1.677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Beat
Beat
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119

Passer racestandarden og rygterne på din hund? Passer racestandarden og rygterne på din hund?

Hvor godt passer racestandarden (temperamentet) på jeres hunde? Og hvad med de rygter I hører om racen, passer de?

synes egentlig bc'ens temperament er alt for spasomt beskrevet i racestandarden taget i betragtning af hvor stor en betydning det har for så hardcore en arbejdshund (sikkert det samme for mange andre racer)

Vedholdende, hårdtarbejdende og med stor samarbejdsvilje. Energisk, opmærksom, lydhør og intelligent. Hverken nervøs eller aggressiv.

Men ja jeg synes egentlig det passer super godt, der er bare så meget mere end det..

NEJ synes slet ikke, hverken ham jeg har nu eller min tidligere lever op til rygterne om at man nærmest skal være super menneske der ikke laver andet end at løbe marathon med sin bc hver dag/og hyrde får hver dag, for de ikke er alt ødelæggnede og render på væggene SLET ikke. har aldrig oplevet en bc være sådan andet end i de forkerte hænder.. Og min erfaring fortæller mig de også ganske fint klare at der ikke sker en fløjtende fis i et par dage, uden at de forvandler sig til vandaler.. så heldigvis lever/levede ingen af mine op til rygterne der er om racen..

tænkte det kunne være hyggeligt at høre hvad i synes iht jeres race

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passer racestandarden og rygterne på din hund?
  • #1   19. maj 2015 Min race, Schæferen, der passer det på min ene tæve. Hun er præcis som der skrives. Virkelig typisk Schæfer med alt hvad dertil hører.
    Hvorimod min anden tæve er lige modsat og en meget atypisk Schæfer. Det er lidt sjovt. De er som dag og nat, selvom der selvfølgelig er nogle ting de deler.

• #2   19. maj 2015 Ja! Uhyggeligt godt faktisk.
    Selvfølgelig er individerne forskellige, men de typiske beskrivelser holder godt synes jeg.
    Det er så Cairn terrier og Irsk ulvehund.

• #3   19. maj 2015 Mopsens racestandard siger: Besidder stor charme, værdighed og klogskab. Ligevægtig, glad og livlig af væsen. Og det passer i høj grad på mine to piger - de har stor personlighed og charmer alle omkring dem , og så er de altså bestemt ikke så dumme og ugidelige, som man måske kunne tro - de vil gerne lære tricks (gør alt for godbidder) og er faktisk ok hurtige til at opfatte, hvad man beder dem om

• #4   19. maj 2015 Lhasaen siges at være egensindig og selvbevidst. Munter og med en vis sans for humor. Opmærksom, hengiven - mistroisk overfor fremmede.

Jeg kan nikke genkendende til alle tingene når jeg tænker på Tucker smiley

• #12   19. maj 2015 Standarden for Engelsk bulldog : "Giver indtryk af beslutsomhed, styrke og energi. Opmærksom, modig, trofast, pålidelig og frygtløs. Dens udseende indgyder respekt, men af natur er den venlig."

Det passer meget godt på Thor, bort set fra at han ikke just er frygtløs. smiley

• #13   19. maj 2015 Spændende at høre jer andres mening om hvorvidt jeres hunde lever op til racestandarden og rygterne..

Synes tit folk overdriver voldsomt når det kommer til rygterne om hver enkelt race.. Om det så er den ene eller anden type hund..

Min far har schæfere og de lever begge op til racestandarden. Men de er bestemt ikke hverken aggressive/farlige eller svære at træne ej heller dominerende og prøver at overtage lederskabet hvilket er ting jeg har haft hørt andre sige ..

• #15   19. maj 2015 Mja vores passer skutte ind ret mange steder, men han ER også en sær snegl. smiley :D smiley

• #17   19. maj 2015 Lhasa'en skulle eftersigende være mistroisk overfor fremmede mennesker..

Det passer overhovedet ikke på Afrodithe.. smiley

Boxeren skulle bl.a. være fuld af krudt og mistroisk overfor fremmede..

Tja, igen passer det heller ikke på Costa.. Han ELSKER ALLE mennesker.. Især børn.. Hold nu magle, jeg skal holde godt fast i snoren, hvis der går et barn på den anden side af vejen..

Fuld af krudt, det kan også diskuteres.. Ja der er da gang i ham, ligesom der er med alle andre 5 mdr gamle hvalpe..
    Men han har en meget rolig mor, og han slægter hende vidst ret godt på mht. temperament..

Men er vi ude og træne.. Så er han PÅ..

• #19   19. maj 2015 Ida - Hehe, du ville blive overrasket over, hvor rolig Costa egentligt er.. Både taget alder og race i betragtning.. smiley

• #21   19. maj 2015 Helt enig.. smiley

Men tror at han tager hævn når han bliver teenager.. smiley

• #23   19. maj 2015 Krumme - Haha, jeg får masser af grå hår med den næste Boxer.. smiley
    For pølsefjæset er bestemt ikke den sidste jeg skal have.. smiley

Men det bliver først når rappenskralden ikke er her mere.. smiley

• #25   19. maj 2015 Ida - Jeg har hverken med Afrodithe eller med Kato har problemer med teenage perioden..

Ingen mistet hørelse, ingen glemte kommandoer eller noget som helst.. De gik begge fra hvalp til voksen..

Men er nok ikke lige så heldig med Costa.. smiley

• #27   19. maj 2015 Haha, så sker der da fremskridt.. smiley smiley

• #28   19. maj 2015 Bolognesen
    Meget alvorsfuld og for det meste stilfærdig. Den er foretagsom, lærenem og meget knyttet til sin herre og familie.

Der er i praksis langt mellem de alvorsfulde bologneser! De andre ting rammer meget godt. Alt efter hvordan man forstår foretagsom smiley

Der er ingen rygter om min race..

• #31   19. maj 2015 Costa er så også kun lige blevet 5 mdr gammel, så man kan ikke helt sige om hans temperament passer spot on på beskrivelsen, da det kan nå at ændre sig..

Men det vil nu ikke gøre mig noget hvis han får lidt mere krudt i måsen og bliver lidt mistroisk overfor fremmede.. Men stadig beholder en hel del af det skønne temperament som han har nu.. smiley

• #33   19. maj 2015 For mit vedkommende må der bare gerne komme lidt..
    Især f.eks. når det bliver mørkt.. smiley

Eller det hedder vel nok mere vagtsom..
    Lige nu er der ikke meget " jeg passer på min ejer" over ham, men han er jo stadig hvalp..

Men mon ikke at det kommer med alderen.. smiley

• #37   19. maj 2015 Han reagerer når det banker på døren, men kun ved at løbe ud til den..
    Det er kun Afrodithe der giver lyd herhjemme.. smiley

Men er sikker på at der nok skal komme mere på ham desto ældre han bliver.. smiley

• #38   19. maj 2015 "Flatcoated er en glad, tillidsfuld, venlig, livlig og klog arbejdshund. Den demonstrerer sin optimisme og venlighed ved en entusiastisk logren med halen"

Dette kan jeg nikke meget genkendende til.
    Dog er bailey IKKE en hilse eller kæletosse, hverken hos andre mennesker eller dyr. Et enkelt klap er fint, men ellers er han en arbejdsmaskine uden lige.

• #39   19. maj 2015 Caroline j..
    Ja det er sjovt at ved nogen står der en halv roman ved andre kun ganske lidt smiley

• #40   19. maj 2015 Caroline - Typisk er standarden for de racer som er hjemmehørende i Tyskland meget grundige, detaljerede og lange, mens de engelske er korte og giver større mulighed for fortolkning.

Temperamentet for whippet beskrives således:
    En ideel ledsager. Tilpasser sig særdeles godt under både hjemlige og sportslige
    forhold. Blid, hengiven og ligevægtig karakter.

Det passer glimrende på de tre jeg har nu og det er sådan jeg synes en whippet skal være smiley En hund som er nem at omgåes og som glad og gerne ledsager sine mennesker også når aktiviteterne er knap så "hundevenlige".
    En hund der i overført betydning ikke vælter, når man puster til den.

Nogle er som min tidligere Alfa, meget terrieragtige og alt andet end blide, Alfa var mit livs hund, men som whippet var hun ikke racetypisk.

Rygterne om, at whipperne stjæler og har diva manerer passer glimrende, ligeledes rygterne om, at whippethvalpe er meget aktive.

• #41   19. maj 2015 Satu passer heller ikke helt til beskrivelsen af border collien.

Han er mindst lige så glad som mig for at ligge i sofaen og stene film smiley og jeg har aldrig oplevet at han har kravlet på væggene eller noget, hvis ikke vi har lavet noget i et par dage. Han indordner sig fuldstændigt under resten af familiens tempo smiley

• #42   19. maj 2015 Engelsk cocker spaniel
    "Muntert væsen med altid logrende hale. Har typiske, travle bevægelser, især når den følger en fært. Går frygtløst gennem tæt krat. Blid og hengiven, dog fuld af overstrømmende livsglæde."

Passer på hvert komma og punktum smiley Især det med blid og overstrømmende livsglæde...

Mine to er totalt hilsetosser og er overbevist om, at hele verden er deres bedste venner smiley Diana bliver faktisk fornærmet, hvis andre hunde gør af hende, Sky stiller sig derimod op og kigger, mens det ligner han siger "Hey hallo - jeg gør ik noget, hvorfor er du sur på mig?" smiley smiley

• #44   19. maj 2015 På nogle punkter passer hun godt, men hun er røv usikker, og det påvirker i nogle situationer.

• #45   19. maj 2015 Jeg har problemer med dette: "Dens udseende indgyder respekt," når jeg samtidig kigger på billedet af Anne Julies Thor........*GGGGGGGG*

På mange områder er mine labber ligeså madfikseret og menneskeglade som labberne skal være. men Kaido har tendens til at stresse og skal helst ud og bruges hver dag, for a have det godt. Hvorimod Lotus hviler så meget i sig selv at så længe hun bare får sin mad 2 gange om dagen, så kan hun fint klare sig. OG kommer i svømmeren.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.058
    #47   19. maj 2015 "En hengiven, lærenem og selvbevidst hund, der er let at føre og ikke tåler grov behandling. Den holder kontakt med sin herre, søger passioneret og er vedholdende, har en god næse og en fremragende stand."

Joo, jeg kan nu godt genkende Ingle smiley

• #49   19. maj 2015 Mette: Jeg forstår ikke hvad du mener. Thor er da totalt respektindgydende!

(Eller nowet... smiley )

• #50   19. maj 2015 ABA = American Bulldog Associations sekretær ringede til mig. Hun var meget ulykkelig, idet hun var kommet til at vælte en flaske med printerblæk ud over deres eneste eksemplar af racestandarden for American Bulldog, som de kalder racen overthere. Så den nye standard er min beskrivelse af Chili på ubehjælpeligt skoleengelsk (unhelpably schoolenglish).
    Såååh det....! smiley

• #52   20. maj 2015 For Podengoen er der tre ord: livligt, intelligent og nøgternt

Det passer meget godt på mine smiley Men synes på en eller anden måde det er foruroligende at der er tre ord der beskriver hvordan man ønsker racens sind, 2 sider om udseende. Og intet om brugsegenskaberne!

• #54   20. maj 2015 Det meste passer til mine sheltier. dog ikke reserveret for fremmede. Det er de IKKE. Nærmest modsat smiley

• #55   20. maj 2015 Irsk Terrier på Dansk: "Selv om en Irsk Terrier er modig og absolut i stand til at markere sig over for andre hunde, er den bemærkelsesværdigt loyal, godmodig og hengiven over for mennesker, men hvis den bliver angrebet, viser den sig modig som en løve, og den vil kæmpe til den bitre ende.
    Racens rygte for at komme i klammeri med andre, undertiden endog i udstillingsringen, er ufortjent. Selv om den kan være barsk, når forholdene kræver det, er den let at opdrage og er en venlig familiehund, der lever op til sin tidlige beskrivelse som ”Den lille mands livvagt, bondens ven og den fine herres yndling”. "
    Det er da en rimelig underlig beskrivelse af en hunderaces temperament smiley smiley smiley
    På engelsk kommer man lidt tættere på:
    "There is a heedless, reckless pluck about the Irish Terrier which is characteristic. They develop a great devotion for their masters. Good-tempered, notably with humans, it being admitted, however, that he is perhaps a little too ready to resent interference on the part of other dogs."
    Den engelske udgave passer rimeligt godt på min Stormy, der må siges at være en rigtig 'red daredevil'; en livlig vovehals, der er meget loyal overfor sin flok. Selvsikker overfor andre hunde og som udgangspunkt venlig og vil gerne have kontakt med andre hunde. Men er der en der provokere ham så bliver han sg* sur og så går han fra hyggelig legeonkel til 'kamphund' på et splitsekund.
    Dobermann:
    "Af natur er en Dobermann venlig og fredelig. I hjemmet er den meget hengiven og glad for børn. Der kræves af den et middel temperament og middel skarphed, ligesom den ønskes med en middel pirringstærskel. Dens ydedygtighed, mod og hårdhed er afgørende for, hvor let den er at føre og for dens glæde ved arbejdet. Der skal lægges vægt på, at den ved en afbalanceret opmærksomhed over for omgivelserne virker selvsikker og frygtløs." Perle: Venlig og fredelig - tjek. Hengiven og glad for børn - tjek. Middel temperament og middel skarphed - tjek. Middel 'pirringstærskel' - tja, hvis de mener det jeg tror så tjek. Sætningen om ydedygtighed, mod og hårdhed iforbindelse med førbarhed og glæde ved arbejdet fatter jeg hat af. Perle er rimelig modig og ikke lige til at 'kyse', men jeg aner simpelthen ikke hvad man mener med hårdhed i forbindelse med hunde. Afbalanceret og selvsikker - tjek. Frygtløs - tja bum bum. Hun er modig men lægger ikke hjernen på noget tidspunkt og kaster sig ud i noget der er ufornuftigt - set fra en hunds synspunkt (på det sidste punkt er mine to hunde væsensforskellige: En irsk terrier lægger hjernen og gør virkelig dumme ting, hvis man ikke stopper den - og ingen af mine har forsømt at leve op til det punkt smiley ). Rent træningsmæssigt er Perle let at lære noget nyt og hun er rimeligt arbejdsglad, men hun kører slet ikke i samme gear som en brugsschæfer eller en Malinois trods det at hun er en brugsmodel Dobermann. Og jeg vil tro at det er meget 'standard-agtigt'.

• #56   20. maj 2015 Mette M A - jeg/vi vil så gerne, at du opretter dine hunde herinde. Nu her første gang spørger jeg pænt, men næste gang så .......... smiley

• #57   20. maj 2015 Lidt OT, men jeg har også altid undret mig over, hvad det egentlig betyder, at hunden har "en vis sans for humor" - ser den bare lalleglad og sjov ud eller hvad? smiley
    Må jeg spørge hvad i mener, når i siger at en hund er skarp? Hurtig til at reagere, på vagt over for fremmede? Eller? Jeg synes ofte mange beskrivelser kan blive lidt diffuse fordi de netop er åbne for fortolkning smiley

• #58   20. maj 2015 Jeg tror ikke at 'skarp' betyder det samme i alle racestandarder. Bruges beskrivelsen om en terrier så mener man en hund, der er ivrig efter at få fat i vildt, som ikke bakker af, hvis vildtet svare igen. Og der, om nødvendigt, dræber vildtet uden tøven.

• #59   20. maj 2015 Max er hverken høj nok eller tung nok plus en masse andre ting. Ja, han er lidt nervøs, men det tror jeg alle hunde ville være efter en omgang daglig tæsk.

• #60   20. maj 2015 Mumrikken passer meget godt på racestandarden (Samojede) men han gør lidt mere end de er kendt for smiley ellers er han meget som de skriver, hvilket er skønt, han er jo valgt fordi jeg er helt vild med deres sind, og så at de gerne vil være meget aktive smiley

• #61   20. maj 2015 Om dværgschnauzeren står: Dens karaktertræk svarer til Schnauzerens og er præget af den lille hunds temperament og adfærd. Den er klog og uforfærdet, udholdende og vagtsom, hvad der gør Dværgschnauzeren til både en tiltalende familiehund og en vagt- og selskabshund, som man uden problemer kan have i en lille lejlighed.

Tja... Dvs der står jo nærmest intet om selve temperamentet.. Men en klog, uforfærdet, udholdende og vagtsom hund kan jeg nikke genkendende til. Mine forældres er utrolig vagtsom (det skyldes hun er super usikker desværre), Coco er også ok vagtsom, men på et langt mere behageligt niveau smiley De er begge super kloge, men på hver sin måde. Hvor Coco er klog på en slags "intelligent" måde, er Bibbi utrolig velgennemtænkt og kan bruge timer på at gennemskue tingene (som Coco måske fandt ud af på langt kortere tid..)

Af rygter er de jo kendt for at være nogle gø-apparater, og ja, det vil jeg sige, det bliver de, hvis man ikke sørger for at tage det i optrækket. Jeg har en hund, som næsten aldrig gør, fordi jeg har gjort meget i at hun ikke skal gøre det, mine forældres gør helt uhæmmet og til tider kan hun slet ikke stoppe igen, fordi hun har fået lov altid... smiley
    Derudover er de jo kendt for at være verdens bedste hund, og det er de bestemt smiley

• #63   21. maj 2015 Det passer meget godt på vores Husky, at de er selvstændige og at de har sellektiv hørelse, ingen tvivl der, han er Husky med stort H!!

• Ingrid P
    Ingrid P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 2 Svar: 6
    #64   1. jun 2015 Hvid Schæfer : vagtsom og temperamentsfuld, opmærksom og børneglad, venlig trofast og intelligent. Mere blid og følsom end den almindelige schæfer.

Jeg er så heldig at være ejet af to isbamser
    De er vidt forskellige både af udseende og af sind, men lægger man deres egenskaber sammen passer det meget godt, de anbefales til en livlig familie da de kræver megen motion og aktivering, dette havde min gamle hvide så ikke læst, hun kunne fint klare sig med en lille trippetur på gaden hvis jeg havde en dårlig rygdag.
    Jeg synes selvfølgelig at det er den mest fantastiske race der findes. De eeeelsker at lære nye ting, de er egentlig lette at opdrage og de er virkelig kloge og lærenemme

Kommentér på:
Passer racestandarden og rygterne på din hund?

Annonce