{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.376 visninger | Oprettet:

Adfærdsbehandler {{forumTopicSubject}}

Jeg går snart ud af mit gode skind.. Og nu er jeg kommet dertil, hvor en adfærdsbehandler, må være næste skridt..

Baby har det psykisk svært, og får "angst anfald".. Ting han plejer at elske, er pludselig farlige og udløser rysten..
Ændringer i hverdagen slår ham helt ud.

Så kan i anbefale en god adfærdsbehandler, til en overkommelig pris?

Vi bor i nordjylland. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsbehandler
  • #2   8. apr 2015 Jeg har snakket med Brita. Og hun er klart i mine tanker! Men hun er ret dyr, i forhold til mit budget på kontanthjælp.. Har en lille opsparing til Baby, men går ud fra at det kræver mere end et besøg, af adfærdsbehandleren!

• #4   8. apr 2015 Tak!

• #6   8. apr 2015 dette link er til en der hedder Hanne og hun er dygt har selv gået til valpe træning hos hende

http://hundeskolentrofast.dk/old_site/hanne.htm

• #7   8. apr 2015 Er det noget der er kommet pludseligt ??

Det var lige sådan min Ipsen havde det fra Juni til hen på efteråret 2014, det viste sig at være Anaplasmose der havde sat sig på hjernen... resultat af en flåt i det tidlige forår, så virkninger kom først 2-2½ måned efter flåten havde været der ....

• #9   8. apr 2015 Det startede for ca 2 måneder siden, hvor vi troede det var synet, der drillede ham. Men dyrlægen vurdere ham til at være fysisk sund og rask...

• #10   8. apr 2015 Tak alle sammen..
    Jeg forsøgte at skrive til Hanne, men min computer vil ikke sende mailen til hende.
    Men har skrevet til Helle og håber på svar, hurtigst muligt.

Jytte, er der nogen af dem fra DCH du kan anbefale?

• #11   8. apr 2015 held og lykke med vapsen smiley

• #12   8. apr 2015 Tak!

• #13   8. apr 2015 Så fik jeg også sendt til Hanne. smiley

• #14   8. apr 2015 Hanne er rigtig dygtig

• #15   8. apr 2015 Både Hanne og Helle's hjemmesider ser fornuftige ud! Så nu håber jeg, at de kan tilbyde noget hjælp til Baby...

• #16   8. apr 2015 ok ... jeg kan jo ikke se hvad han gør .... men hvis det startede ud af den blå luft uden du tænker der er sket noget der skule være en indlysende grund, så ville jeg nok for alle tilfældes skyld få taget en blodprøve...

Her startede de som sagt i Juni, fra den ene dag til den anden blev hun bange for ting der normalt ikke rørte hende ... fx kunne vi ikke røre vandslangen i haven uden hun fór ind i stuen, vi kunne ikke gå på ture for skulle vi forbi fx blomsterkummer, eller større ting (cementklodser, store træstubbe osv) så var det en kamp .... lyde og andet reagerede hun vildt på med at trykke sig, søge væk osv ... det blev så værre og værre et par måneder .... jeg arbejdede stille og roligt med hende i de situationer, søgte dem roligt, roste og gav godbidder i et væk .... hun var dog også noget træt, og havde kort lunte overfor alle andre hunde ...
    omkring 10. august var jeg til skottetræf hvor hun (der normalt var meget glad og legesyg) sad ved mine ben konstant, og kom andre hunde hen for at hilse fik de et "skrid" ..... så gik jeg til dyrlæge dagen efter og konklusionen var at der ikke var noget med fysiske smerter, men en herinde havde foreslået jeg fik taget blodprøve for flåtbårne sygdomme, og bingo, der fandt vi grunden, en Anaplasmose der heldigvis var på retur, så det var antistoffer den målte , men det er helt sikkert at den periode fra juni til august der har den været i gang, og det i hendes hjerne.
    Har senere læst stolpe op og ned, og blandt andet på en Fb side om det fundet ud af at andre hunde også reagerer med angst uden der er nogle fysiske symptomer.....
    Kan du huske om han har haft flåt sent efterår/eller i vinterens løb

• #17   8. apr 2015 Jeg håber baby bliver til sig selv igen

• #22   8. apr 2015 Tore og Line er absolut de bedste på de kanter, og søde empatiske mennesker: http://www.alpha-center.dk/velkommen

• #23   8. apr 2015 Ja vi har lige haft en rigtig god periode smiley Men nu går det desværre den forkerte vej igen... smiley

• #24   8. apr 2015 Jeg vil gerne anbefale Vibeke Reese. Hun har stor erfaring og er meget kompetent.

• #25   8. apr 2015 Jeg har fået snakket med Helle, og udfyldt et skema hun sendte til mig... Jeg venter på svar om evt. behandlings forløb. smiley

• #27   9. apr 2015 Min dyrlæge.. hun er også adfærd terapeut - det mest sympatiske og dejligste menneske - iøvrigt også knald dygtig www.damedyrlaegen.dk

• #28   10. apr 2015 Jeg har nu snakket med 2 adfærdsbehandleren... De mener begge, at det må være fysisk, eller neuroligisk. Den ene vil slet ikke se ham, før alt andet er udelukket. Jeg venter stadig svar fra den anden.

Har lige snakket med en dyrlæge her i frederikshavn, og han skal til et grundtjek, hos en dyrlæge på tirsdag, som er god til både adfærd, og neurologiske problemer.

Den ene adfærdsterapeut, ville også forsøge at få fat i en dyrlæge hun kendte, og kunne anbefale. Hun ringer til mig på mandag.

Jeg er godt nok ude af den. For pokker hvor er jeg bekymret for min lille skat. Jeg ryster og kan slet ikke samle mig om noget som helst. Jeg får gæster i aften, men har mest af alt lyst til at aflyse..
    Jeg er meget nervøs for, hvad der skal ske nu smiley

• #29   10. apr 2015 Det er også skræmmende de er jo en del af familien de kære dyr
    jeg føler virkelig med dig og jeg håber at de snart har fundet ud af hvad det er der gør det ved din hund også så du kan få ro på igen fordi det er aldrig sjovt at have et familiemedlem som ikke har det godt men tror det er godt for dig at du får gæster så du ikke går helt alene end til du ved besked smiley

• #31   10. apr 2015 Der bliver også taget blodprøver på tirsdag.

• #33   10. apr 2015 De tjekker for alt gør de ikke ?

• #34   10. apr 2015 Jo jeg får dem til at tjekke alt, hvad de kan.
    Den ene adfærdsbehandler har skrevet til en på sjælland, som jeg høre fra i næste uge..

• #38   11. apr 2015 Lige lidt info omkring blodprøver for flåtbårne sygdomme, her mest Anaplasmose ... ikke for ar være "belærende" men jeg havde nogle uger i panik sidste år, og fandt ud af lidt ....

For det første er der 2 blodprøver en for Titterværdier og en der hedder PCR-test ... få taget dem begge ..Det jeg fandt ud af var at den for Titter ser om der er Anaplasmose i hunden, det kan også være antistoffer, mængden af det de måler er udslagsgivende for om der er udbrud eller ej ... det PCR er måler om der er en aktiv og NY smitte ... Titter måler om det er udbrud på gammel smitte ....

Så skal du sikre dig at prøverne analyseres i Tyskland, de erfaringer jeg har læst er at man i DK ikke er dygtige nok (ved ikke hvorfor, blot hvad jeg læste)

Håber du opdaterer herinde .... for vil ikke begynde at skrive om selve Anplasmosen, hvis det nu ikke er det....

• #39   12. apr 2015 Baby har lige været hos sin opdrætter i weekenden, da der har været for travlt hjemme, og det nok ville stresse ham..

Hos opdrætter har han været helt normal, glad og kontanktsøgende.

Iiih jeg syntes simpelthen det er svært det her smiley syntes jeg passer ham efter alle kunstens regler....

• #40   12. apr 2015 Det er ikke altid nemt og ikke alle hunde er lige gode til forandringer men hvad siger opdrætteren til det der sker

• #41   12. apr 2015 Hun er på ligeså bar bund som jeg er.. Hun tror, han reagere på min medicin (anti depressiv).. Eller at han ser noget, vi andre ikke gør, her i huset.

Jeg er snart desperat nok til at tro på det hele. Er klar til at betale folk for at "snakke" med ham, selvom jeg ikke rigtig tror på den slags. I ren håb om, at finde ud af, hvorfor han gør som han gør...

• #42   12. apr 2015 Er det noget nyt at du er begyndt at få medicin for, fordi så kan det jo godt ske at han kan mærke en ændring i din måde at takle tingene på uden du selv mærker det men hvis det er noget du altid har fået tror jeg ikke det er det der er grunden men det er godt nok ikke fair for ham smiley

• #43   12. apr 2015 Jeg har fået dem i alt den tid jeg har haft ham.. Så jeg kan heller ikke få det til at passe...
    Men jeg spørger dyrlægen, og har også skrevet til en, der har service hund, som kan lugte sygdomme, om det er noget de kan begynde at reagere på.... Håber snart jeg får svar!

• #44   12. apr 2015 Det håber jeg også for jer begge og jeg håber da at du skriver når du ved noget mere smiley

• #45   12. apr 2015 Det gør jeg!

• #46   12. apr 2015 Super
    god aften til dig og baby smiley

• #47   14. apr 2015 Baby er hos dyrlægen nu.. Han er i røntgen og jeg kan hente ham kl 15.
    Bryder mig bestemt ikke om, at efterlade han hos dyrlægen! Men han blev godt bedøvet, og de lovede mig, at holde ham beroliget, under hele opholdet..

Han blev mærket på, fik taget blodprøver(udvidet test), tjekket øjne igen og som sagt er han i røntgen nu.

Jeg får nogle nye beroligende piller med til ham, når jeg henter ham..

Håber de kan give mig en forklaring, når jeg henter ham!! smiley

• #49   14. apr 2015 Tak! Min mavefornemmelse siger mig bare, at der er noget helt galt smiley Håber ikke den har ret!

Det slår nærmest helt knuder inden i mig! Kan ikke vente med at hente ham..!

• #50   14. apr 2015 Så er Baby hjemme igen.
    Alt tyder på, at han kun er syg psykisk.
    Røntgen billederne var pæne, og blodprøverne viste intet.

Så nu må jeg have fat i adfærds dimserne igen igen...

• #53   14. apr 2015 Ja.. Jeg havde faktisk lidt håbet, at det "bare" var noget fysisk vi kunne fikse.

Ja han blev testet for alle flårbårende sygdomme.

Har fået noget nyt beroligende til ham, så nu må vi se om det så virker.

• #55   14. apr 2015 øh, dem for Anaplasmose kan man da ikke få svar på med det samme, det ene PCR tog 3-4 dage, den anden en lille uges tid da den skal dyrkes ??????????????

• #56   14. apr 2015 Hun sagde han blev testet for alle flåtbårende sygdomme? Hmmm

• #57   14. apr 2015 Forstår jeg simpelthen ikke .... som skrevet længere oppe så er e mest pålidelige til at analysere de prøver et sted i Tyskland, dette har jeg læst på Fb gruppen om flåtbårne lidelser, og det er også der Ipsens blodprøver har været sendt hen ... alene det tager jo tid ......

• #58   14. apr 2015 Pas. Jeg ved jo kun hvad dyrlægen sagde. smiley

• #59   14. apr 2015 ok... hvis du orker så kan du jo ringe og spørge ... kan kun sige at Ipsen nu er testet 3 gange, og ingen af gangene har jeg fået besked samme dag ...

• #60   14. apr 2015 jeg må jo indrømme at jeg ikke forventede nogen fysisk sygdom.. du skrev jo selv han var sig selv ved opdrætter... smiley

• #62   14. apr 2015 Ja han er sig selv hos opdrætter..
    Sarah jeg ser dig, som en ret kompetent hundeejer.. Så hvad tænker du?

• #63   14. apr 2015 har lige været inde og læse på den gruppe på fb om flåtbårne sygdomme, så vidt jeg kan se, af de indlæg jeg lige orkede at læse har ingen fået svar med det samme ... synes virkelig det er meget sært hvis din dyrlæge kan noget som ingen andre dyrlæger enten kan, eller i hvert fald stoler på som et pålideligt resultat ....

Men uanset om det skyldes genoptræning af en evt. hjernelidelse som følge af flåt, eller det er usikkerhed, angst , så er fremgangsmåden vel den samme ... stille og rolig introduktion til de ting der skræmmer, ros og godbidder i lårfede stråler .....

• #64   14. apr 2015 Jamen jeg tænker om det er noget udefra kommende der påvirker: ubehagelige lyde hos naboen (f.eks fugle) eller lugte (rotter under gulvet, mus i vægge, fugle i taget eller lign. (tænker totalt ud af boxen nu..) noget der gør ham utryg ..

• #65   14. apr 2015 Tak Hanne, jeg ringer lige derned imorgen!

Hmm Sarah, jeg kan ikke rigtig se, hvad det skulle være smiley

Vi mistede vores kat, kort før Baby blev syg. Men har meget svært ved at se, at det skal påvirke ham SÅ meget.. Han havde kun boet med katten i 5 måneder, og de var på ingen måde tæt knyttet....

• #66   14. apr 2015 hmm undskyld mig men jeg må altså lige sige at man må stole på sin dyrlæge end til andet er bevist og så må man jo så gøre som de anbefaler man kan jo ikke bare gøre hvad en fremmede siger at man skal gøre

• #67   14. apr 2015 ikke sikkert at de var tætte men det kan være det gav ham en tryghed som han så har mistet

• #68   14. apr 2015 Ja Maja... Det kan sagtens være.
    Nu er det fysiske i hvert fald udelukket. Så et eller andet må jo have trigget ham, til at få den adfærd han har nu..

• #69   14. apr 2015 Men uanset så kan du jo ikke mod arbejde dem som vi skal stole på når det gælder vores kære dyr smiley

• #70   14. apr 2015 Det gør jeg heller ikke Maja... smiley Men jeg ringer lige derned imorgen, for at høre, om det er en fejl, eller om jeg får svar en af de kommende dage smiley

For på den seddel jeg har fået fra dyrlægen står der, at han har fået lavet en udvidet blodprøve. Så det lyder da egentlig meget normalt, at jeg ikke kan få svar på dem alle, på en dag?

• #71   14. apr 2015 @ Maja, jeg ved ikke om du aldrig har oplevet det, men det har jeg at dyrlæger, og såmænd også læger ved menneske sygdomme kan være uenige, eller gøre tingene forskelligt, så en sund fornuft hos en selv er nu tit en stor hjælp .... og nu researchede jeg temmelig meget sidste år da min hund blev syg, talte med egen dyrlæge anden dyrlæge, læste stolpe op og stolpe ned fra andre hundeejere og garvede opdrættere, og en ting var de stort set enige alle, at netop flåtbårne sygdomme er der mange dyrlæger der ikke ved meget om, samt at de der ved noget ikke ved nok .... Danmark har slet ikke haft den samme store problematik omkring flåter som fx Tyskland og Sverige, sikkert grundet af forekomsten af vildt der er bærere af flåter ikke er så stor i DK ... men problematikken og de flåtbårne lidelser er i stigning ... og med det kommer den relevante viden nok med tiden, men det er jo ikke altid lige til at vente på hvis man står med en syg hund... derfor er vidensdeling vigtig.

Mht. testen så er jeg 99.8 % sikker på at blodprøven kræver dyrkning, og derfor fatter jeg ikke en dyrlæge kan give svar samme dag .... men skulle der siden jeg fik testen min yngste igen for ca. 1½ måned siden være sket noget nyt så vil jeg da vældig gerne vide det, for måske jeg selv kan bruge den viden .... så TS skulle du få af vide at der er en ny, sikker og hurtig måde at teste og få svar på, så vil jeg meget gerne at du fortæller det ....

• #72   14. apr 2015 Ja det er så lige det du skal have fundet ud af og det kan være en lille ting han er blevet bange for et sted hvor i har været eller noget

• #73   14. apr 2015 Selvfølgelig Hanne. smiley

• #74   14. apr 2015 Jeg siger ikke at dyrlæger ikke kan tage fejl men jeg bliver nødt til at sige at hvis vi ikke stoler på dem som burde vide bedst hvem skal vi så stole på til sidst og jeg vil til enhver tid stole på dem som er burde vide mere end mig men jeg ville da gerne spørge hvis nogen sagde det men hvis dyrlægen sagde at man havde testes for alt så ville jeg stole på dyrlægen

• #75   14. apr 2015 @ Maja, jamen det ville jeg da også ønske man kunne, stole på dem 100% og altid, men der sker meget indenfor sygdomme og behandlinger af disse, samt at der altid udvikles nye muligheder for tests, undersøgelser og meget andet, og jeg kan sagtens forstå at ikke alle dyrlæger hele tiden kan være med og på forkant, tror simpelthen det er umuligt ....
    Og nogle gange er de måske også bare lidt forudindtagede, at har de en ide eller holdning, så er det den de ligger sig op af ....
    Har selv haft en tæve der var igennem et mega langt udredningsforløb da hun tissede ofte, og til sidst hver gang hun bevægede sig .... hun skulle scannes af anden dyrlæge end min egen (han har ikke scanner på klinikken), denne anden så nogle forandringer i hendes lever, og kun på min opfordring scannede han ved hendes blære .... sagde at den så normal ud ... for at gøre en lang historie kort, endte det med jeg bad egen dyrlæge operere for at se hvad hulen der var derinde ... 15 minutter efter jeg var kørt fra klinikken blev jeg ringet op svaret fra dyrlægen var " jeg synes ikke vi skal vække hende igen, 75% af hendes blære er en stor kræftknude" ...... og senere 1000000 undskyldinger for at han havde stolet mere på sin kollega end på mig der blev ved at komme og sige at det kan ikke være leveren .... så jo de kan lave fejl, og vi skal være kritiske, og det er faktisk ikke som sådan en negativ kritik af dyrlæger, men en forståelse for at de ikke kan vide alt, derfor kan det være en god ide at være klædt godt på når man opsøger en dyrlæge.

Da min yngste sidste år blev syg var det også en bruger herinde (Malene med huskyerne) der sagde at de meget mærkelige symptomer hun havde, som netop var angst, kunne være flåtbåren lidelse, det var pga. af hende jeg overhovedet fik taget testen, for den retning havde jeg på ingen måde selv tænkt i ....

Det er på ingen måde et surt opstød, men det er min overbevisning at ja dyrlægerne kan nogle helt kliniske ting baseret på deres uddannelse, men det er kun i sparring med den hundeejer der kender sin hund bedst at man kan finde frem til de rigtige diagnoser, når det er sådanne "mærkelige" udefinerbare symptomer ens hund har....

• #76   14. apr 2015 Man kan også blive FOR autoritetstro..

• #77   14. apr 2015 helt enig det er ejer der kender sine dyr bedst og bedst ved om dyrene er syge eller hvad der er i vejen Hanne så ja ejer ved bedst men hvis alt er udelukket kan man jo ikke blive ved

• #78   14. apr 2015 @ Maja, nej det er rigtigt, man kan komme til kort .... det kan både ejer og dyrlæge ... men lige i tilfældet i denne tråd er der lige tvivlen mht. til den der blodprøve som jeg virkelig ikke fatter hvordan der kan gives svar på samme dag som den tages, da al min erfaring siger at det kan man ikke .... Jeg er heller ikke på nogen måde sikker på at det er Anaplasmose/flåtbåren lidelse som Ts hund har, men giver bare egen oplevelse videre da jeg som skrevet aldrig selv ville have tænkt i de baner da min hun fik pludselig angst for ting den aldrig tidligere havde haft problemer med ....

• #79   14. apr 2015 Det er også super man kan give sin viden videre bare man som ejer husker hvor og hvornår ens dyr har været ramt af flåter og sygdomme mm fordi så har man også en bedre chance for at vide hvad det er man skal i sine tanker hvis uheldet er ude ik

• #80   14. apr 2015 @ Maja ... jo ... og det kan være svært at huske, og specielt med flåtbårne lidelser er at de kan ligge hvilende en tid i hunden inden der kommer symptomer på noget er galt .... den sidste flåt min havde var mindst 2-2½ måned før hun blev syg ... og ja jeg havde da nærmest glemt det til Malene´s råd fik mig til at tænke tilbage ....

• #81   14. apr 2015 Det er ikke så fedt Hanne men jeg har altid gjort det at når mine har haft en flåt på sig skrevet det på min kalender der hænger i køkkenet lige som jeg altid har skrevet hvis mine børn har været syge eller kommet galt af sted lige som en slags dagbog for mine kære smiley

• #82   14. apr 2015 fordi ellers er det svært at huske

• #83   15. apr 2015 Jeg har nu snakket med adfærdsbehandleren... Hun vil gerne komme ud og kigge på ham, men hun tror ikke det hjælper, da hun syntes hans ændringer lyder for voldsomme, til at det kun er psykisk...

Hun har givet mig navnet på en i Aarhus. De kan CT/MR (kan ikke huske det) scanne ham..
    Neurologen på landbohøjskolen på sjælland, har også været inde over, og hun syntes også, det lyder til, at der er noget galt.. Hun tænker menigitis..

Hvad siger i? Min mave fornemmelse siger, at jeg skal tage til Århus med ham... Men pengene skal jo også være til det, også selvom han er sygeforsikret.......

Iiih altså smiley

• #84   15. apr 2015 puha det er en svær beslutning for dig men hvis det havde været min hund havde jeg taget gjort det

• #87   15. apr 2015 Tak Nadia.. Jeg skal lige samle mig mod, til at ringe til Århus. Er noget bange for, hvad resultatet vil blive..

Men jeg frygter også, at hvis jeg fravælger Århus, så vågner jeg en morgen, og han ligger død eller meget syg, fordi jeg ikke fik ham scannet...

Men så igen, at bruge 8000-10.000 for så at få at vide, at han er sund og rask..

Jeg er meget splittet... Syntes det er så svært..

• #89   15. apr 2015 De fleste jeg snakker med, selv min familie, syntes jeg er skør, fordi jeg bare overvejer det...

Jeg frygter bare konsekvenserne for det, hvis jeg ikke tager afsted...

Han kan altid blive kigget på, af en adfærdsbehandler, men hvis der er noget galt, kan det jo pludselig gå stærkt....

Det gør ondt. Og jeg er splittet mellem min fornuft og mavefornemmelse..!

• #90   19. apr 2015 Må lige fortælle at jeg igen på den Fb gruppe om flåtbårne lidelser har læst en der fortæller at det hunden der var smittet ændrede sig på var være måden, den hund var så ikke blevet angst med bare sær og deprimeret agtig . jeg synes som udgangspunkt du skal følge op på den blodprøve for de flåtbårne lidelser, er det er sådan der er skyld i adfærdsændringen, så kan man med behandling med et bestemt præparat være heldig at få sin hund "tilbage".

Kan ikke lige huske hvad midlet hedder, men det kan jeg finde ud af hvis det skulle vise sig aktuelt, det skal ifølge de erfaringer folk derinde har gives i ca 30 dage, og mange har haft glæde af det

• #91   19. apr 2015 Tak Hanne! Jeg skal snakke med dyrlægen igen i den her uge.

Er så glad for jeres støtte og hjælp smiley

Har snakket med en, hvis hund havde samme symptomer som Baby, og den havde addison. Er det noget, nogen kender til?

• #92   19. apr 2015 Altså.. og igen - undskyld hvis jeg pisser nogen af - men når hunden ikke fejler noget hos opdrætter er det jo ikke fysisk sygdom! Eller psykisk. Det er jo noget i hans hverdag der ikke fungere.

• #94   19. apr 2015 Ja det er rigtig.
    Vi har snakket med en adfærdsterapeut, og vi har ændret en del ting i hans hverdag smiley
    Skal snakke med adfærds-dimsen igen om en uge.

Måske det også bare er mig, der er hysterisk. Aner det ikke! Er bare så bekymret for ham..

• #95   19. apr 2015 Nu er jeg lige HELT ærlig og så må folk blive sure hvis de føler for det: men helt ærligt synes jeg ikke du skal smide en bøjet femøre mere efter fysiske undersøgelser. Men erkende at der er noget galt i hans hverdag. Jeg synes du burde have trukket i håndbremsen med de fysiske undersøgelser allerede da du så han ikke var sådan hos opdrætter.
    Og så være helt ærlig overfor dig som han måske skal have et længere ophold udenfor huset for at se om det bliver det samme et nyt sted.

Og ja jeg mener faktisk (undskyld) at du er lidt hysterisk nu..

• #96   19. apr 2015 Jeg har bare svært ved at acceptere, at det er kommet så pludseligt? Kan simpelthen ikke se, hvad der skulle have ændret sig, så han skulle blive som han er, på så kort tid.
    Den ene adfærdsbehandler siger det ene, og den næste siger noget andet..

Du er bestemt ikke den eneste der syntes, at jeg bruger for mange penge på diverse undersøgelser, og at jeg er hysterisk.
    Jeg ved det ikke. Skal alligevel snakke med dyrlægen, i den her uge (øjenbetændelse igen, ikke psykisk)
    Så spørger jeg, om der evt er noget i de blodprøver, der allerede er taget, der kunne tyde på noget..

Hvis ikke, må jeg holde mig til den plan, vi har fået hos adfærdsterapeuten smiley Som jeg selvfølgelig følger, indtil andet er aftalt.

• #97   19. apr 2015 da Ipsen begyndte at være angst for nogle ting, var det ikke alle ting, og i visse situationer virkede hun helt normal ... hvis nu at de ting der tricker en evt. angst ikke er tilstede hos opdrætter, men i hjemmet ved ejer, men denne angst stadig er resultat af en flåtbåren lidelse, så synes jeg nu det er relevant at få dette af- eller bekræftet.

Om andre lidelser kan være forskellige alt efter hvor hunden befinder sig skal jeg ikke gøre mig klog på, for det har jeg ikke selv stået i.

• #98   19. apr 2015 just saying...

og synes i øvrigt det er "let" at sige når det er andres folks pengepung - så vidt jeg husker har ts ikke penge som skidt og når dyrlægen siger hunden ikke fejler noget må man gå ud fra deres uddannelse gør at de undersøger for hvad de mener hunden kan fejle. Ellers kan man jo starte fra en ende af og teste for alle tænkelige og utænkelige lidelser "bare" fordi.. "man" kunne også erkende at hunden er fysisk og psykisk rask ved opdrætter og forholde sig faktuelt til det.. just saying.

• #99   19. apr 2015 Sarah, hentyder du til, at du tror han evt. Ville have det bedre, i et andet hjem?
    For jeg kan godt forstå hvad du mener!

Som sagt, kan jeg ikke se, hvad vi skulle gøre forkert, eller hvad der skulle have udløst dette smiley

• #100   19. apr 2015 Jeg hentyder ikke til noget. Skriver præcis hvad jeg mener. Jeg siger bare at lad være med at forestil dig hundens problem er fysisk. Hans problem findes i jeres hverdag. Hvordan du løser det er jo op til dig.

• #103   19. apr 2015 @ Isabelle, ved du om det er en prøve der skal dyrkes, eller en man kan få svar på med det samme ??

• #104   10. maj 2015 Hvordan går det med krøltoppen?

• #106   10. maj 2015 Åh for pokker da! Ja undskyld jeg ikke har opdateret!
    Baby havde ikke addison, der blev testet, da han fik taget de første prøver. Ingen flåtbårne sygdomme. En sund og rask hund!

Vi snakkede med en adfærdsbehandler, fra DCH og fik nogle redskaber. Der kom mere ro på Baby, og det gik rigtig godt, i 2-3 uger. Han blev næææsten sig selv!

Men så fik han et tilbagefald her i ugen, og jeg ringede til Hanne, som er adfærdsbehandler, og som jeg har haft kontakt til, siden jeg startede denne tråd.

Hun kom i Fredags og kiggede på Baby, og snakkede med os. Hun var så sød! En rigtig skøn dame.

Hendes konklusion var, at Baby faktisk ikke fejler noget som helst. Han er bare meget sensitiv, og reagere meget på sine omgivelser, især mig.
    Ham og jeg, er så tætte, at vi nærmest er et individ.
    Så jeg skal arbejde på, at tage mere afstand fra ham, og stole på, at han godt kan klare sig, uden mig.
    Jeg skal se det positive i alt han gør, og lære, at lytte både til ham, og til mig selv.
    Han spejler mine følelser, hurtigere end jeg selv opdager det.

Jeg fik rigtig dårlig samvittighed, og blev faktisk ked af det. At jeg er det helt store problem.

Men Hanne sagde, at jeg bestemt ikke skal være ked af det. Jeg har fået en gave, i så god en ven som Baby. At han arbejder over evne, for at hjælpe mig...
    Det er svært, at have sådan en hund siger hun, men at vi begge kan lære det!

Og det er bare gået så godt, efter vi har fået snakket om det hele. Og det giver rigtig god mening for mig, sådan som hun satte det op.

Så vi får en konkret arbejds plan, her i løbet af ugen, og så går vi igang!

• #107   10. maj 2015 Jeg har ikke fået læst alle indlæg her, men opfattede dog, at baby var helt normal, dengang opdrætter passede den. Kan du ikke prøve at låne en hund hos opdrætter fx i en weekend og så se, om det hjælper?

Kommentér på:
Adfærdsbehandler

Annonce