{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Hvem forstår hundesprog? {{forumTopicSubject}}

Som jeg flere gange har skrevet her på HG, så er Tjalfe ikke så god til fremmede hunde.
Han kan overhovedet ikke med andre hanhunde og han er også begyndt at knurre lidt ad fremmede tævehunde.

Han vil ih-og-åh så gerne hilse på dem og så snuser de til hinanden og pludseligt holder han op med at logre og så kurre han og det ender oftes med, at begge hunde gør ad hinanden.

Nå igår havde jeg aftalt med min veninde, at hun skulle tage sin labrador, Fie med hjem til mig.
Vi mødtes i haven og da de hilste på hinanden skete det, som jeg havde ventet. Tjalfe logrede og hilste begejstret, men så pludseligt knurrede han og de gøede ad hinanden. Vi slap dem, så de selv kunne finde ud af det og Fie gemte sig lidt bag min veninde. Vi kastede lidt bold og så gik vi op i lejligheden. Der var ingen problemer og begge hunde var MEGET interessert i hinanden. De snusede, men ingen af dem kunne finde ud af, at stå stille, så det var lidt besværligt.
Nå, men til sidst slikkede de hinanden på munden, eller Fie slikkede Tjalfe rundt om munden og Tjalfe kunne ikke helt finde ud af det, han små nappede hele tiden Fie og på et tidspunkt lå de begge to oppe i sofaen og Tjalfe små-bed hende hele tiden, men hun lå bare og fandt sig i det. Hvad betyder det?
Min veninde og jeg talte om, hvad de mon havde gang i og vi ville ønske vi vidste, hvad det betød.
Er der ikke noget om, at hvis en hund slikker en anden hund om munden, så betyder det, at den slikkende hund har overgivet sig, eller underkaster sig, eller hvordan er det?
Fie var også rigtig fræk, så længe hun var oppe i sofaen og Tjalfe var nede på gulvet, så turde hun godt at lægge op til leg, men når så hun blev for vild og vi smed hende ned på gulvet, så var hun bestemt ikke særlig modig.

Det er som om Tjalfe ikke ved, hvordan en hund opfører sig i selskab med en anden hund.

Og hvordan kan det være han altid skal knurre ad fremmede tævehunde, selvom han åbenbart godt kan lide dem?

Håber der sidder nogle kloge hunde-folk med nogle "kloge" svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem forstår hundesprog?
  • #1   14. sep 2006 altså selvom hundene kender hinanden, så ville det vel være bedre at mødes et sted, hvor det er neutralt, hvilket vil sige et sted´hvor ingen af hundene bor, da de ellers har deres territoreum(staves) at forsvare.. Det var lige min udmidlebare tanke

• #2   14. sep 2006 Hvor meget har han været i kontakt med andre hunde før?

• #3   14. sep 2006 Prøv evt at kigge på denne side :

(link fjernet)

Der er et menupunkt der hedder "hundesprog i billeder"

• #4   14. sep 2006 ***René** *
    God side.. smiley

• #5   14. sep 2006 Gitte P.: Det ændre intet på Tjalfes opførsel, om han møder en hund et fremmet sted, eller hjemme på hans territorium (jeg ved heller ikke, hvordan det staves). Han tager faktsik bedre imod, når han er helt hjemme. Altså f.eks. da vi gik op i lejligheden, så var der jo ingen problemer. Jeg ved godt, at det lyder ulogisk og at enhver anden hund, ville føle, at det var dens territorium og det skulle den forsvarer osv...

• #6   14. sep 2006 Mette: Han har vist ikke fået lov til at hilse på andre hunde, før jeg fik ham (som 8 mdr.) og i starten var der ingen problemer!
    Men som tiden gik, blev det værre og værre...

• #7   14. sep 2006 René: tak skal du have, jeg kigger med det samme!

• #8   14. sep 2006 Charlotte min Kira havde det på samme måde.

Ude kunne hun ikke med nogen overhovedet, men hjemme i haven og huset var der ingen problemer.

Jeg tolkede det som at hun simpelthen var for bange/usikker ude, men følte sig tryg nok til at have overskud til andre hunde herhjemme.

Om det er korrekt aner jeg ikke, men jeg har oplevet det samme som dig.

• #9   14. sep 2006 Tine....du kan godt nok skade meget ved at smide om på ryggen hvis det er en bange/usikker hund du står med. Havde jeg gjort det med Kira ville hun aldrig have stolet på mig igen. Bare en øvelse jeg fik af en konsulent, hvor jeg skulle gå ind foran hende, gøre mig stor og så gå fremad så hun bakkede gjorde stor skade i vores forhold. Jeg udviste åbentbart mere negativ dominering end beskyttelse og tryghed i hendes øjne. Det krævede meget arbejde at få genskabt den tillid.

At smide en hund på ryggen er den absolutte ultimative straf i min verden, og gudske lov har det aldrig været nødvendigt for mig at skulle udfører.

Tror man skal finde ud af hvor problemet ligger, og så træning.

• #10   14. sep 2006 Janie F. Jeg tror på det samme! Jeg er helt sikker på han er usikker og bange og derfor er det sikrest for ham, at gå i forsvar med det samme! Det ved han jo, hvad er.

Tine N: Jeg har slet ikke kræfter til at rulle ham rundt på ryggen. Han er helt enormt stærk og selvom jeg kunne, så tror jeg han ville blive mere usikker og måske også mere agrassiv!

Kommentér på:
Hvem forstår hundesprog?

Annonce