{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Nu vi er ved pædagogikken... {{forumTopicSubject}}

... kender I det når folk er FOR pædagogiske?
Altså i stil med "jamen lille Troels, du kan jo nok forstå at lille Gerda får åbent kraniebrud, når du slår hende i hovedet med en mukkert, så det er du sød aldrig at gøre igen, ik"... og når de så er det med hunde... sååååk

Har oplevet folk som korrigerer på deres hunde med en 200 siders forklaring, hvor de lissom resonerer med vuffen. Øhm.. min hund forstår altså ikke så meget dansk at man kan diskutere for og imod med den...
"nej Fido, lad nu hvalpen være.. dens mor er der jo til at passe på den, så det behøver du ikke... " osv osv. Kan godt være jeg er gammeldags, men hvad er der blevet af "Nej" i et bestemt tonefald? Og hvis vuffen bliver ved med at mangle respekt for et nej, så må man da lige hen og minde den om hvem af hund og ejer som leder flokken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu vi er ved pædagogikken...
  • #1   14. sep 2006 Enig..

  • #2   14. sep 2006 90 % af hvad en hund forstår er kropssprog.......de sidste 10 % skal være klare og tydlige ord som bruges når det er nødvendigt...............intet andet......

  • #3   14. sep 2006 Griner -
    Jeg kan altså også godt gå og snakke med mine hunde... Fx nr vi er i stalden -n ( hos kaninerne ) så er der steer Anna ikke må være - fordi jeg ikke kan stole på hende omkring kaninerne - Så er det også i laaange sætninger -
    "Gå nu op og læg dig på forhøjningen skattepige - "Samtidig med at jeg peger -
    Og det gør hun så -
    Og der kan sagtens ryge med - "Du ved jo godt at du ikke kan finde ud af det med kaniner - se bare de andre - de kan jo godt få lov - og hvis du ku lige som dem - ku du få lov til det samme" - etc etc etc -

    Folk ville tro jeg var sindssyg hvis de hørte det - Griner -



  • #4   14. sep 2006 Steder - anna ikke må være -

  • #5   14. sep 2006 Jeg har lige fået en rigtig rigtig god forklaring på hvorfor en bekendts hund ikke lystre!

    Den er hentet i Tyskland, så den har ikke lært vores sprog endnu :0)))))


  • #6   14. sep 2006 Julie & Company
    He he.....det kan jeg også sagtens.......men jeg forventer ikke at min hund reagerer på det......det er bare råhygge.....


  • #7   14. sep 2006 Lise Ø - Ja - råhygge - smiler...
    Og hundene kender jo ens rutiner - så selvom det kommer ud i en 200 siders udgave - griner - så ved de hvad de skal - ss -


  • #8   14. sep 2006 Ih hvor jeg kender det ! ! !
    Jeg havde en underbo på et tidspunkt med en terrier hund af en eller anden slags som altid løb rundt uden for hoveddøren, denne hund, en kasteret lille satan af en han hund jagtede mig og nemo rundt, gøende og knurrende, hvor efter ejeren, en ældre dame trissede rundt og sage blidt nej det må du altså ikke, nej nej nej, som om det hjalp, så tag dog din hund i snor og lær den lidt opdragelse!!!!


  • #9   14. sep 2006 ......når her er børn......bruger jeg tit at "oversætte" hvad min hund siger med sit kropssprog........det synes de simpelthen er såååå sjovt ungerne.......når missen kommer hen til mig og Zif stiller sig i vejen, siger jeg : "du skal ikke gå over til mit menneske, for jeg er den eneste der må klappes på her i huset"......etc.

  • #10   14. sep 2006 Men mht. børn så kan jeg også gå helt amok når man hører pædagoger der giver en kæmpe søforklaring til et barn om hvorfor han ikke må kravle 10 meter op i et træ.


    ......he he......det eneste der skal siges er : "du mærker lige efter på dig selv hvornår du bliver bange......og så kravler du bare ned igen....."





  • #11   14. sep 2006 Lene H.............Jeps.....

  • #12   14. sep 2006 Der er jo noget der heder kontakt... og for at få kontakt, så er hunden ligeglad med hvad du siger.

    Om du bruger et helt generalblad - så er hunden totalt ligeglad.

    Men derimod, hvis du taler i en lys dæmpet stemme, så forstår hunden det - for den lyse stemme har den jo lært fra lille, at det er noget rart - så fortæl du bare hvor dum, glad eller om du fortæller om dagens arbejde, så er hunden interserret i dig, bare du taler med lys stemme..


  • #13   14. sep 2006 Lene H -
    Jepz - Det er helt sikkert mig der får mest ud af det - Griner -
    Men Anna syns nu også det er hyggeligt at vi går og snakker lidt sammen - Så piver hun og fortæller mig at hun SÅ gerne vil TÆÆÆÆÆT påkaninerne... Men det går jo ikke - ss -
    Dog elsker hun at være med i stalden alligevel -
    Ubevogtet får hun ALDRIG lov at være i stalden -
    Hun bliver stresset af det - så det er stoppet - ss -


  • #14   14. sep 2006 Det er nemlig rigtig Babett- og halen KØRER på dem - og de skal helst HELT op af en - smiler...

  • #15   14. sep 2006 UPS!! Jeg gør det altså også engang imellem... *rødmer*
    Tror vist jeg er liiidt for meget alene med Tyson og Felix... Ender sgu nok med at blive den sære dame i nr. 31... *gg*

    Men Tyson forstår også et bestemt NEJ!! Eller en lyd, der siger NEJ!!


  • #16   14. sep 2006 Inde i huset er det faktisk sjældent jeg bruger korte kommandoer.....
    Det er nærmest småsnakken som ....læg dig nu...gå ud og sov...kom og få mad....er du sulten....hvor er den henne...osv.Det er så fordi, han forstår det, sikkert pga. mit kropssprog samt situationen...
    UDENFOR havelågen bruger jeg kun de korte og mer og mer tegnsprog..


  • #17   14. sep 2006

    Gå ud i verden og vis verden hvor glad du er for din hund - det kan godt være at andre mennesker synes at du er tosset, men blæs på det.

    At du viser at du er glad for din hunden, for du tilbage10,000 gange


  • #18   14. sep 2006 Tyson forstår i øvrigt godt når jeg siger til ham: gå nu ud og spis din mad. Uanset hvor vi er henne i huset, går han ud og spiser af sin mad... *gg*

  • #19   14. sep 2006 Altså jeg småplidderpladrer jo osse med dyrene... men jeg forventer sgu ikke at de forstår det hele... gjorde de det, så ville de løbe skrigende herfra, da de tit er blevet truet med at blive lavet til hjemmesko el. lign. *G*
    Men skal jeg give en kommando eller sådan noget, så kommer den ikke viklet ind i en lang søforklaring.. næh så bliver den bare drønet ud, så vuffen forstår hvad jeg mener smiley


Kommentér på:
Nu vi er ved pædagogikken...

Annonce