1.037 visninger
|
Oprettet:
Unghund spiser mælkebøtteblomster {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en dejlig labrador/ dogo canario på 7 måneder. Når vi går ture har han altid puttet alt muligt mærkeligt i munden, det meste spytter han ud igen.. Men her det sidste stykke tid har han spist mælkebøtte blomsterne. Kun de gule. Det er som om han kan se dem fra lang afstand, og så skynder han sig hen og spise blomsten..
Jeg har søgt på nettet for at finde ud af om der kan være noget skadeligt ved det, men kan ikke rigtigt finde noget.. Det er jo ikke fordi han får lov til at æde en masse, men det er lidt svært at styre, når han render løs på marken osv.
Er der nogle af Jer som har erfaring med det?
:-)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Min mor har et stort, fint bed med alverdens blomster i gårdspladsen -Reiki snupper hovedet af alle de gule blomster straks de kommer op, mens de andre blomster får lov at stå.
Aner ikek hvorfor han gør det -han spiser ikke dem allesammen (nogle er giftige og smager bittert. Dem spytter han pænt ud, heldigvis, ellers krævede det et større indhegningsprojekt/at han aldrig var løs).
jan 2007
okt 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 106 Svar: 1.813
Hvis de da bare ville spise blade og blomst, så var jeg fri for alle de huller i græsset.
mar 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 19
Mange tak for Jeres svar!
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 21
Og jo - vi fodrer dem skam med fint, dyr foder fra Olivers.
Findes der vegetariske Chihauhau?
jan 2007
Nå ja, og så har Reiki fået den idé at grave kartofler op her henover vinteren, så der ryger osse hegn om.
Mine, særligt Reiki, er meget glade for planter og rødder. Biller og larver ryger osse ned, når vi nærmer os efterår og de er at finde i bunker med våde blade.
Unghund spiser mælkebøtteblomster