1.052 visninger
|
Oprettet:
Hvalp i sofa, led og belastning {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg er i tvivl om hvorvidt det er godt for en lille hvalps led, at måtte komme op i sofaen fra dag 1 i det nye hjem. Er det generelt for megen belastning for sådan en lille størrelse, bør man vente, eller bære den?
Vi har allerede en mops, som nærmest bor i sofaen, når han kan komme til det.
Det skal lige siges, at vi først venter en hvalp i juli/august, så det er ikke noget, jeg står med lige nu - Jeg er bare nysgerrig
"Vi venter os" en golden retriever hanhvalp fra denne kombination: http://www.jollygold.dk/puppies/puppies-planned-golden
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Senere kan i lære unghunden, at sofaen det er kun, når man "giver tilladelse" for så kan man hjælpe den op, så leddene ikke belastes så meget.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
Hvor længe vil du foreslå, at vi hjælper den op?
Rynkedyret: Hvor gammel var hun før hun fik lov til at hoppe op og ned selv?
mar 2008
I det hele taget så er der mange ting, den har godt af at lære at gøre stille og roligt, netop for at skåne leddene indtil de er færdigudvokset.
Op og ned af trapper
Ind og ud af bil
Evt. niveauforskelle i hus og have
jan 2008
Birgitta L: Vi er begge hundemennesker, som sætter pris på sofahygge med hundene, så vi vil gerne have, at de begge kommer op, også selv om, det måske bliver lidt trangt med tiden
Et trin til sofaen er også en god idé og jeg har på fornemmelsen, at pelle med tiden vil elske at have en at putte med i sofaen, når vi er på arbejde - der er ingen der sætter ligeså stor pris på en god sofalur som pelle
mar 2008
Så anskaffede vi os en rampe, og lærte dem i øvrigt også den med at stille sig med forpoterne oppe i bilen, og så kunne vi løfte numsen, griner....
Nu ved jeg ikke hvor høj, jeres sofa er - men vores hunde hopper ikke op i sofaen, de går op i sofaen, men ok store hunde - lave sofaer. Og det er jo så hyggeligt med selskab deroppe, det synes både de og vi.
jan 2008
haha, jeg tror vores sofa er standardhøjde? men som voksen kan en retriever nok godt "gå" op i sofaen, men nok ikke med så megen lethed som dine bamser
mar 2008
Vi har købt en i letmetal, fandt den på tilbud i Tyskland for lige under 500 kr.
Hvalp i sofa, led og belastning