{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Slimet udflåd efter løb {{forumTopicSubject}}

Det er nu 3 uger siden Freja blev færdig med løbetid, og idag opdagede jeg så en lang slimet let gullig udflåd hængende ud af kønsdelen ..
Hun har i flere dage ikke ville have noget mad, men drikker normalt..
Virker mat i sokkerne. Prøvede det samme efter de 2 forrige løbetider, hvor vi fik hende scannet, og taget blodprøver, alt var normalt.
Frygter jo livmoderbetændelse. Dyrlægen mener at hun efter løb bliver ret hurtigt falsk drægtig ( grunden til manglende appetit)
Vil naturligvis køre til dyrlægen imorgen, men ville lige høre om der er andre med ældre tæver, der har prøvet slimet udflåd ved falsk drægtighed ?? Freja er 11 1/2 år og labrador bla.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slimet udflåd efter løb
  • #1   11. jun 2015 Lugter udflåden?

    Tænker også umiddelbart på livmoderbetændelse...


  • #2   11. jun 2015 Nej det lugter overhovedet ikke.. Har som skrevet prøvet det sidste gang nogle uger efter løb. Der var ikke noget galt.. Men det er træls hun ikke vil spise noget

  • #3   11. jun 2015 Der er heller ikke nogen tegn på smerte når jeg trykker hende på maven , og hun kan godt hoppe op i sofaen selv..tænker jeg det ville hun nok ikke hvis hun har ondt

  • #4   11. jun 2015 Livmoderbetændelse kan give sådan en lidt sødlig lugt, er ikke sikker på, om det altid giver det. Udflådet kan være gulligt eller sådan over i det rødbrune.

    Og så skriver du, hun også virker mat i det...

    Men mærkeligt at I har prøvet det før, hvor der ikke har været noget...

    Hm. Har du et termometer, så du kan holde øje med om hun får feber?


  • #5   11. jun 2015 Helt normalt 38 er tempeaturen..ja har været hele møllen igennem 2 gange før.. Mht at ikke ville spise og virker mat. Så denne gang har jeg taget det mere roligt, for normalt er jeg helt oppe og køre over det..

  • #6   11. jun 2015 Skal lige være sikker.

    Har hun haft udflåd de andre gange?


  • #7   11. jun 2015 Ja sidste gang i nov sidste år.. Også sådan en slimet lang tingest..
    Nå men nu har jeg lige fået hende til at spise et svinehjerte i små stykker smiley ellers har hun kun spist lidt havregrød og et par godbidder i flere dage.
    Men kunne være rart at vide om der er andre der har prøvet lign. Også at de går så hurtigt i falsk drægtighed


  • #8   11. jun 2015 Jeg ville frygte en livmoderbetændelse. Under alle omstændigheder ville jeg sterilisere. Jeg ville ikke have nerver til at gå med frygt efter hver løbetid. men jeg har også 2 meget tæt på mig, hvis tæver lige har fået fjernet livmoderen smiley

  • #9   11. jun 2015 Hun skal have taget blodprøve imorgen, men er bange for at hun er for gammel at sterelisere. Nærmer sig de 12 år

  • #10   11. jun 2015 Min brors har lige fået fjernet det hele. Hun er 11 år.

  • #11   11. jun 2015 Ja hvis hunden er frisk kan det lade sig gøre, men min har svær gigt i albuerne, og flere knuder rundt omkring. Sååå tror det er en for stor omgang hvis det skulle komme dertil. Desværre

  • #12   11. jun 2015 Synes jeg læste i et indlæg den anden dag, noget med en tæve som blev steriliseret og viste sig nok at have haft bare lidt betændelse efter hver løbetid, som kroppen så selv har fået slået ned, så man ikke havde opdaget noget når det stod på - men næppe sundt alligevel, kan dog ikke huske hvor eller hvem jeg læste det fra, men det giver da lidt eftertanke.

    Når nu tæver kan få lidt udflåd hvis de er drægtige - kan de mon så også hvis de er falsk drægtige?!


  • #13   12. jun 2015 Rollo: Det var min mastiff, Cleo, som dyrlægen mente havde haft underlivsbetændelse i flere omgange uden at vise tegn på det.

    TS: Hvad med at foreslå din dyrlæge en penicilinkur, bare lige for en sikkerheds skyld ? Kan godt forstå at du ikke vil have at din hund skal opereres, hendes høje alder, samt skavanker taget i betragtning.


  • #14   12. jun 2015 Ved ik om det er mig du kalder TS Men har så været ved dyrlægen idag og fået scannet Freja +blodprøver. Scanningen viste ikke tegn på livmoderbetændelse denne gang heller.. Puha. Og jo hun er på penicilin kur .. Så venter vi bare svar på blodprøver mandag.. smiley

  • #15   12. jun 2015 Ann-marie; Ja, synes nok, derfor jeg bed ekstra mærke i det smiley Var en hund jeg huskede lidt mere! smiley

    Pia Birgitte; TS = TrådStarter smiley Men dejligt at få lidt ro på, så er du da på den sikre side smiley


  • #16   12. jun 2015 Latoya har altid lidt af sådan noget hvid udflåd efter løbetid og det forsvinder igen. Vi rendte osse til dyrelæge men der var intet og det er vist meget normalt nogen tæver kan have det. Men hvis det er i er usikker så tag til dyrelæge for en sikkerheds skyld

  • #17   12. jun 2015 Rollo.. Ok så blev jeg det klogere med forkortelser smiley tumle..
    Ja vi render også til dyrlæge i tide og utide.. Men det koster jo også hver gang..
    Læste for nylig at det koster ca 80.000 kr at holde en hund.. smiley
    Så er det godt man har sparet sammen.. smiley


  • #18   12. jun 2015 Jep, TS = trådstarter smiley

    Tænker at 80.000 kr for at holde hund er lavt sat. Selvfølgelig afhængigt af størrelsen på hunden (mængden af foder smiley ) Men også hvor syg/uheldig hunden er.
    Min gamle bullmastiff kostede mig ca. 900 kr/mdr alene i specialfoder og akupunkturbehandling. Han blev næsten 12 år gammel. 900kr/mdr i 12 år = 129.600 kr. Dertil kommer udstyr, forsikringer, dyrlægeregninger, godbider osv. Min bullmastiff var ofte til dyrlægen, jeg satte mig ned og regnede på det på et tidspunkt, det løb op i over 50.000 kr. Så holdt jeg op med at regne mere på det ! smiley Vil skyde på at han alt i alt kostede mig omkring 200.000 kr. Men dejlig det var han sgu smiley
    Men uanset hvad, så er det dyrt at holde hund. Men hvem kan undvære de kære 4-ben smiley


  • #19   13. jun 2015 Ja det kan hurtigt løbe op i dyrlægeregninger.. Jo ældre hunden bliver jo dyrere bliver det smiley 12 år er flot for en bullmastiff..
    Og nej det er svært at undvære de dejlige hunde.. Også selv om det gør fandens ondt når de skal herfra..


  • #20   13. jun 2015 Ja, jeg var også imponeret, og mega glad, for at min bullmastiff, på trods af alle hans skavanker, blev næsten 12 år smiley Mine engelske mastiffer blev begge kun 7 1/2 år smiley

Kommentér på:
Slimet udflåd efter løb

Annonce