Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin
Nu er det jo flåtsæson. Og i går fandt jeg en KLAM *bib* på Chili, som jeg selvfølgelig fik væk. Men nu er spørgsmålet så.. Jeg ved ikke hvor længe den har siddet der
Hvad skal man være opmærksom på efterfølgende? Viser symptomerne sig med det samme eller? Jeg er jo selvfølgelig ekstra nervøs pga han i forvejen døjer med lidt forskelligt, som vi ikke helt har fået klarlagt endnu..
Jeg har bayvantic liggende, men hvor kan jeg finde ud af om det kan bruges sammen med det smertestillende (carprodyl 20mg) han får? Eller Ved I det?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
Sibbe har fået Bayvantic sammen med Previcox uden problemer, men det er jo et andet virksomt stof. Prøv dog at ringe til din dyrlæge, det giver det mest brugbare svar.
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 2.824
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
Jeg har haft hund i 22 år og før det hund i barndomshjemmet. De har fået flåter og vi har fjernet dem. Og vi har aldrig haft en hund der var syg af flåtsygdomme.
Det er altså ikke standard at en hund (eller menneske) bliver syge af flåter.
Ja der kommer en bule som regl som der gør ved så mange insektbid og man holder øje med det, men der er altså ingen grund til at gå kollektivt nuts.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Om sommeren - især når vi er i sommerhus - plejer Freja at få ret mange flåter. Dagligt. Vi putter godt nok et eller andet i nakken af hende, kan ikke huske mærket, men opdager vi en flåt bliver den pillet af, og så er det sådan set glemt igen. Der er jo ingen grund til at blive urolig over én enkelt flåt, så havde vi fandme travlt med at stresse over de daglige mystiske flåter når vi var i sommerhus med hunden
maj 2007
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.848
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.192
En af mine veninder bliver aldrig til det menneske, hun var pga. en forbandet flåt. En af min mands gode jagtkammerater er delvis lam efter flåtbid, men gud være lovet i langsom bedring.
Jeg kender flere hundeejere, der enten har mistet en hund til følgesygdomme af flåtbid eller kæmper imod følgerne deraf inkl. alt det skrappe medicin som de er nødt til at proppe i hundene for, at de skal have en chance for at klare sig. Og det er hunde, jeg har set - ikke bare noget, jeg har hørt om, bare lige for at få det på det rene.
Gud være lovet har mine hunde aldrig været ramt, men jeg passer også på dem, og det opfordrer jeg også andre til. Så kan du jo opfordre andre til at slappe af, det har jeg ikke samvittighed til.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.596
Selvfølgelig skal man tage sine forholdsregler og være opmærksom, men ingen grund til at frygte døden hver dag bare man piller en flåt af hunden, inden man rent faktisk er opmærksom på om det overhovedet er noget
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 240 Svar: 9.465
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 18.096
Og ja som en skriver så er det ikke antallet af flåter på ens hund der er et problem, men den ene der evt. er bærer af sygdomme ... min yngste var så uheldig sidste forår. og der gik 2½ måned inden der kom symptomer, hun fik konstateret Anaplasmose i august 14 efter 2 måneder med sære symptomer... alt efter hvor det rammer hunden kan symptomerne være forskellige, nogen får gentagne gange af feber, andre får led problemer, og igen andre adfærdsændringer, det sidste fik Ipsen i form af angst, hendes sidder i hjernen.
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 1427 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 7.983
maj 2007
Men ja, indrømmer gerne at jeg er lidt 'over the top'-hys-pylret for min vovse for tiden.. Æv bæv det må i bare bære over med
Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin