Internathunde..... {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at sætte lidt focus på hunde fra internater.....
Når man vælger den måde at anskaffe sig en hund på.....må man være forberedt på at der kan følge "lig" med i lasten.
Man skal gøre sig klart.....at man aldrig vil kunne få en stambog med....uanset hunden......
At man skal have mod, vilje og kendskab til hundehold.....for du ved aldrig hvilken hund du får......
At hunde, der kommer fra internater, kan have specielle problemer...affødt af detop denne situation.....
At det kan kræve lige så meget arbejde eller mere, end hvis man får en hvalp.....
At du ikke skal regne med avle på din hund....hvis du vil betragtes som seriøs hundeejer.....
Jeg har ikke haft tanken om at købe en hvalp.....når der er så mange hunde der trænger til et nyt hjem.....og har ikke et fortrudt et øjeblik, at jeg fik min hund fra et internat !
Det er noget af det bedste jeg har gjort !
Jeg kan varmt anbefale at købe fra internater.....og ved da også at de fleste internater sorterer i de hunde de tager ind til salg.......og jeg vil gerne stille mine refaringer til rådighed, hvis der er nogen der går med tanker om at købe sådan en hund....
M.V.H. Lise Ø
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Tak
....refaringer = erfaringer
feb 2006
NEJ.....
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Hvad disse blandinger indeholder, vides ikke med 100% sikkerhed, da personalet kun kan oplyse hvad tidligere ejer har oplyst.
Derfor skal der bruges ekstra tid på at studere sin hund så man lærer drifter, gode og dårlige sider at kende.
Jeg fik dog oplyst, at Carlos's far er ukendt og det gav mig en kæmpe fordel, da jeg ikke "regnede" med noget på forhånd.
Så stiller man ikke krav til hunden på forhånd kan man ikke blive skuffet !
feb 2006
Ja......god pointe.....
feb 2006
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
feb 2006
Alle tiders.......men det er nu også for eventuelle købere fra internater jeg skriver dette til.....
Men det er dejligt at høre at internaterne gør sig umage for at få informationen ud......
Hilsen Lise
feb 2006
Ja det har du ret i.....men en kendsgerning er at stambogen ikke kan fås.....! Zif har også chip....tror ikke jeg kan få oplysninger om hende alligevel....
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Men du skriver også nogle ting som undrer mig meget.
"At du ikke skal regne med avle på din hund....hvis du vil betragtes som seriøs hundeejer....." Er du useriøs?? Du har jo blandt andet lige oprettet en anden tråd hvor du forsvarer at avle på din hund. Hvor er sammenhængen i det (jeg forsøger ikke at være dommer på om du er seriøs i din avl eller ej, men jeg mangler sammenhængen).
"Jeg har ikke haft tanken om at købe en hvalp.....når der er så mange hunde der trænger til et nyt hjem....." men alligevel ønsker du at avle på en hund fra et internat. Igen er det ikke din avl som sådan at jeg på nogen måde kritiserer, for jeg er helt sikker på at du har gjort et stort arbejde for at finde gode familier til hvalpene, men jeg forstår bare ikke sammenhængen i dine indlæg.
feb 2006
1. : Jeg anser ikke mig selv for at være useriøs ejer / avler...............men min erfaring er at det er der mange andre der gør.......og min anden tråd, er blot for at forklare min holdning til dette spørgsmål.
Skulle man tænke på at avle på sin internathund......skal man blot være forberedt på andres fordømmelse......det er min erfaring.....
2. : Jeg vil ikke købe en hvalp.......så hellere hjælpe en voksen hund i nød.....ja.....det er mit valg. Der er mange andre der hellere (og bedre magter) en hvalp........det er det rigtige for dem.
Jeg har lysten og mulighederne for at have hvalpe.......og det har været utroligt lærerigt og dejligt at prøve det. Jeg kan ikke se modsætningen i dette.......
Hilsen Lise
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Jeg er ikke sikker på jeg ville tage så gammel en hund ind, hvis den var min eneste hund. Men at lade den gå sammen med min unge hund og lade dem hygge go lære af hinanden er super skønt, berigende og lærerigt at være viden til.
Personligt hælder jeg faktisk derhen imod, at man neutralisere alle internat hunde, fuldstændigt som man gør det med alle internat katte inden de formidles ud. Ingen ved hvad der gemmer sig i disse hunde og jeg kan ikke se hvorfor det stiller sig anderledes med dem, end med kattene som ingen tænker nærmere over er uintakte
......og ja, gamle Max er en "fnøffendøffen" og var det allerede, inde jeg fik ham hjem *SS*....
Internathunde.....