Mit livs værste nat {{forumTopicSubject}}
Hej Hundevenner..
Jeg vil dele denne episode med jer, måske har I selv prøvet det, eller er så sygt uheldige at det sker..
Jeg har en lille chihuahua og papillon.. Papillonen Joy, har altid været en stresset fis og løbet meget.. Hun skulle bruge megen motion, det lille myr.. Hun havde tendens til at lukke ørene, og vi har altid tænkt at det var lømmelalderen, eftersom hun er 1 år..
Men de sidste par dage har været ret slemme, og lørdag ville hun bare slet ikke høre efter, når hun var ude.. Dog stak hun ikke af..
Søndag var hun meget i sin kurv, men spiste og drak som hun plejede, og skulle da også gø af katten og fjolle som hun plejede..
Jeg var så lige ude i en halv times tid, og da jeg kommer tilbage, kan jeg høre at hun piver under bordet, jeg kalder på hende, og hun kommer så ud.. Men hun ryster forfærdeligt, kan ikke stå rigtigt på sine ben, og virrer møg forvirret med hovedet fra side til side.. Råber til min mor, at der er noget galt med joy, og vi haster til Slagelse dyrehospital med hende, hvor hun havde næsten 40 i feber.. Dyrlægen mente, at hun nok var angst, og gav hende noget antibiotika og vi fik nogle angst piller med hjem, som hun skulle have en kvart af..
Jeg skulle så kontakte egen dyrlæge mandag morgen..
Da vi kommer hjem ved en 20.15 tiden, redder jeg op inde i stuen, så jeg kan holde øje med hende.. Hun sad bare og virrede med hovedet og rystede.. Min anden hund kunne bestemt ikke lide hende .. Så satte jeg hende ned på gulvet, fordi hun absolut skulle sidde og gå helt agurk ude på kanten af sofaen.. Så stod hun ellers og prøvede at komme op i kurven, men der var bare hele tiden noget der skræmte hende.. Hele natten prøvede hun at komme derop.. Og hun hverken drak, spiste eller sov.. Jeg fik blundet 2 timer, men ellers var jeg vågen for at holde øje med hende ..
Mandag morgen var det slet ikke blevet bedre .. Hendes øjne var blevet helt røde også.. Hun pev og skreg når hun selv gøede.. Så ringede jeg til en dyrlæge der bor et par km fra mig selv, men hun kunne først komme om aftenen, så jeg måtte ringe op til en dyrlæge 6 km fra mig, og bad om en akut aflivning .. Jeg har lige fået kørekort, og jeg måtte selv køre op med hende, fordi mine forældre var på arbejde.. Dyrlægen sagde mulig hjerneblødning .. Øjnene kørte rundt i hovedet på hende..
Jeg sagde at hun skulle ikke mere, og han var helt enig..
Joy fik fred..
Jeg synes at beslutningen var forfærdelig, men hun havde det virkelig forfærdeligt.. Og dyrlægen sagde, at det var den rigtige beslutning .. Han sagde også, at hun meget vel hallucinerede, og hvad har hun dog set.. Stakkels lille Joy..
Dyrlægen på dyrehospitalet burde have aflivet hende da jeg kom med hende ..
I princippet prøvede han at afvise mig i telefonen, med at hun nok var chokeret .. Men jeg blev sur, og sagde at det var det sgi ikke, og at det bare skulle tilses ..
Jeg har aldrig haft en hund der skulle til vagtdyrlægen, kun heste.. Det ville jeg ikke være med til.. Om det så ville koste knapper . Min hund var skide syg..
Men øv for en nat det var.. Jeg har heldigvis fanget det på video..
Det blev lidt langt, men jeg syntes at jeg ville dele det med jer..
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.459
Det var godt, du ikke trak det længere ud, det lyder som om, du tog den eneste rigtige beslutning. Jeg sender et trøstekram.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 20 Hunde: 8 Emner: 42 Svar: 301
Det skulle bare ikke trækkes længere.. Det havde været dyreplageri at gøre.. Det er svært at beskrive hvor slemt det var..
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
dec 2012
Jeg synes det er nemmere at komme over tabet, når jeg ved at hun havde det så dårligt, som hun havde
feb 2014
Følger: 5 Følgere: 168 Hunde: 3 Emner: 683 Svar: 6.010
Forklaring er vist nødvendig
Malou : Det gør mig ondt for din lille vaps, så trist når man oplever sådan noget. Stort trøstekram til dig
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
Jeg må indrømme jeg er harm på den dyrlæge du først var ved ,med den besked du fik I skulle ikke ha været den skrækkelige nat igennem,Godt din lille hund fik fred Jeg har selv haft en hund der fik en hjerneblødning ,det er ikke rart at se på
Stor trøste kram herfra
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1421 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.436
Det gør mig ondt for dig, men godt at du gjorde det rette. Kram.
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
Kæmpe kram og stor respekt herfra!!
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
dec 2012
Hvis jeg ikke havde sagt at jeg ville op med hende, så var hun måske død, når hendes feber næsten var på 40..
hun ville også have været selvdød, hvis ikke jeg havde handlet hurtigt, eftersom hun hverken sov, drak eller spiste.. Hun var fuldstændig oppe og køre.. Det kunne jeg bare ikke..
Mit livs værste nat