 'rigtig klog'.
Så nu er der én der hygger sig i haven og én der er stolt af den lille hund og bare rigtig glad for at al arbejdet ikke har været forgæves.
Jeg ønsker jer alle en helt fantastisk dag.
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 52
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 469 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 217 Svar: 2.683
Jeg ved godt at det sagtens kan gå tilbage igen, men nu ved jeg at han godt kan og så er det bare om at klø på.
For nu opretholder jeg bare træningen og håber at det holder ved.
Tak for de søde ord om ham.
okt 2014
Jeg er også helt glad. Håber bare hjemturen i aften går lige så godt.
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Dejligt at træningen giver pote.
Det må også give en stor tilfredsstillelse..
Tillykke med succesen
okt 2014
Så jo, det er tilfredsstillende at træningen virker, men jeg er mest glad på Thors vegne.
Vi slap for bus og tog på hjemturen, for svigermor var i nærheden og tilbød at hente og køre os hjem. Thor var/er vældig træt, så det var måske meget godt at blive kørt til døren, så vi og han slap for en evt. dum oplevelse hvis han trætheds-stressede.
Så på succes-skalaen fra 1-10 har i dag været en 8'er.
Længe siden jeg har været så glad, og jeg har været lige ved at tude af lettelse flere gange i dag.
Og så får I lige et billede mere fra i dag, hvor han ser lidt mere normal ud.
okt 2014
jul 2015
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 53
Hvordan har du egentlig trænet ham?
okt 2014
Jeg er lige kommet hjem efter at have slentret en tur i vores lokale center (udendørs).
- Og det samme er Thor...!!
Det gik over al forventning og det var ikke til at se eller mærke, at det var omtrent 3 måneder siden sidst.
Hurra og jubii.
Min glæde er stor