{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

træning i Århus {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre om jer der bor i Århus og går til træning med jeres hunde, hvor går i henne, hvad træner i, og hvilke fordele/ulemper/gode ting/dårlige ting har i at sige om jeres trænings plads/klub?

Jeg har lige fået en 6 måneders gammel tæve og tænker lidt på hvilke træning vi skal kaste os over (jeg har en fornemmelse af at de fleste hold er ved at slutte inden sommer, så regner med at vi må vente til august, men det er også ok, vi har ikke travlt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning i Århus
  • #2   15. maj 2015 Jeg går på hvalpehold I dkk viby, men har kun været til en træning indtil nu så kan ikke sige så meget om det smiley
    Regner med at hvis alt ellers går godt at vi fortsætter på unghundeholdet.


  • #3   16. maj 2015 Vi går hos Canis Aarhus - det vil jeg VARMT anbefale smiley Jeg vil vove at påstå at det er det bedste sted, jeg har trænet til dato smiley
    http://www.canis.dk/hundeskolen/avdside.php?avdid=20&mid=284&s=1


  • #4   16. maj 2015 AG/My Only jeg har kontaktet Dkk viby, men jeg får bare at vide at der ingen ledige pladser er.

    M.G Det ser super spændende ud, desværre har jeg ikke bil, så det er nok lige langt nok væk.



  • #5   16. maj 2015 Der er ingen pladser før sommerferien, men synes da ikke holdene for efter sommerferien er kommet endnu ? Ellers skal jeg da også finde et andet sted for vi er ikke tilmeldt unghundeholdet endnu smiley

  • #6   16. maj 2015 My only, Jeg skrev også til dem at jeg vidste at der ikke var plads nu men at jeg gerne ville skrives op, men svaret var bare at der ikke var plads, prøvede lige at skrive til dem igen, så må jeg se.
    Jeg tror nu ikke du skal være bekymret, det er nok noget andet når man allerede går der.


  • #7   16. maj 2015 Har lige skrevet til min træner, det er nemlig hende der har unghundeholdet så hun må da vide det smiley

  • #8   16. maj 2015 Ja mon ikke hun har styr på det

  • #10   16. maj 2015 Tak for det AG smiley Jeg fik også fat i min træner, hun sagde også det med at det kun er for hvalpene der går der, og derfor har vi jo så selvfølgelig en plads åbenbart smiley
    Kunne være man skulle overveje at melde Lucky til bronzehold, han kunne godt trænge til at lærer indkald, efter en lille dum episode i dag hos min svigermor, hvor Lucky stormede efter en kat, da hun åbnede døren, og vi var ved at gå ud af vores gode skind for at få ham med ind igen smiley


  • #11   16. maj 2015 AG Tak for svar, men øv så er Dkk udelukket, kørekort til hund har jeg prøvet og det er ikke muligt da det kræver at man skal ud forskellige steder og det bliver for omstændigt uden bil.

  • #12   16. maj 2015 Øv med at man skal kunne tage andre steder hen til kørekort, jeg ved ikke så meget om det, og fik lige en snak med min træner, og det lægger samtidig med unghundetræning, så jeg kan ikke gå til det med Lucky. Så nu er jeg afhængig af at kæresten gider træne den ene, og det tror jeg ikke han gider, øv, medmindre jeg finder et andet træningssted til Lucky, men det er jo træls at betale medlemskab to steder smiley

    Jeg ved ikke lige hvor i århus du bor, men har hørt godt om et par private i lystrup og hasselager (kan ikke lige huske hvad de hedder, men det er begge sådan noget positiv træning halløj) Der er også en træningsplads her i Stavtrup, men den kender jeg heller ikke, det var ellers planen at jeg ville have trænet med Rosa der, men det passede ikke lige med hvalpehold da vi ville igang. smiley


  • #13   16. maj 2015 Ok det vil jeg lige se om jeg kan finde noget om.
    Jeg ville gerne træne noget seriøst, eller hvad man skal kalde det, og gerne noget varieret. Derfor tænkte jeg først Dkk, men da det er udelukket så tænker jeg måske dch. Har for en del år siden trænet hos Pia fra positiv træning, og det var fint nok, men vil bare gerne noget mere.


  • #14   16. maj 2015 Det kan jeg godt forstå Maya. smiley
    Men hos DKK er det nok desværre den eneste vej ind når man ikke har været til hvalpe træningen, men kunne du ikke evt høre om hvilke steder du skal kunne komme hen, så du kan tjekke med busser, eller hvordan du kommer rundt? Det kunne jo være du godt kan. Jeg ved vi skal til maxi zoo i tilst sammen med unghunde holdet her engang, det bliver en lang tur for mig i bus, men sådan er det jo bare, og ellers kan det være jeg spørger om der er en fra holdet der har plads i bilen til mig og Rosa den ene gang smiley
    Jeg ved ikke hvilken hund du har, men det var måske også en mulighed for dig, at se om der kunne være køre mulighed med en af de andre (ved godt det er svært når man ikke er på holdet endnu) de gange man skal andre steder hen.

    Jeg bruger i forvejen omkring 40 minutter i bus hver vej til træning, så jeg vænner mig nok til det inden 1 time til tilst smiley
    Det skal du nok også være opmærksom på hvis du skulle komme til at kunne gå til træning i dkk viby, der er en lille gå tur, men 12ern holder tæt på, men man skal stadig gå 500 meter eller sådan, ellers er det lidt over 1 km smiley


  • #15   16. maj 2015 Ja det er selvfølgelig rigtigt, men tror egentlig bare ikke at kørekort til hund holdet er noget for mig, så vil jeg hellere se om jeg kan finde et andet sted.
    Jeg synes bare det er lidt mærkeligt at der ikke er andre muligheder for at træne hos Dkk, jeg hat tidligere trænet i Dkk regi hvor man sagtens kunne komme på et hold selvom hunden ikke var hvalp, men det er jo sådan de har valgt at ha det, bare ærgerligt for mig.


  • #16   16. maj 2015 jeg tror simpelthen det er fordi de ellers får for store hold, da størstedelen fra hvalpeholdet fortsætter.
    Du kan jo efter endt hundekørekort komme videre til det andet.
    Men hvis din hund har gået til træning før (uanset regi) kan det jo være du kan få dispensation og komme på lydigheds begynder holdet? Så stiger du jo efterhånden.
    Det er jo for at de ved at hundene kan de ting de skal inden de kommer over på de andre hold, ligesom vi andre jo starter på hvalpehold osv. smiley Unghundeholdet i vores DKK er i hvert fald en opfølgning af hvalpeholdet, altså vi fortsætter hvor vi var på hvalpeholdet, og har hunden nu aldrig gået til træning, kan det jo nok derfor være lidt svært at følge med på det hold, samt der igen er for mange.
    Der er for det meste i følge hvad jeg hørte min træner snakke om, fyldt op på hvalpeholdene, og det er ca 12 hunde, så det ville jo blive mange, hvis man så tog unghunde "udefra" oveni smiley

    Vi har "kun" haft to træningsgange på mit hvalpehold (jeg har kun været til 1) så du kunne jo også kontakte dem og høre om der er plads til en ekstra? jeg ved ikke om der er, eller om du kunne få lov at være med selvom du ikke har fået starten med, men du kunne da prøve?? for så må du jo fortsætte på unghundeholdet.


  • #18   17. maj 2015 En unghund på 6 mdr er i hvert fald i dkk viby normalt for gammel, jeg tror grænsen hedder 5 mdr, men jeg ved at de godt kan give dispensation fra dette, for det snakkede de om til teori. Men om de vil når vi er igang ved jeg ikke, men det skader da ikke at spørge hvis det er smiley

    AG der står på hjemmesiden under lydighed, at hunden enten skal være fra unghundeholdet eller basis hvis den skal ind på lydigheds træningen, men jeg ved ikke hvis det er lp 1, og har ikke lige læst rally. Men det kommer nok også an på hvad hunden kan i forvejen, er den fint med i træningen, er det vel meget normalt at de rykker dem op?

    Men ja 6 mdr er et træls tidspunkt at få hunden på træningsmæssigt, da den er for gammel til hvalpehold, men medmindre den er trænet i forvejen, ikke "god nok" til at komme på de højere hold, man skal jo starte på det laveste, for at komme op i systemet. smiley


  • #19   17. maj 2015 har lige kopiret teksten om lydighed og Rally, og kan se at både lydighed og rally kræver basis kurset, men der er vidst også noget lydighed hvor hunden dog skal være over 9 mdr gammel.

    Lydighed
    Lydighed for hunde over 9 måneder – en forsættelse af unghundeprogrammet, nybegyndere skal på basiskursus for at få adgang til denne aktivitet.

    Vi tilbyder også træning i LP1 – LP2 – LP3.
    Lydighed er en hundesport hvor hund og fører udfører en række fastlagte øvelser. Det kan f.eks. være indkald hvor hunden lærer at komme når der bliver kaldt – “lineføring” hvor hunden lærer at gå pænt i line ved siden af føreren – “apport” hvor hunden lærer at hente en bestemt genstand eller “næseprøve” hvor hunden skal finde en genstand med førerens fært på. Lydighed er en sjov aktivitet, der øger samarbejdet med dig og din hund. Målet med lydighed er at få en glad, samarbejdsvillig og opmærksom hund.

    I Dansk Kennel Klubs lydighedsprogram kan du gå til prøve i 4 klasser. Klasse 1 er den letteste derefter følger klasse 2, 3 og eliteklassen. I hver klasse er der et bestemt pointtal din hund skal opnå for, at kunne rykke op i en højere klasse. Dommeren giver point efter en skala fra 1 – 10. Hvis du er rykket op i klasse 3 og har klaret denne klasse 3 gange, bliver din hund Dansk Lydighedschampion. Der er også en række konkurrencer f.eks. Danmarksmesterskabet, Årets hund samt mesterskaber i DKK’s kredse. Hvert år sender DKK et lydighedslandshold af sted til WM eller EM og til de Nordiske Mesterskaber. Her møder lydighedslandsholdet dygtige hunde fra hele verden.
    Der er ingen deltagerkrav til denne form for træning, når blot hunden er over 9 måneder.

    Rally
    Rally (også kaldet Rally-O eller Rally Lydighed) en spændende disciplin som er en kærkommen fornyelse inden for lydighed. Denne aktivitet kræver en grundlæggende lydighed, som du kan få på ovennævnte Basis-træning.


  • #20   17. maj 2015 forresten så høre DKK da også til i både odder og sabro, begge steder køre også med unghunde træning, så kunne da være en af dem havde plads til en ekstra? smiley
    de høre også under kreds 6


  • #21   17. maj 2015 Hej begge to, tak for jeres svar. Min hund har ikke tidligere gået til træning så ja det er lidt en dum alder angående træning.
    Der ligger en Dch træningsplads i nærheden som jeg har kontaktet og afventer svar fra.
    Ellers er der noget fof hold også i nærheden, så mon ikke jeg finder noget.
    Jeg kunne selvfølgelig også høre ude i Sabro, det er i hvert fald muligt at komme til med bus.

    Men igen mange tak for jeres svar.


  • #22   17. maj 2015 Har lige et bonus spørgsmål, håber nogle kan hjælpe med.
    Findes der, indenfor DKK, et program der svare lidt til Dch, altså jeg tænker spor/felt søgning/rundering?


Kommentér på:
træning i Århus

Annonce