10.760 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tysk ruhåret hønsehund Tysk ruhåret hønsehund

Er jeg bare totalt forelsket i og har været det længe. Så jeg vil høre om nogen med viden indenfor denne race kan komme på banen og fortælle mig om denne smukke hund, som jeg i den grad har overvejelser om at anskaffe mig engang senere i livet ..
Men hvad kræver en sådan hund ? Skal man være jæger / gå på jagt med den for at den fungere ? Hvor meget stimuli / aktivering skal den have ? Kan man godt bare gå til lydighed og hvad det ellers måtte være af træning med den eller fungere den bedst ved at fuldt ud bruge sit instinkt ? Fordele / ulemper ?? Ja osv osv..
ja vil simpelthen vide alt i ved om den da det totalt en drømmerace i min verden så bare fyr løs smiley

Mvh Pernille; med lille raket

billede lånt fra google...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tysk ruhåret hønsehund
  • #2   4. apr 2015 Dem jeg har mødt har været så lækker når man kom ind på livet af dem. Har høret de kan være lidt speciel i deres sind. Ved ikke om det passer smiley

• #3   4. apr 2015 De 2 ruhårede hønsehunde jeg kender,er meget meget kærlige godmodige og kælne,ham der har dem er skovarbejder og jæger.
    Jeg kender ikke så meget til racen end at jeg også har en lille kærlighed til dem i maven smiley

• #5   4. apr 2015 Nej du SKAL ikke være jæger, men det kræver stadig at du gider ud og aktivere den smiley

• #6   4. apr 2015 #4
    - Ja håber også Natascha og CF kommer på banen men ville gerne høre alles erfaringer mht. racen smiley

- ja har hørt det er en meget aktiv hund som self. skal aktiveres, det var bare mere om den ville "mangle" noget eller hva man siger hvis ikke den blev brugt udelukkende til jagt ? smiley

• #7   4. apr 2015 Det skal jeg ikke kunne sige smiley Det kommer jo an på hunden og dig som ejer.. Min er blanding af jagt og hyrdehund, og den kommer altså ikke til nogen af delene smiley

• #8   4. apr 2015 Der er meget forskel på de ruhåret, min morfar havde ruhåret og de var ikke så krævende, men den min kammerat har, han er meget aktiv og bestemt ikke en hund der render i armene på andre mennesker og alt nyt, er mega farligt, men der nok mere min kammerats skyld,, men det er en møg lækker race, hvis man gider bruge tid på træning og hjerne gymnastik, samt vender den til at blive "plukket" fra hvalp af, så den ik kommer til at ligne en forsømt ruhår, med lang uglet pels smiley der er også enorm meget forskel på udseende, en ruhåret skal ha skæg, men syntes der dukker flere og flere op, som mere ligner en tysk korthåret.. Jeg er selv helt pjattet med den sort/skimmel farvet af de ruhåret, men jeg ville ikke ha sådan en, da jeg skulle ha ny hund, ik med det aktivitets niveau min kammerats har hehehe jeg ville blive gråhåret før tid smiley

• #10   5. apr 2015 Godt du kom på banen CF smiley og tusind tak for en rigtig god beskrivelse af racen. Nu ved jeg klart mere om den og den lyder jo stadig i mine ører som en fantastisk hund! Jeg var godt klar over det er en hund som kræver meget og skal bruge hovede / næsen og fysikken for at trives.. Men ultra lækker hund og det du beskriver var meget lig min forestilling om den smiley nu skal jeg først tage mig af min nuværende lille gårdhund (som man godt kan sige er min første egen hund) og derved skabe mig nogen erfaringer deraf for det er jo slet ikke det samme som en Tysk ruhår og jeg har endnu meget at lære om hunde generalt inden jeg kan anskaffe mig en sådan hund og der går jo nooogen år før det overhovedet kan komme på tale.. Men jeg må helt klart have læst godt op på det og vælge en god opdrætter, self. DKK - komme ud og hilse på nogen og gøre et godt forarbejde inden hvis det en dag skulle blive aktuelt.. smiley
    - mine tanker om racen er bestemt ikke blevet mindre nu smiley hahah

• #12   5. apr 2015 De kan bruges til jagt hund men som jagt hund kræver det osse ret meget træning men hunden racen vil osse være god i en lille familie
    deres Egenskaber:er normal Hengiven, Modig, Venlig, Nænsom, Jagthund, Intelligent, Loyal, Stille men det er helt forskelle hvad race hunden er det er osse gammel hønse hunde racen smiley

• #16   6. apr 2015 Gå på jagt selv? Bruges de ikke til at hente byttet? Ikke til at nedlægge det selv

• #19   6. apr 2015 Men nu er der foreskel på om hunden HAR lært det eller om den ikke har smiley

Selv en lille chihuahua kan finde på at dræbe fugle, det hører ikke jagthundene til

Kommentér på:
Tysk ruhåret hønsehund

Annonce