Advarsel, alger fx Ringkøbing Advarsel, alger fx Ringkøbing
Denne tekst er lige blevet slået op i en gruppe på Fb ... vedkommende der har oplevet dette i dag er fra Ringkøbing, men det kan jo forekomme hvor som helst :
ADVARSEL! Uha, hvor har vi haft en MEGET grim oplevelse her til aften - vi troede, at vi skulle miste 2 hunde... efter ca. ½ time efter en tur til vores vanlige sø, starter først "Joy" (vores gule labtæve på knap 7 år) med at få voldsomme kramper og kunne slet ikke rejse sig op eller holde på vandet, jeg fik ringet til vagtdyrlægen, og jeg er ved at gøre klar til at lukke af til de andre hunde, så er "Hallo" (min skønne brune hundehvalp på 4½ måned) gået i store kramper, og da jeg løfter hende op, er det som at bære en død hundehvalp - vi kørte meget stærkt til Varde Dyrehospital, og vi bar begge hunde ind stadig med kramper, hvor de hurtigt kom i behandling... det viste sig at være en forgiftning, og selvom der ikke burde være farlige alger nu, så er der det altså... Pas på jeres hunde derude - nej, hvor blev vi godt nok forskrækkede... Man kan finde områderne, hvor algerne er via dmi, og der er alger i vores område
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.916
Jeg kan næsten ikke være på FB i dag mit net vil helst ikke
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.493
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 243
http://www.dmi.dk/hav/satellitmaalinger/algekort/
Advarsel, alger fx Ringkøbing