563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin

Nu er det jo flåtsæson. Og i går fandt jeg en KLAM *bib* på Chili, som jeg selvfølgelig fik væk. Men nu er spørgsmålet så.. Jeg ved ikke hvor længe den har siddet der smiley

Hvad skal man være opmærksom på efterfølgende? Viser symptomerne sig med det samme eller? Jeg er jo selvfølgelig ekstra nervøs pga han i forvejen døjer med lidt forskelligt, som vi ikke helt har fået klarlagt endnu..

Jeg har bayvantic liggende, men hvor kan jeg finde ud af om det kan bruges sammen med det smertestillende (carprodyl 20mg) han får? Eller Ved I det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin
  • #1   4. maj 2015 Tjek om han bliver rød eller hæver omkring bidstedet, det indikerer at der kan være noget galt.
    Sibbe har fået Bayvantic sammen med Previcox uden problemer, men det er jo et andet virksomt stof. Prøv dog at ringe til din dyrlæge, det giver det mest brugbare svar.

• #3   4. maj 2015 Han har én gang før haft en flåt hvor han fik en "bule" efter den var kommet væk. Men der fik jeg af vide at det var meget normalt? smiley

• #6   4. maj 2015 ej come on altså..nu må det der flåthysteri sgu holde.
    Jeg har haft hund i 22 år og før det hund i barndomshjemmet. De har fået flåter og vi har fjernet dem. Og vi har aldrig haft en hund der var syg af flåtsygdomme.
    Det er altså ikke standard at en hund (eller menneske) bliver syge af flåter.

Ja der kommer en bule som regl som der gør ved så mange insektbid og man holder øje med det, men der er altså ingen grund til at gå kollektivt nuts.

• #7   4. maj 2015 Er det ikke ret normalt, at hunde får flåter og i mange tilfælde er det bare dét? Eller er der noget specielt ved den her flåt fordi du ikke ved hvor lang tid den har siddet der?
    Om sommeren - især når vi er i sommerhus - plejer Freja at få ret mange flåter. Dagligt. Vi putter godt nok et eller andet i nakken af hende, kan ikke huske mærket, men opdager vi en flåt bliver den pillet af, og så er det sådan set glemt igen. Der er jo ingen grund til at blive urolig over én enkelt flåt, så havde vi fandme travlt med at stresse over de daglige mystiske flåter når vi var i sommerhus med hunden smiley

• #8   4. maj 2015 Netop fordi jeg ikke ved hvor længe den har siddet der (og jeg har nada forstand på flåter og hvor stor sandsynligheden er) + at han i forvejen døjer med flere ting, så skulle ikke undre mig hvis han også er uheldig at fange et eller andet fra en flåt -.-' Vil jo bare gerne være forberedt, eller i det mindste vide lidt på forhånd..

• #9   4. maj 2015 Så vidt jeg ved er borrelia ikke så udbredt i Danmark mere. Det er hvertfald sjællendt man hører om tilfælde smiley

• #13   4. maj 2015 Sigurt var ved at dø af Ehrlichia canis, så jeg har dælme fået respekt for de klamme kryb.

• #15   4. maj 2015 Sarah, det må det sgu ikke! smiley

En af mine veninder bliver aldrig til det menneske, hun var pga. en forbandet flåt. En af min mands gode jagtkammerater er delvis lam efter flåtbid, men gud være lovet i langsom bedring.

Jeg kender flere hundeejere, der enten har mistet en hund til følgesygdomme af flåtbid eller kæmper imod følgerne deraf inkl. alt det skrappe medicin som de er nødt til at proppe i hundene for, at de skal have en chance for at klare sig. Og det er hunde, jeg har set - ikke bare noget, jeg har hørt om, bare lige for at få det på det rene.

Gud være lovet har mine hunde aldrig været ramt, men jeg passer også på dem, og det opfordrer jeg også andre til. Så kan du jo opfordre andre til at slappe af, det har jeg ikke samvittighed til.

• #16   4. maj 2015 Jeg tror egentlig bare pointen var at sige - vær opmærksom, selvfølgelig, men lad være med at gå i full-blown panic attack bare der sidder en enkelt flåt på hunden smiley
    Selvfølgelig skal man tage sine forholdsregler og være opmærksom, men ingen grund til at frygte døden hver dag bare man piller en flåt af hunden, inden man rent faktisk er opmærksom på om det overhovedet er noget smiley

• #17   4. maj 2015 Kirsten: jo det må det. Jeg kender en Der blev hjerneskadet af at falde i regnvejr fordi hun lå med hovedet i en vandpyt men går altså stadig ud når det regner... Pointen er jo at man skal tænke sig om og ikke gå og være hysterisk for så bliver det sørme et langt trist liv. Vi havde en 13 mdrs hanhund der døde af et hjertestop men det er ikke= at jeg konstant er bange for de andre gør det. Forstå min pointe som er : almindelig sund fornuft har altså aldrig skadet nogen.

• #19   4. maj 2015 Min fornemmelse er også at det er Anaplasmosen der er stigende i DK, men i det hele taget, grundet stigende bestand og over grænser bevægelighed hos fx rådyr, så er flåtbårne sygdomme stigende i DK i disse år....
    Og ja som en skriver så er det ikke antallet af flåter på ens hund der er et problem, men den ene der evt. er bærer af sygdomme ... min yngste var så uheldig sidste forår. og der gik 2½ måned inden der kom symptomer, hun fik konstateret Anaplasmose i august 14 efter 2 måneder med sære symptomer... alt efter hvor det rammer hunden kan symptomerne være forskellige, nogen får gentagne gange af feber, andre får led problemer, og igen andre adfærdsændringer, det sidste fik Ipsen i form af angst, hendes sidder i hjernen.

• #20   4. maj 2015 Vi har nu min hund nummer tre. Og hund nummer to blev meget alvorlig syg af borreliose. Så hysteri vil jeg nu ikke kalde det - mere påpasselig. smiley

• #21   4. maj 2015 Jeg tager en chill-pill og er opmærksom smiley smiley

Men ja, indrømmer gerne at jeg er lidt 'over the top'-hys-pylret for min vovse for tiden.. Æv bæv det må i bare bære over med smiley smiley

Kommentér på:
Flåtbårene sygdomme + middel ift medicin

Annonce