2.552 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

stor hvalp - napper og er for vild! stor hvalp - napper og er for vild!

min dejlige bull terrier er lige blevet 9 måneder. Hun er en rigtig sød og glad hund, og faktisk rimelig nem , når det bare er mig og hende.
Jeg havde selvfølgelig en del ture med hende da hun var helt ung ifht. hvalpebideri og har formået at sætte mig selv i ret stor respekt hos hende, desværre projicerer hun ikke denne respekt over på mine venner/gæster.
Folk der ikke er vant til hunde har svært ved hende. Det er som om de udskiller en eller anden "bare bid i mig "-duft . Hun hopper op og napper, og er total ustyrlig. Det er først når jeg enten råber, eller rejser mig op at hun stopper, men hun begynder ret hurtigt igen. . Jeg ved godt hun ikke gør det med onde hensigter, hun er bare glad og vil lege, men jeg synes virkelig det skal stoppe, tænk hvis hun napper ud efter et barn.

Jeg kan dog mærke at de af mine venner som er vant til hunde, er meget bedre til at sige fra, og dem behandler hun meget bedre, hvilket self er rigtig positivt. Men bare ikke godt nok.

Det skal tilføjes at hun får MEGA meget motion. En halv time om morgenen, 1 time om formiddagen, 1-2 timer om eftermiddagen , og 30min til 1 timen om aftenen., og det er blot gåturene. Jeg bruger mindts 20 min pr dag på en form for aktivering, leg med tov, kaste bold eller øve tricks.

håber på andre svar end "det går over med tiden" .
Hun mødte en 2årig igår, og jeg synes bestemt ikke hun var blid eller specielt sød over for dette lille væsen. Hun nappede ikke, men hun var meget voldsom. Så det der med at en bull terrier er en fantastisk nanny , den kan jeg ikke lige se for min endnu:P

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stor hvalp - napper og er for vild!
  • #1   31. maj 2015 Din hund virker stresset. Du overaktiverer den jo fuldstændigt.
    Hunde må overhovedet ikke motioneres før de nærmer sig et år!
    Du skal sørge for gåture og masser af mental stimulering i stedet.

Du har valgt en race, der alment kendt er svær at håndtere. Opdrætter må kunne vejlede dig videre.

• #2   31. maj 2015 Hvordan har du opnået den respekt, du mener hunden har for dig?

Og så vil jeg bare sige : Tillykke du har en Bull Terrier smiley

• #3   31. maj 2015 Først og fremmet... Du har købt en Bullterrier... og allerede der bør du kende forskellen på den og mange "nemme" racer.

Ang motion så synes jeg det lyder helt ok.. jeg ville ikke kaste bold og hive i reb for meget.. det kører dem meget op. Sørg for at I træner "stop" eller "stille". Min hed Elmo Nej det meste af hans liv, og ja familie og venner syntes han var ret træls til tider. Jeg kan dog godt lide, at de er nogle bøller.

Det går nok aldrig helt over.. MEN de bliver lidt voksne omkring de 2-3 år, og hele glæden ved racen er at de er nogle klovne smiley

• #4   31. maj 2015 Og en Bullterrier er altså ingen Nanny.. min var aldrig alene med mine nevøer og niecer... han elskede dem, men ja kunne godt nappe hvis han blev vild, og derfor var de ikke alene.

Staffordshire Bullterrier bliver kaldt The Nanny Dog...

• #5   31. maj 2015 Lige det sidste med respekt.. og projektion.. det er en hund.. og tror du forventer lidt meget af hunden, hvis du tror hunden på nogen måde har de tanker omkring dig og dine venner.

• #6   31. maj 2015 første og fremmest hvis da skal være familie heller folk hos dig så
    så skal de osse vide hvordan man skal behandle hvalpe for ellers
    lærer hvalpen aldrig hvad der er forkert og hvad som er iorden...
    ellers gør det hvalpen forvidde og stresse vores hund sif have osse
    sammen problemer men vi har snak til dem i familie hvad da skal gøres
    uden vold men sige nej heller går i kruven for og vide okay nu skal jeg
    slappe af smiley

• #7   31. maj 2015 Tillykke din bullterrier er ganske racetypisk smiley

Vores miniature bed og sled i gæster, trådte på dem, maste sit næb i deres kønsdele og numse på fuld kraft, bed i deres tæer, fløjtede rundt i sofaen - mens de sad i den, pruttede på dem, suttede på dem, ræbede sig i deres ansigter, stjal deres sko, moste sit næb ned i damernes taske og stjal det, der så lige passede ham... åhhh listen er jo uendelig...

I dag er han 4,5 år og han er stadigvæk røv irriterende... dog i en mindre målstok... smiley

Alle disse skønne ting er netop med til at gøre racen så speciel og ikke for enhver.... man er et Ridderkors værdig, hvis man kan have bullterrier standart / miniature i 4 år.. smiley

• #9   31. maj 2015 Må erklærer mig enig med Malene, det er alt for meget motion til en hund/unghund på 9 mdr.
    I stedet for at gå så meget med den, så træn med den, lydighed, ro(ja, det er også træning), alm. opdragelse, tricks, foder søg mv. Og så ville jeg også skrue ned for bold leg og vilde lege med tov.

• #10   31. maj 2015 Havde ikke lige set de 9 mdr. så ja nok i overkanten med motion.. men uanset motion så er en Bullterrier altid klar på ballade.. helst når man mindst magter det smiley

Håber godt nok ok avler har fortalt dig omkring racen... eller sørget for at du kendte den godt inden køb

• #11   31. maj 2015 Som de andre siger, har i trænet "stille-træning" ? En bullterrier ér voldsom og klovnet, men hvis den aldrig har lært at geare ned og i har trænet ro, så er det jo klart, at din hund ikke gør det bare du siger nej smiley

• #12   31. maj 2015 Funke.. og nogle gange kan du træne stille/rolig i 100 år uden synlig effekt.. racen er lidt ekstrem på det område. De er kloge nok, men gør lidt hvad der passer dem smiley

• #13   31. maj 2015 passer vis ikke helt.. deres race skulle tilhører under Hundetype familie smiley

• #14   31. maj 2015 http://da.wikipedia.org/wiki/Bullterrier

• #15   31. maj 2015 Louise: men man bør vel ikke bare altid lade dem tonse derudad med 100 km i timen? Jeg tænker - alle hunde har vel gavn af at træne noget "stilhed" og at forholde sig roligt i bestemte situationer? smiley

• #16   31. maj 2015 Marvis hvad passer ikke ??

• #18   31. maj 2015 Hvad betyder "hundetype familie"? Ej, forstår simpelthen ikke Mavis svar....

• #19   31. maj 2015 Funke.. jeg skriver netop man bør drosle ned for boldleg og trækkelege da de kører meget op... men når det er sagt, så er en Bullterrier er kæmpe mundfuld .. også selvom man har hunde før.

• #20   31. maj 2015 du bør ikke råbe af din hund. Det kommer der ikke noget ud af. Har du den tilmeldt en hundeskole, hvor du kan få sat træning i systemer? Og ikke kun gåture.

• #21   31. maj 2015 Og så håber jeg ikke at Wikipedia bliver den nye opslagsside når det kommer til viden omkring racer.

Alle hunde er vel mere eller mindre familiehunde... men hvis man ikke gider en ballademager, så er Bullterrier nok ikke den rette race.

• #22   31. maj 2015 Det hvad da står på nettet smiley om racen .. Ikke det andet

• #23   31. maj 2015 Mavis... at det er en familiehund?? Øhh ja men det ændrer da ikke på hvordan racen er ud over det.

Igen... Wikipedia er altså ikke ret troværdig på mange områder.

• #24   31. maj 2015 Tjek wiki igen under "type" Det er altså ikke en troværdig kilde...

• #25   31. maj 2015 Jeg kan gå ind på Wiki og skrive at en Bull terrier er i familie med flodhesten, men det gør det altså ikke sandt.

• #27   31. maj 2015 Herhjemme må gæsterne selv sætte grænserne for, hvad Bella må ved dem og ikke må. Jeg synes det er mægtig hyggeligt, at hun hopper op og hilser, hvor det ikke er alle gæster der synes det.. Lad dine gæster selv sige fra - guid dem lidt..

Og ja, de mange timers gåtur, gør den kun fysisk træt, medmindre du træner undervejs, lader den møde andre hunde osv..

Jeg ville skære meget ned for motionen/gåturene, op for det mentale leg og evt. starte til hundetræning.. smiley

• #28   31. maj 2015 Min morbrors bullterrier var sådan hele livet, de er nogle bullerbasser

• #29   31. maj 2015 Jeg ville dælme nødig være gæst et sted hvor jeg skulle opdrage på hunden, slet ikke en bullterrier som jo ikke er det nemmeste i verden

• #30   31. maj 2015 Ditte, ingen snakker om, at opdrage.. Men vise hvor ens grænser går.. smiley

• #31   31. maj 2015 Det er jo altså ikke alle der bryder sig om det

Jeg vil fx meget gerne være fri for det, og jeg sørger også for at mine gæster er fri for det

• #32   31. maj 2015 Ditte, det ved jeg godt, men så må gæsterne sige det til mig. For mig er det en selvfølge, at folk selv viser hunden hvor grænserne går smiley men sådan er vi forskellige..

• #33   31. maj 2015 Ingen viser min hund nogen grænser... det er mit job smiley

• #34   31. maj 2015 Helt fair, som sagt er vi alle forskellige og har forskellige måder, at holde hund på. smiley god aften.

• #35   31. maj 2015 Line
    Men det er er jo netop det der ligger i ikke at bryde sig om det
    For mig er det konfrontationen med ejer
    Og der er jo mange med hunde der er i den modsatte grøft og bliver snotfornærmede hvis man siger noget til deres hund

Så jeg sætter pris på at folk sørger for at deres hunde ikke hopper op, snapper, kradser osv

Det er så meget nemmere/behageligere som gæst at kunne sige "det er helt ok" når ejer stopper hunden
    End at skulle bede den stoppe

• #36   31. maj 2015 Jeg synes man svigter hunden når man overlader til gæster at sige til og fra. Hunde er helt afhængige af tydelige og ikke mindst genkendelige signaler.

Det er en ejeropgave det der.

Racen er skøn... Fuld knald på. Det skal man ville.

• #37   31. maj 2015 Nu skal I jo heller ikke forstå det som om, at jeg overlader min hund 100% til gæsterne. Jeg siger selv nej til hende, når hun hopper op af gæsterne og fortæller hende, at det ikke er ok, men jeg har det sådan, at gæsterne også selv må sætte grænserne som sagt. Lad nu være med, at sige, at jeg svigter min hund, for det gør jeg bestemt ikke! På nogen måde. Jeg ser det bare på en anden måde end I gør.

Og jeg hopper ud af tråden igen, eftersom mit råd/min erfaring er helt hen i vejret, åbenbart.

God aften.

• #39   1. jun 2015 Malene: Hun er ikke stresset eller overstimuleret. hun er bare rigtig glad for at der er gæster, og vil gerne lege . som beskrevet, så formår nogle af mine gæster at få hende til at slappe af, og stoppe med at nappe, mens andre ikke kan.
    Personligt mener jeg ikke at det er for meget motion. Når vi kommer hjem er hun meget mere modtagelig over for træning, og hun hører rigtig godt efter. Hun er ikke svær at håndtere, jeg har bare svært ved at vænne hende af med at nappe.

Louise : Har sat mig ind i racen inden jeg købte hende , og jeg er skam rigtig glad for hun er så vild og skør, MEN når så det er sagt, så kan jeg ikke leve med at hun napper ud efter folk i leg. Folk kan komme slemt til skade. Hun hoppede en dag op i min fars hoved, og skar hans næse så det begyndte at bløde. Hun legede jo bare, og der var ingen onde intentioner, men det er alligevel ikke okay, og det er lige meget hvilken race det er .

Hundetræning var hverken en god oplevelse for mig eller min hund , da der var en del af de andre hundeejere som dømte os noget så voldsomt. . Desuden føler jeg at jeg får mere ud af læse nogle emner, og så selv øve dem. Hvorfor jeg tænkte jeg ville spørge herinde.

• #41   1. jun 2015 Det med at nappe... Det gør det altså.. og de er bare værre. Fortæl dine gæster at de ikke skal bukke sig ned.. advare dem på forhånd.

Hun er altså en unghund og det bliver ikke nemmere foreløbigt.... Beklager.

• #42   1. jun 2015 Helt ærligt, selvfølgelig kan en hund på 9 mdr da lære ikke at nappe i alt og alle.
    Snor påtog et bestemt nej, forhindre hunden i at opføre sig uhensigtsmæssig smiley
    Sørg for anden beskæftigelse, fx et godt ben;) hunde er ikke lavet af glas, de kan godt tåle forbud, faktisk er det efter min meni g ikke sundt for nogen bare at lade stå til;)

• #43   1. jun 2015 Bodil.. nu er en Bullterrier blot af lidt anden kaliber... ikke at de ikke kan trænes, men de bør ikke sammenlignes. Terrierklubben beskriver dem ret fint.

• #44   1. jun 2015 En unghund på 9 måneder skal kunne lære ikke at bide i alt og alle, uanset race;) at gemme uhensigtsmæssig opførsel under race er simpelthenfor dumt;)

• #45   1. jun 2015 Åhhh læs nu hvad jeg skriver... Selvfølgelig skal den trænes... snor på osv.. men ændrer ikke på racen, og at den er svær.

• #46   1. jun 2015 Prøv at læse den her bog - som netop er skrevet med udgangspunkt i den race, og giver rigtigt gode input til træning/opdragelse af de mere selvstændige individer:

https://www.saxo.com/dk/when-pigs-fly_jane-killion_paperback_9781929242443

• #47   1. jun 2015 Hvis dit problem med hundetræning var at folk fordømte dig, kan du vel finde et andet sted smiley Der findes træningssteder med søde, åbne og tolerante mennesker smiley

• #48   1. jun 2015 Fedt, tak Karina. Den skal jeg lige have fat i.
    Jeg kan prøve det med snor. Kødben bruger jeg altid, problemer opstår bare igen når kødbenet er slugt:(

Einstein: du har ret, men desværre bor jeg i udkantsdanmark hvor her ikke er de bedste transport muligheder, og jeg har heller ikke bil .

• #49   1. jun 2015 Har du overvejet en cykeltrailer? Det gør det en del nemmere at komme afsted med hunden, når man ikke kan komme afsted med det offentlige smiley

• #50   1. jun 2015 ja men altså. jeg bor i Ebeltoft. og der er altså ret langt mellem byerne her. smiley men ja god ide smiley

• #51   1. jun 2015 Det giver bare gode benmuskler smiley

• #53   7. jun 2015 Dvs. den synes vandet er super ubehageligt og stopper ud af frygt for, hvad de ubehagelige konsekvenser er. Ville nok ikke kalde det oprigtig respekt så meget som frygt. Vandpistol er da ikke det værste derude, og der er sikkert også delte meninger om det (for mig er det på linje med et anti-gø halsbånd), men det eneste alternativ er vel ikke at råbe og skrige af hundene? smiley

• #55   8. jun 2015 "Mine bullterrier er ikke glad for vand"
    "nu viser jeg dem bare vandpistolen og der kommer hel ro på"

Selvfølgelig stopper de da adfærden ud af frygt for konsekvenserne, fordi de synes vandpistolen er super ubehagelig smiley Præcis samme princip som anti-gø halsbånd der fx. sprøjter citronduft på hunden (eller ja, stød - princippet er det samme)

• #56   8. jun 2015 Når nu der findes rigtig mange positive måder at træne sin hund på. Så finder jeg det enormt sært at starte med en af de, for hunden, ubehagelig metoder....

Kommentér på:
stor hvalp - napper og er for vild!

Annonce