{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.648 visninger | Oprettet:

Hollaender
Hollaender
Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 63

Øjne løber {{forumTopicSubject}}

Kære HG, jeg har brug for jeres råd. Vuffens øjne løber - det rødlige ved øjnene. Det har vi ikke oplevet før. Er det bare at vaske det med saltvand, eller skal vi lige et smut omkring Dr. Dyr? Hun virker på ingen måde irriteret om det, men pelsen ved øjenranden er blevet stiv af det, der løber ud af øjet ... Øjenbetændelse??
Noget vi skal være obs på omkring det?

På forhånd mange tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øjne løber
  • Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#1   15. jun 2015 Up close

profilbillede
  • #2   15. jun 2015 jeg ville aldrig begynde at behandle noget med øjnene uden at få hunden tilset ved dyrlæge, men ville vaske det med afkølet kogt vand og så søge dyrlæge i morgen... er det øjenbetændelse skal det behandles på en måde, skyldes irritationer evt en lille rift skal det behandles på en anden måde, og så længe man ikke ved det kan man gøre ondt værre hvis man behandler forkert.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#4   15. jun 2015 Jeg takker - vi har prøvet med det kogte vand, men det blev ikke meget bedre. Vi søger dyrlæge smiley

• #5   15. jun 2015 Kan også være allergi .. Frejas øjne løber også meget, mest om sommeren..

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#6   15. jun 2015 Hun er jo lidt en allergi-hund. Westier har jo tendens til hudproblemer, etc. ... Og vi har netop prøvet os lidt ad med nyt foder fra Taste of The Wilds ...... Jeg ser et mønster :S

• #7   15. jun 2015 Ja så kan det jo være det er sådan noget. smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#8   15. jun 2015 Vi ser hvad den kære Thore-dyrlæge siger ... smiley hun virker som sagt ikke irriteret, men det er vidst godt lige at få tjekket det

• #9   15. jun 2015 Tror også det er det bedste smiley har prøvet at give Freja øjendråber dyrlægen ordinerede , men det hjalp ikke meget. Har lige fået at vide idag via blodprøve, at hun har allergi ..
    Held og lykke ved dyrlægen smiley

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#10   15. jun 2015 For dælen smiley øv øv!
    Men tak! smiley krydser fingre for, det ikke er noget slemt smiley

• #11   15. jun 2015 Ja håber det bedste for din hund smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #12   15. jun 2015 Øv hvor træls. Rigtig god bedring med den lille hund.

• Hollaender
    Hollaender Tilmeldt:
    jul 2014

#13   15. jun 2015 Tusind tak smiley

• #14   16. jun 2015 Baloo har samme problem ?? Men jeg har fået at vide, det er noget med øjet producere jern smiley ?? Ja det lyder skørt?! Og man ka købe en salve/dråber i maxi zoo ??? Det vil jeg prøve ?! Tror ikke han er generet af det men det ser ubehageligt ud

• #17   16. jun 2015 Tak for svar: ja han er en hvalp, 9uger men dyrlægen har ikke skrevet noget i syndhedsbogen omk, det da han fik sin første vaccine ? Nu bliver jeg helt bekymret:/
    Det er ikke øjnbetændelse ved jeg, men ja det øjn snask (snot) det skal jeg bare tørre med vand og vat?
    Men alarmerende hvornår SKAL den til dyrlæge ? Og hvad er det væreste tilfæde der kan ske ? Ihhh det er så træls og være så grøn når man et første gangs hundeejer ! Så mange tak

• #18   16. jun 2015

profilbillede
  • #19   16. jun 2015 Det "væske" der er ved/kommer ud af øjet er klistret ?? Ej jeg bliver helt urolig nu smiley

• #22   16. jun 2015 Han har næsten altid haft det! Det startede da han var 3 uger -? Hans søskende havde det ikk?? Men de var alle sammen også mørke.. Og troede da både opdrætter og dyrlæge ikke har nævnt noget, at det vil gå væk/at det var almindeligt ? Opdrætter sagde, øjet producere et eller med jern, og man ku købe noget man ku smører på i maxi zoo????? Lyder det helt hen i vejret

• #24   16. jun 2015 Men ka det passe man købe noget der mindsker det i maxi zoo ?

• #25   16. jun 2015 øjet er et følsom sted, og jeg ville aldrig bruge noget ved hundens øje uden at den er tilset ved dyrlæge først, det er muligt at det er noget harmløst, men er det ikke det kan en forkert behandling gøre ondt meget værre

• #29   17. jun 2015 Tusinde tak for alle de gode råd

Birgitta - jeg vil tag' dine råd til mig, prøve med vat+vand, i 2 dage og bliver det ikk bedre kontakter jeg dyrlægen.. mange tak for dine velforklaret svar smiley det dejligt der andre der vil dele deres erfaringer ..

• #31   17. jun 2015 Wow god historie -
    Hvor ka man få det fodder??? Og må hvalpe få det

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #33   17. jun 2015 Ville råde A til at kontakte sin dyrlæge og evt. bede om at blive henvist til en øjendyrlæge.

• #62   17. jun 2015 Nu i skriver om kød, Freja elsker svinehjerter, men er i tvivl om hvor tit jeg må give hende det? Hun kan så ikke lide råt, men kogt.. Ved i det?

• #64   17. jun 2015 Hun vil gerne have det rent kogt, giver hende det 1 gang om ugen ca 300g
    Tørfoder er ikke et hit..

• #67   17. jun 2015 Hun er 11 1/2 år.. Hun får kogt kylling/ ris , kalvekød , fisk.. Oven i sin tørfoder som hun så lader ligge.. Somme tider spiser hun det, men ikke ofte.. Hun får j/ d fra Hills ..nå men nu ved jeg det med hjerter. Tak birgitta smiley

• #71   17. jun 2015 Ja du har ret birgitta, hun mister altid appetitten og er nærmest dep. Flere uger efter løb.. Det er en kamp..
    Men tror næppe hun lever evigt. Plaget af gigt,
    Nå det er jo en andens tråd ..

Kommentér på:
Øjne løber

Annonce