929 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Beat
Beat
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 119

Hvalp hvor ofte bør jeg fodre. Hvalp hvor ofte bør jeg fodre.

Hej HG.

Jeg har lige fået min lille BC hvalp hjem på 8 uger, det er noget tid siden jeg havde hvalp sidst, og er kommet lidt i tvivl om hvor ofte han skal fodres..

Som det er nu er hans skål fyldt hele tiden, det virker som om han fint selv kan styre det han spiser lidt i løbet af hele dagen, han tømmer ikke bare skålen.. Når klokken rammer 22-22:30 bliver mad og vand sat væk indtil næste morgen så jeg bedre kan styre natte tisseriet..

Men nu har mine forældre slået mig lidt i hoved at det er bedst med 3 måltider i løbet af dagen.. Så hvad gør/gjorde i andre med jeres små hvalpe.. ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp hvor ofte bør jeg fodre.
  • #2   23. mar 2015 Jeg fodrede tre gange om dagen til han var ca seks måneder. Morgen, middag og aften. ALTID med fri adgang til vand. Det kunne jeg ikke drømme om at fjerne.

• #5   23. mar 2015 I min verden skal en hund have adgang til frisk vand døgnet rundt, og jeg vil faktisk gå så langt, som at sige, at man overtræder dyreværnsloven ved at fratage den vand en hel nat. Hvis du vil undgå nattisseri, så må du stå op om natten.

Ud over det, så fodrer jeg med mad stående fremme hele tiden. Det har min altid været vant til, han spiser på sine faste tidspunkter og er i perfekt stand.

• #6   23. mar 2015 Okay tak for det kan være vi skal prøve med 3-4 måltider om dagen også se hvordan det går, så lader vi vandet stå, det er bare noget jeg husker fra den gamle der blev jeg anbefalet det af en hundetræner smiley men alt det udvikler sig jo med tiden så han har bare sit vand stående hele natten også så...

• #8   23. mar 2015 Vi er oppe hver 2-3 time og tisse i løbet af natten som sagt bare noget jeg fik anbefalet af en hundetræner med den gamle.. Men det bliver der bare fra nu af smiley

• #9   23. mar 2015 Jeg kan ikke se, hvorfor du skulle lade være med, at ha fodret sående hele tiden ,når det går så godt, som du skriver , han kan selv finde ud af, at ta når han er sulten
    Jeg har altid haft tørfoder stående til mine, lige fra de var hvalpe

• #10   23. mar 2015 Jamen tingene udvikler sig hele tiden og man bliver klogere på hvad der er rigtigt og forkert. Engang var det normalt at fjerne vandet (tror jeg), at give hunden et gevaldigt ryk i halsbåndet når den trak og at dyppe hvalpens snude ned i tis/afføring når der var sket et uheld på gulvet.
    Så jeg er ikke i tvivl om at du har fået det råd engang. Men så er det bare SÅ fedt når man ikke er bange for at lære nyt smiley Super godt TS smiley

• #11   23. mar 2015 Jamen som jeg forstod det på mine forældre var det bedst med faste spise tider ?

Altså han over spiser ikke eller noget kan fylde skålen også går der nogen timer før den er tom..

• #12   23. mar 2015 Hvorfor lave om på det, når det går så godt

• #13   23. mar 2015 Ja man har lært så meget skidt.. Kunne aldrig drømme om at skælde ham ud for at have et uheld så er det jo vare mig der ikke har været hurtig nok smiley

Men jeg kan huske, en masse grimme ting der foregik til træning en gang, var 14 da jeg fik min første egen hund og hold nu op, det var ikke for sarte sjæle noget a det der foregik der hvor vi trænede smiley

• #14   23. mar 2015 Det kan da godt være vi bare skal fortsætte med det blev bare i tvivl om det var helt forkert smiley men godt eg lige spurgte så fik vi da det med vandet på plads smiley

• #16   23. mar 2015 Beat Så længe han er god til selv at styre det, ville jeg bare fortsætte som du pleger
    Det var jo noget andet, hvis det var en hvalp som forslugte sig smiley

• #17   23. mar 2015 Vores første sheltie havde også mad stående døgnet rundt, han spiste for at leve og ikke omvendt så det var nemt.

De 2 næste har ikke kunne administrerer at have mad stående, så de fik og får mad 1 eller 2 gange dagligt.

Meeko kunne helt sikkert godt have mad stående døgnet rundt og selv administrerer det men han bor jo med Ziva som ikke kan så de får mad som overstående.

Jeg ville lade hunden selv administrer maden hvis det går godt, og du ikke har problemer med træning grundet at hunden aldrig er sulten smiley

• Jens  J
    Jens J Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 4
    #21   23. mar 2015 Vi fodrede også gerne 3 gange om dagen smiley

• #22   23. mar 2015 Costa har mad og vand stående døgnet rundt..
    Han regulerer det helt fint selv, spiser og drikker når han har brug for det.. smiley

Det har han været vant til hos opdrætter, så ser ingen grund til at lave om på det.. smiley

Han er så også 100% renlig om natten, hvor den så kan glippe et par gange om ugen om dagen.. smiley

• #23   23. mar 2015 Fodrer Jesse (10 uger) 4 gange om dagen.
    Vand skal de altid have adgang til smiley

• #24   23. mar 2015 Jeg fodrede i starten og indtil 5-6 mdr. 3 gange dgl. og så lidt ved siden af som belønning, godbidder etc. Derefter 2 x dgl. + træningsbidder m.v.
    Der er som sådan ikke noget galt i, at hunden har adgang til mad hele tiden, så længe den kan administrere det, men jeg ser fordele ved at dele maden op:
    1: Det er lettere at kontrollere, hvor meget hunden rent faktisk når at æde på en dag
    2: Hunden er vant til, at den ikke bare har mad hele tiden, hvilket kan være en fordel, hvis den f.eks. en dag skal have skånekost eller specialkost i afmålte mængder.
    3: En lidt småsulten hund er lettere at træne med godbidder som motivation. D.v.s. at det kan være en fordel at træne FØR den har fået sin mad.
    (Nej selvfølgelig skal en hvalp ikke gå og være sulten, men det bliver den heller ikke, hvis man fodre 3-4 gange om dagen)
    4: Det er lettere at holde øje med, om der er regelmæssig afføring i forhold til fodringstider.

Vand mener jeg skal være tilgængeligt 24/7

• #25   23. mar 2015 Det skal lige tilføjes, at jeg aldrig har fodret på klokkeslæt, men det skyldes nok bare, at JEG ikke vil være afhængig af en så fast dagsrytme. Har hunden ikke fået indlært den rytme, er den også ligeglad med, om maden bliver smidt i haven kl. 16 eller kl. 19 smiley - Det samme gælder i øvrigt lufteture og søvn....

Kommentér på:
Hvalp hvor ofte bør jeg fodre.

Annonce