{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæferhund kan lugte kræft
  • #1   12. mar 2015 Jeg har ikke læst artiklen men jeg ved at der findes "epilepsi"hunde. Hunde som kan fornemme anfald inden der reelt kommer et anfald og som derfor advarer ejer. Det er SÅ imponerende smiley

• #2   12. mar 2015 Vores hunde er fantastiske væsner smiley
    Jeg holder heller aldrig op med at blive imponeret af de skønne dyr smiley

• #3   12. mar 2015 Også diabetes-hunde, som kan advare om blodsukker udsving

• #4   12. mar 2015 og PTSD hunde. der kan advare om kommende anfald.

https://www.youtube.com/watch?v=0y_a_V1QD3U

• #5   12. mar 2015 Er det noget man træner dem op til, til at kunne forudse/mærke/lugte disse ting? smiley Jeg har nemlig selv diabetes, og jeg synes ind i mellem, at jeg godt kan mærke Karl er lidt mere opmærksom på mig når vi skal gå tur, og egentlig helst vil tilbage igen når vi er kommet af sted, og ikke længe efter har jeg lavt blodsukker... ved ikke om det er noget jeg bilder mig ind, det kan jo også bare være fordi dyret ikke gider at gå smiley men ja.... De er nogle fantastiske væsner smiley

• #6   12. mar 2015 Det er helt vildt hvad hunde kan/kan trænes op til.
    Den ene af vores maltesere er en rigtig redningshund, hun har på et tidspunkt reddet en af vores hvalpe op fra vores havebassin. Både min mand og jeg var lige ved siden af, da hvalpen faldt i, men Sissi var hurtigst, hun fik fat i hvalpens ene øre, og prøvede at hive den op, så jeg skulle bare hjælpe lidt.
    En anden gang vågnede min mand, som lider af søvnapnø (det er der hvor man glemmer at trække vejret), fordi Sissi stod oppe på brystet af han og gøede og kradsede ham. Min mand var helt væk, og da han kom til sig selv, var han sikker på, at Sissi havde reddet hans liv smiley
    Sissi var gennem længere tid vildt interesseret i at skubbe tøjet væk fra min venstre arm, og slikke helt vildt på et bestemt sted. Sidste efterår fik jeg fjernet et lille rødt mærke på armen, selvom min læge ikke mente at det havde nogen betydning. Det viste sig, at jeg måtte have fjernet et større stykke - både udenom og under stedet - fordi det var hudkræft.
    Ovenstående er sket helt uden træning, det er bare en rigtig dygtig hund vi har smiley

• #7   16. mar 2015 Spændende sager – Jeg vidste ikke det med PTSD og diabetes. Og dygtig malteser du har Lise-Lotte smiley

I artiklen jeg linkede til, står der at en schæferhund har fået udleveret 34 urinprøver, hvoraf 15 var fra mennesker med kræft i skjoldbruskkirtlen. Hunden markerer så de positive prøver ved at ligge sig ned, og vender sig om hvis prøven er negativ. Schæferen diagnosticerede 30/34 korrekt, så det virker som ret lovende forskning smiley

Kommentér på:
Schæferhund kan lugte kræft

Annonce