{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.724 visninger | Oprettet:

Flemming N
Flemming N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Chihuahua pisser over alt {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har et spørgsmål omkring vores to chihuahua ( begge hanhunde )
De pisser over alt i huset, er ved at blive alvorligt træt af lugten, som er svær at komme til livs.
De bliver begge luftete tit, men letter alligevel ben op af møbler hele tiden.
Den ene er 7 år gammel og den anden 2 år.
Ingen af dem er kastereret.
Hvad kan man gøre, vil jo helst ikke af med nogen af dem.
Mvh.
Flemming

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua pisser over alt
  • #1   15. jun 2015 Hvordan har i trænet renlighed med dem? Start HELT fra bunden som var det en hvalp smiley

• #2   15. jun 2015 Hov, måske har jeg misforstået det - er de generelt urenlige eller er det KUN fordi de markerer indenfor?

• #3   15. jun 2015 Min mormor havde præcis samme problem dog med Cairn Terrier, så blev de kastreret og de har ikke haft problemer siden.

• #6   15. jun 2015 Du må være over dem hele tiden så du kan stoppe dem når de skal til det
    Det kan være en rigtig stor opgave hvis det er fordi de render og markerer

• #10   15. jun 2015 Vask de steder de tisser så det ikke lugter

• #16   15. jun 2015 Hvis det eneste problem er at de markerer (dvs. ellers ER de renlige), så er det allervigtigste at du er konsekvent.

Dvs. beslutter du dig for at sige nej, for at skælde ud, for at klaske dem i måsen, uanset hvad, så gør det SAMME og gør det HVER EVIG eneste gang.

Det kan virkelig ikke siges nok, at det er med det SAMME, og HVER gang de lægger an til at løfte benet. Er man ikke konsekvent - dvs. kommer der ikke et "nej" eller hvad du beslutter dig for, hver gang - så er (for at sætte det lidt på en spids) alle fremskridt ødelagt og du kan begynde forfra smiley

• #18   15. jun 2015 I gamle dage, dvs. for for 40 - 50 år siden, anbefalede man at tage hunden og sætte næsen ned i egen tis,

Har prøvet det en enkelt gang for mange år siden, hvor jeg havde brug for det, og det virkede!

Nu bliver jeg nok anklaget for dyremishandling her i dette forum.

• #20   15. jun 2015 Mai Britt, du har helt ret, det glemte jeg at skrive.

• #22   15. jun 2015 Det virker også at sige til børnene at hvis ikke de spiser op så tvinger man dem til at æde 5 ekstra portioner, men det er jo ikke ensbetydende med, at det er den mest optimale tilgangsmåde smiley

• #24   15. jun 2015 Jeg har desværre ikke nogle ideer som de andre ikke har givet allerede, men ja der skal gøres godt rent over alt, så det ikke lugter af tis, og så skal i simpelthen være over dem. Ved nogle kan kastration hjælpe ved andre ikke, men uanset skal i være opmærksom på hvad det også kan gøre ved dem.

Isabelle, nej det er ikke med i at have chihuahua, har da hørt om flere, men det er altså langt fra alle. Nu blev Lucky kastrat tidligt, men han har altid strintet ude, men ALDRIG indenfor, om det var derfor ved jeg ikke, men han er nu ret meget hanhund udenfor, men indenfor ved han godt at der skal man altså ikke tisse osv.

• #25   15. jun 2015 Hvis det ikke er almen renlighed der er problemet, men slet og ret fordi de markerer, så har i lidt af en opgave foran jer -særligt fordi i har ladet det stå på så længe.
    Jeg går udfra begge hunde har været hos jer fra hvalp? Så er det ikke usandsynligt at den yngste har fået lært af den ældste at den slags er helt legalt indenfor (derfor er det altid en god ide først at anskaffe sig nr to, når den basale træning og opdragelse af nr 1 fungerer)

Mange unghunde "tester" lige om man har lov at markere inde, når de bliver kønsmodne. Og det nemmeste er at skride ind her, så det ikke når at blive en vane.
    Det løb er ligesom kørt for jer, så i må have dem under konstant overvågning, så i kan tage dem i det...eller rettere: helst tage dem INDEN de gør det. Og så skal de ellers have klar besked om at det er absolut NO GO og smides udenfor (hvor de så kan roses hvis de gør det der)

Reiki gjorde det da jeg fik ham som 10 mdr gammel hormonbefængt hanhund. Han var i snor indenfor de første par dage (og JA det var belastende) og så røg han ellers ud på røv og albuer da han lagde an til at lette ben første gang.
    Og det hang ved -han gjorde det ikke derefter. Kun på fremmede steder måtte jeg endnu en periode være lidt ekstra obs på ham.

Mine forældres hanhund derimod, har været en større udfordring. For ham har det netop fået lov at blive vane.
    Han har fået samme tur som Reiki når han er blevet taget i det, men hold da op det tog lang tid før der var effekt.
    I dag er det markant bedre, men skal han f.eks. passes af andre, får han tissebælte med -det behøver kun være på de første par timer hvor han snuser rundt det nye sted, og optimalt set skal han self slet ikke nå at lette ben, selvom han har bæltet på. Men i andres hjem, er bæltet altså en rar sikkerhed at have.

Når min tæve er i løb og har været hos dem, kan han stadig finde på det. De har haft ham i 3-4 år nu, og helt ærligt tror jeg det er noget man skal værer obs på resten af hans dage, men som sagt er det markant bedre efter en LANG periode med virkelig intensiv overvågning og forebyggelse.

Kan man spotte et mønster -f.eks. at den oftest gør det lige når man kommer hjem/hvis der har været andre hunde i huset/når naboens tæve er i løbetid e.l. kan det self hjælpe, så man er særligt obs der.
    Men ellers er der ikke andet for en at forhindre dem i at gøre det -jo færre successer de får, jo mere sandsynligt er det at de ikke gør det igen

Kastration kan nogengange hjælpe, men jeg ville ikek satse på det -ikke når de er så gamle og det har fået lov at blive vane.

Nå ja -rodalon. køb det hvis ikke i har det. Mange rengøringsprodukter indeholder amoniak, og i en hundenæse forstærker det blot lugten af "her må man gerne tisse", så vask ren i rodalon, det indeholder ikke amoniak

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    feb 2015

#26   15. jun 2015 Tak for alle de gode råd, der er noget at arbejde med smiley
    Men at holde øje med dem hele t iden er svært, det foregår nok mest når de er alene hjemme, når jeg tænker over det så er det ikke tit de gør det r vi holder ser på dem.

• #27   15. jun 2015 rodalon,overalt hvor de markerer.
    og markerer de så andre steder,også rodalon

og sådan får du også et rent hjem hen ad vejen død praktisk,

husk det skal være INDENDØRS rodalon.

tager gammel hundetis lugt.

d.

rigtig god fornøjelse.

hilsen
    vibeke

• Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    feb 2015