804 visninger
|
Oprettet:
Foder {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Da jeg er ret grøn på hundefoder, vil jeg gerne suge noget erfaring til mig, har dog ikke selv hund endnu, men min mor har.
Hos katte ved jeg, at kulhydrater og korn ikke er godt, og kød helst skal stå som de første 3, når man kigger på ingretienserne.
Og fedt er også godt for katte, det skal ikke være under 20%
Hvordan er det med hunde?
Og derudover, vil jeg hører, om man må gove dem hele rå æg, katte må kun få rå blomme.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 64
Det sagde jeg til min mor, men hun havde læst, at de godt måtte få hele rå æg,
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
jan 2012
Pia: Mine katte får porta21 kornfri, applaws og purizon, alt er kornfrit, og med højt kødindhold + de får vådfoder 2 gange om dagen, æggeblomme 2 gange om ugen, og råt kød, når jeg skal lave kød Dog er min hunkat kræsen, og vil næsten kun tørkost
Vi har netop købt kronch kornfri, efter mange år, har jeg fået hende fra pedrigree
Er det et fint foder, eller kan I anbefale noget bedre, som ikke koster en bondegård?
jan 2012
Den her med laks, fik vi prøver på, og aldrig har vi set hende spise så hurtig, og ikke mindst spise op.
Min mor har desværre ikke ret mange penge, så det skal helst være et billigt, men stadig godt foder ??
maj 2013
Følger: 2 Svar: 47
jan 2012
Af det her, skal en hund mellem 20 - 30 kg. have 240 - 340 gram.
Hun skal igennem en allergi udredning, da hun har "kronisk ørebetændelse" og har noget eksem agtig på især den ene bagpote.
Har I erfaringer med det? Her tænker jeg, om det giver udslag, som en prik test på mennesker, eller om det er hvad hun får nu, som hun ikke kan tåle. Hun skal jo fra pedigree, som er fuld af korn, og over på kornfrit. Min mor er i tvivl om, hvis hun kommer på kornfrit foder, at den måske ikke giver udslag, hvis det er korn hun ikke kan tåle.
maj 2013
jan 2012
Har også måtte tale meget om foder osv, men hun mener desværre, at det fra supermarked er fint, for hunden spiser jo lidt, og er sund og rask. Man kan jo ikke se det indvendige ved dyrlægetjek, og det bliver først opdaget, når det er for sent, der mener jeg jo så, at man bør læse om dyrets naturlige behov, og fodre derefter, hunde spiser jo ikke af en kornmark i naturen, og hvad der ellers er i supermarkeds foder.
Hun er meget kræsen, og har bestemt ikke arvet spiselysten fra labradoren
Hun skal neutraliseres inden længe, og så skal hun gennem allergi udredning, hvis vi ikke kan se fremskridt med det nye foder.
Tak for svar, vi vil prøve, at finde et lidt bedre foder, som ikke er voldsomt dyrt. Evt kan vi bestille, når jeg køber på zooplus.de Ved du om applaws er et godt foder til hunde? Det koster også lidt over 400 nemlig.
maj 2013
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 524
Altså, hvis kornfrit er nok til at holde evt. allergi nede synes jeg at det er billigt sluppet
Jeg har hund med allergi og hun får Taste Of The Wild hvilket er det hun trives bedst på - hun får så også dyr medicin ved siden af da det ikke kun er mad hun ikke kan tåle, men på TOTW behøver hun ikke en så stor dosis medicin som ellers.
jan 2012
Hun er meget kræsen, og spiser alligevel ikke det fra hennes pet food, det var godbidder jeg havde fået prøver på, så da hun fik foderet, var hun meget skuffet. Så vi må prøve noget andet kornfrit, heldigvis er der smags garanti i maxi zoo.
Betaler sygeforsikringen ikke noget af medicinen? Hvad var din hund igennem, da du fandt ud af, hvad den ikke kunne tåle?
jan 2012
Hvilken en får din? Kan se det koster under 450 for 13,6 kg. på zooplus.dk.
jun 2013
Vi har ikke sygeforsikring, men om det dækker medicin afhænger vel af om man har medicintillæg. Men den medicin vi bruger ville i hvert fald overstige beløbet forsikringen dækker en hel del om året - men vi har så heller ikke valgt den aller billigste løsning
Men uanset ville det jo være en kæmpe fordel hvis et foderskift var nok Som det jo er i nogle tilfælde
jun 2013
jan 2012
Super, kunne være vi skulle prøve dem, hun er virkelig kræsen, eller nærmere vant til forkælelse, hun har fint spist herhjemme, og når en veninde med andre hunde har spist.
Men hos mor, kan man jo bare kigge på hende, og så får man vådkost i
jan 2012
Men det kan også være, at vi skal prøve en del andet foder, men det må vi jo gøre så
aug 2008
jan 2012
Men min mor synes det er synd, hvis hun ikke får noget at spise.
Og engang sammenlignede hun det med katte, de havde jo mad hele tiden.. Det siger bare lidt om hendes viden
jan 2012
aug 2008
jan 2012
jan 2012
Hun gad ikke spise det kronch, så vi købte en lille pose TOTW med laks, og det er et hit! Så det bliver nok det fremtidige foder, hvis hun bliver ved, at være vild med det
Super drøgt i brug, hun skal have under halvdelen af det hun skulle have i pedigree. Mange tak for alle de gode råd her i tråden (y)
aug 2008
jan 2012
Og vi vil ikke købe på nettet, da vi ikke vil stå med noget foder hun ikke gider spise, som vi så bare kan smide ud. Derfor køber vi i maxi zoo, så vi kan få pengene tilbage, hvis hun ikke gider det.
TOTW har vi dog kun købt en lille pose af, da vi kan få det over 100 kr. billigere på nettet, så der køber vi det næste gang
aug 2008
jan 2012
jan 2012
Lam er hun desværre ikke vild med, og jeg som hesteejer, er ikke vild med tanken om hest i maden men hvis det er det eneste hun kan tåle, er der ingen anden udvej.
jan 2012
Men nu vil vi lige lade Freja falde til på et foder, hun er meget speciel, hvad angår foder
Foder