1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvorfor klappe på hovedet? Hvorfor klappe på hovedet?

Hvorfor klapper folk (både med og uden egne hunde) fremmede hunde på hovedet?

Det har egentlig undret mig lidt, efter jeg lagde mærke til det for noget tid siden, at fremmede har en tendens til at klappe min (og sikkert også alle andres) hund på hovedet, når de hilser på ham.

Jeg selv klapper aldrig en hund på hovedet, da jeg tænker, at det ikke må være rart; jeg ville da ikke selv bryde mig om det i hvert fald.
Jeg nusser Thor på hovedet, men jeg klapper ham aldrig der. Det har en god stor krop til i stedet.. smiley

Jeg er nu begyndt at sige til folk, der gerne vil hilse, at de skal klappe ham på kroppen, da han ikke bryder sig om at blive klappet i hovedet.

(Uh, godt med en overspringshandling, nu jeg har rengøringsdag herhjemme på min fridag. smiley )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor klappe på hovedet?
  • #2   4. maj 2015 Undre også mig. Jeg har så i tillæg bemærket at det kun er Perle (stor, korthåret) der forsøger at klappe på hovedet (hun bryder sig ikke om det så hun trækker hovedet til sig). Stormy har sådan lidt mere 'slidt-kramme-bamse-look', så ham vil de hellere ruske i kindskægget smiley
    Nu jeg tænker over det så klapper jeg vist egentlig ikke mine hunde, men nusser dem istedet.

• #3   4. maj 2015 Det har jeg egentlig aldrig før tænkt over , men du har ret at folk tit klapper på hovedet
    Det gør de også ved Linka ,og nu du siger det, tror jeg heller ikke hun bryder sig om det ,hun blinker med øjnene, når folk gør det Så det skal jeg da lige ha sat en stopper for.
    Derimod ved Misja gør folk det ikke , nok fordi hendes hoved er så lille smiley

• #4   4. maj 2015 Jeg tror ikke at der bliver tænkt så meget over det, mon ikke at det bare er fordi, at hovedet er nærmest?

• #5   4. maj 2015 Hm.. Det oplever jeg faktisk sjælndent! smiley Når Folk vil snakke med Koma, så næsten alle jeg møder sætter sig på hug og nusser ham på siden, måske det er fordi der alt hans vams sidder smiley

Jeg selv tager altid hånden frem først og lader hunden snuse, også nusser den.
    For kan da helt sikkert godt følge der er en underlig ide, tror ingen bryder sig om at blive klappet på hovedet smiley

• #7   4. maj 2015 Jeg tror nu heller ikke det er fordi folk bevidst er "onde", det slog mig bare den ene dag til hundeleg, at alle (og de er primært ældre) klappede Thor på hovedet og siden har jeg lagt mærke til at det faktisk gælder for rigtig mange.

Tænker selv, at de ikke tænker over det, men som Bumble skriver, at hovedet er forrest og højest.

smiley :D smiley

• #8   4. maj 2015 Jeg kan faktisk ikke huske at have mødt nogle hovedklappere ud over min mor, men hun gør det meget, meget blidt og kun når de opsøger hende selv, for hun vil faktisk helst ikke vil røre hunden/katten. smiley

Fodre dem derimod... det går min mor meget op i. smiley

Den der klap-klap-klap og rusken omkring ørerne kender vi ikke nogen som gør.

• #9   4. maj 2015 Synes også 9 ud af 10 gør det.
    Gandalf trækker sig prompte når folk rækker hånden over ham og klapper ham på skallen.
    Jeg plejer at forklare hvorfor og instruere i hunde kæl smiley
    Ligesom visse mener at de store drenge skal klappes på røven som en anden hest, KLASK smiley

• #12   4. maj 2015 Og hvorfor mon en hest skal klappes bagi? Det undrer mig at folk tror det er rart at blive klappet så det klasker/runger smiley Min bror klapper sin hund i siden (kærligt ment) så der kommer den der hule "dunk dunk dunk" lyd smiley Det kan da ikke være rart for hunden. Eller den der stakkels hest der bliver klasket godt og grundigt så det kan høres langt væk.
    Nå men jeg tror at "hovedklapperne" gør det fordi det er hovedet der er nærmest.

• #13   4. maj 2015 Jeg ved at jeg gjorde det en overgang, men så blev jeg fortalt at det var bedre at nusse, og eventuelt starte med at nusse underkæben smiley
    Klapper egentlig slet ikke hunde, nusser i stedet.

• #14   4. maj 2015 Nu er det meget MEGET sjældent at nogen overhovedet hilser på terroristen, (altså fremmede vi møder) jeg tror at jeg kan tælle det på to hænder om året, måske endda en enkelt smiley
    Og når det en sjælden gang sker, så er det en klassiske med strakt arm og håndryggen hen imod snuden smiley :D smiley så slipper vi helt for klap på hovedet smiley

• #15   4. maj 2015 Jeg vil gerne hilse på terrorristen :3

• #16   4. maj 2015 Haha du skal være velkommen Bumle smiley

Sådan er det bare, men schæferhunde.. Når de er hvalpe kommer alle styrtende, og når de bliver ældre, går de fleste en bue udenom smiley
    Men det er okay, hun har ikke det store behov for at hilse på alt og alle smiley

• #17   4. maj 2015 C&N, jeg oplevede en gang (da min schæfer var hvalp for 16 år siden), at jeg sad og ventede på bussen, med Amos, som han hed, i hundetasken.
    En dame kommer og sætter sig ved siden af og samtalen løs således:
    Dame (med frygt i stemmen): Er det en rottweiler?!
    Mig: Nej, det er en lille schæfer.
    Dame (vældig glad): Neeeeej, må jeg hilse på den. Schæfere er jo ikke så farlige som rottweilere.

- Så ja, schæferhvalpe kan gøre alle bløde i knæene. smiley smiley

• #18   4. maj 2015 Haha sød historie smiley
    Men det er helt rigtigt, en schæferhvalp er næsten alle vilde med smiley
    Men historien er en helt anden, når de bliver noget større smiley

• #19   4. maj 2015 Jeg er vokset op med schæferavl (mormor og morfar avlede) og har selv haft 2 efter jeg flyttede hjemmefra.
    Heldigvis har jeg ikke oplevet at folk et gået udenom - tvært imod, så ville de fleste gerne hilse på, også selvom hundene var store.

Til gengæld forstår jeg ikke, hvorfor folk ikke går udenom Thor, som jeg har nu. Mage til bulderbasse (på den glade måde) skal man lede længe efter, men nej der går næsten ikke en dag hvor folk ikke kommenterer på ham eller spørger om de må hilse.

Vi er dog begyndt at træne mere seriøst, at han ikke absolut skal hilse på alle, hvilket bliver opfattet negativt af nogle folk. smiley

• #20   4. maj 2015 Der er en enkel mand, der i god mening kom til at klappe Fella på hovedet... Fella lignede en, der var blevet slået bagefter. Jeg rører aldrig fremmede hunde i hovedet. De kan få lov til at snuse alt hvad de vil til min hånd, men hovedet er kun noget, som får et kærligt strøg, hvis det er min egen hund, eller en der er tryg ved mig smiley

• #21   4. maj 2015 Altså....snakker vi "klap"...som i klap klap klap...eller ae/køre hånden roligt på hovedskallen? Klap klap har jeg aldrig set nogen gøre. Jeg er sikkert i den åh så frygtelige kategori, der sagtens kan finde på at ae en hund, der ikke er min egen, på hovedet. Ingen af mine hunde, har nogensinde været i den sarte kategori, at jeg ligefrem har skullet instruere folk i hvordan de må røre mine hunde. Sorry...men nogen gange bliver det sgu en tand for pædagogisk til mig. Mine hunde kan gå væk, hvis de bliver "aet forkert" - det er ikke porcelænsdukker.

• #24   4. maj 2015 Rikke / #21, jeg taler om klap klap, ikke om strøg/aen.

Jeg aer som skrevet længere oppe selv min hund, og andre hunde jeg kender godt, i hovedet, men jeg klapper aldrig på hovedet.

Jeg kan se på min, at han ikke bryder sig om at blive klappet på hovedet og i stedet for at han gør noget forkert, så tager jeg nu mine forholdsregler og fortæller folk at han ikke bryder sig om det.

Sart eller ej...

Min gamle gik bare hvis han ikke gad folk, men ham her er kun 8 mdr og verden er stadig stor og forunderlig. smiley

• #26   4. maj 2015 Jeg plejer at sidde mig ned på hug og lade hunden snuse til hånden og derfra tager hånden op hvis jeg vurdere den er okay med det.

Jeg lærer min datter at hunden skal snuse først, men ved kendte hunde går hun også direkte til oven på hovede smiley det gør jeg nu også ved egen hund, hans hovede er i fin klappe/ae på hovedet højde når man står op smiley

• #28   4. maj 2015 Tror aldrig jeg har oplevet, at der er nogle som klapper whipperne, hverken på hoved eller krop, de fleste stryger forsigtigt hånden over ryggen på dem, som var de lavet af glas smiley
    Nogle trækker hurtigt hånden til sig, som havde de brændt sig og fortæller så efterfølgende, at de slet ikke havde forventet at en korthåret, mager hund kunne være blød som silke, at røre ved.
    Når de er kommet sig over overraskelsen, vil stort set alle gerne røre og nusse igen smiley

• #30   4. maj 2015 Lia synes heller ikke det er ubetinget fedt hvis folk rækker over hovedet på hende for at ae hende. Siden af hovedet, brystkasse osv. Det er helt okay. smiley

• #31   4. maj 2015 Har aldrig oplevet at man klapper hunden på hovedet? altså... at nusse, klart, men ikke klappe som mange gør på fx siden af hunden?
    Vaks er så lille, at folk tror han går i stykker, hvis de klapper ham, lol.

Kommentér på:
Hvorfor klappe på hovedet?

Annonce