{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Motion efter sterilisering/kastration {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har fået neutraliseret vores to chihuahuaer på 5½ måned. De er vant til at komme i skoven, hvor de går/løber (leger og undersøger) 2½ km hver dag udover at komme i haven og ud på en græsplæne få meter fra vores lejlighed.
De blev neutraliseret i fredags, og sårene er rigtig fine. De får deres sidste smertestillende pille i morgen tidlig som så holder i ca. 1 døgn og deres sidste antibiotika i aften.

Indtil videre har de kun været i haven og gået tur på ca. 100 meter. De leger dog meget indenfor og i haven selvom de har skærme på.

Hvor meget vil I mene de må komme ud og gå nu?

Dyrlægen sagde at hannen godt må komme til lydigheds træning på torsdag, men at tæven ikke må. Det undre mig, eftersom at hundene ikke leger eller er vilde til træning.
Hvad synes I? Vi træner jo også hjemme, hvor der sker præcis det samme udover at der ikke er så mange udfordringer her hjemme (fx forstyrrelser).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motion efter sterilisering/kastration
  • #2   13. apr 2015 indgrebet på tæven er jo en større omgang end hos hannen, og hun er sandsynligvis syet med indvendige sting som ikke må strækkes/overbelastes da det kan give en blødning, selv om det ser fint ud udvendigt kan du ikke se hvor langt helingen er nået indeni .... vi har altid holdt vores i nogenlunde ro mindst en uge, små ture på 5-10 minutter når de selv viste de havde lyst og kunne, men ellers først trappet op derefter ...

jeg ville klart høre efter hvad dyrlægen råder til.

• #3   13. apr 2015 Ved ikke hvordan det er syet. Er det her indvendigt?
    (grunden til det er så stort er fordi hun har fået fjernet det hele)

Hvis det stod til vores - specielt tæven - så var de i skoven nu. Men det går jo ikke, hvis de begynder at tumle med andre (store) hunde.

profilbillede
  • #4   13. apr 2015 nej det er udvendige, men der er nok også indvendige der opløses af sig selv i takt med helingen

• #5   13. apr 2015 Ja okay. smiley Vil forsøge at holde hende i ro, men det er "selvfølgelig" tæven, der er mest energisk og svær at gøre træt med mental træning.

• #6   13. apr 2015 Tag dem med ud nogle steder, hvor der er noget nyt at snuse til. Det giver lidt beskæftigelse af hjernen uden at i behøver at gå lange ture.
    De skal ikke lege, sårene skal have tid til at hele, forestil dig at du selv havde fået skåret det halve af maven op.
    De har en anden smertegrænse og indstilling end vi har, så når vi får foretaget den slags indgreb på dem,så er det vores pligt at være fornuftige og få dem til at tage det roligt.
    God bedring med dem.

• #8   13. apr 2015 Efter ca. Fire dage begyndte jeg at gå lange ture med min hund igen, MEN hun havde snor på hele tiden(flexline) og hvis hun blev vild fik hun at vide at hun ikke måtte. Mener at det var sådan i tolv dages tid.

• #9   13. apr 2015 Det ser ud til at være et meget stort ar, men det kan være på grund af hendes unge alder tænker jeg. Noget af det der afgøre om arret bliver stort eller lille er hvor stramme de legamenter som holder livmoderen på plads er, er de meget stramme bliver arret større for at få plads det at "arbejde".

• #13   14. apr 2015 Så prøv at holde en hund i ro i flere mdr. efter en større operation i knoglerne, så skulle i klage smiley smiley smiley

• #14   14. apr 2015 Tak for jeres svar. smiley

Rynkedyret: Det er meget svært! Specielt de første to dage, hvor de var forvirret og bange - specielt hannen. Tæven har været i narkose før pga. cherry eye.
    Det hjælper dog at få besøg, så glemmer de alt om det, fx på det billede med arret, hvor min far er på besøg.

Kommentér på:
Motion efter sterilisering/kastration

Annonce