{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.386 visninger | Oprettet:

Sisse B
Sisse B
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 19

Rødme efter sterilisering {{forumTopicSubject}}

Så er vi her igen!

Hej.
Min hund blev steriliseret i fredags, men i dag synes jeg hendes mave er begyndt at blive tyk/udspilet/hævet og lettere lyserød (mere end normalt).
Jeg har snakket med dyrlægen som sagde vi kunne få den tjekket i morgen for en sikkerheds skyld.
Jeg har dog bare lige brug for at høre om andres erfaringer! Er her nogen som har prøvet noget lignede og kan fortælle mig at det er helt normalt / unormalt?
Hunden opfører sig som den plejer, og den eneste anden ændring er at vi i dag har gået en aktiv tur hvor hun blev sluppet løst og sprang og hoppede og løb rundt og brændte energi af. Vi fik at vide af dyrehospitalet at det var ok, men tænker nu, om det var for tidligt,

- Hønemor

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rødme efter sterilisering
  • #1   25. maj 2015 Da Nessie blev steriliseret oplevede vi også at det blev rødt og væskede lidt. Vi tog også til dyrlægen og fik det tjekket. Mener at hun fik et sprøjte til at slå evt. infektion ned.

• #2   25. maj 2015 Min hund blev steriliseret i april måned..hun var flere dage om at komme sig og havde ingen energi..jeg fik af vide fra min dyrlæge at hun helst ikke skulle ræse rundt de første 5 dage..er såret varmt ??
    Her er et billede af min hunds sår på 5. Dagen

profilbillede
  • #3   25. maj 2015 Jeg håber ikke at det er noget, og at det kan slåes ned med antibiotika, hvis det er.

Min hund var allergisk over for de sting hun var syet med, og det endte med at være lige ved at koste hende livet 2 gange pga. blodforgiftning. Hun har dog i forvejen et dårligt immunforsvar pga. allergi, så en ellers rask hund skulle ikke gerne reagere lige så voldsomt :o)

Så det er supergodt at du har kontaktet dyrlægen og får det set på senest i morgen.

• #4   25. maj 2015 Har fået 4 tæver steriliserede, han aldrig oplevet rødme og øget hævelse, anden end den der var da hunden kom hjem.... vi har altid fået af vide at vi skulle holde hunden så meget i ro som muligt en uges tid og så trappe op i aktivitet...

Synes det er en god ide at I tager til dyrlæge, og den aktivitet du beskriver fra i dag synes jeg lyder for voldsom, under helingen som jo lige er begyndt kan jeg ikke forestille mig at det er en god ide at der strækkes i områderne med sting ..

• Sisse B
    Sisse B Tilmeldt:
    dec 2014

#6   25. maj 2015 Tak allesammen!
    Jeg har ikke billede nu, men kan tage et i morgen. Hun putter lige så fint.
    Jeg får hende til vet i morgen og tjekker om alt er som det skal være.

• #7   25. maj 2015 Minion: Det var det også. Skræmmende og dyrt.

Kia havde det fint i dagene efter operationen og helede lynhurtigt og vupti så gik det galt :o(

Efter en mdr. med en meget meget dårlig vuffer og 14.000 kr. senere (mange dyrlægebesøg inkl. vagtlæger etc.), var hun ovenpå igen.

Men jeg fortryder aldrig at hun blev steriliseret :o)

Shit happens og fordelene ved sterilisationen opvejer fortsat ulemperne :o)

• #8   26. maj 2015 Normalen hedder at hunden skal holdes i snor i 10 dage. I har ladet hende løbe på 3. dagen. DET synes jeg er vovet. Med mindre hun er steriliseret laparaskopisk?

• Sisse B
    Sisse B Tilmeldt:
    dec 2014

#9   26. maj 2015 SÅ er der nyt, alle små rådgivere smiley
    Vi har været ved dyrlægen i dag, og Mollies hormoner reagerer kraftigt på neautraliseringen og hun er derfor blevet falsk drægtig. Der er så løbet mælk til, og det var det som jeg kunne se.
    Vi har fået noget medicin og om en uges tid skulle det være overstået.
    Jeg spurgte dyrlægen ad, angående det med at løvebe frit, tumle etc. og han synes såret og helingen er helt fin og han synes det er en god ide med sådanne lufteture, da hun nok selv skal sige fra samt at de kan hjælpe til at hun lidt "glemmer" den falske drægtighed.
    Jeg tror dog jeg kombinerer jeres og dyrlægens råd og lufter hende i snor og slipper hende fri i små 5-10 minutters tid af gangen, så jeg sikrer mig hun ikke overanstrenger såret smiley
    Jeg lægger lige et billede op, seperat, så det evt. kan hjælpe andre fremover.

Mvh

• Sisse B
    Sisse B Tilmeldt:
    dec 2014

#10   26. maj 2015 Sterilisering - 5. Dag. (Falsk drægtighed)

profilbillede
  • #11   27. maj 2015 Her er Kaido dagen efter sterilisationen:

http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse-hund/54560-sterilisation_

Kommentér på:
Rødme efter sterilisering

Annonce