{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

What to do, min hund har bidt hul :( {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Bamse bliver passet ude pt. Pga. Trille er højløbsk.

Bamse havde fået et lækkert råt ben som han lå i sin kurv og spiste.
Jeg har en regel normalt. Det er man rører ham ikke, han gør ikke mig noget, men jeg kan ikke garantere for andre.

Sagen er så at min søsters mand lige ville sige hej. Også bed han hul i hånden på ham smiley

Havde det været deres datter som også var på besøg hos min mor, tror jeg de havde fået ham aflivet uden jeg havde nået og haft noget at sige smiley

Det er første gang han nogensiden har bidt for alvor. Han er bliver 8 år til september.

Øv hvor er jeg ked af det smiley Jeg kunne nok have stoppet det fra at ske hvis jeg havde været der, men det var jeg ikke.
Han har ALDRIG bidt før, han knurre altid før han bider :S Altså advare og advarelsen plejer ofte at være nok.

Jeg har mest af alt lyst til bare at hente ham hjem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  What to do, min hund har bidt hul :(
  • #2   6. mar 2015 Jeg vil så mene at det er mandens skyld
    En hund skal have lov at være i fred når den spiser
    Jeg ville slet ikke overveje aflivning


  • #3   6. mar 2015 Men vil lige tilføje at jeg godt kan forstå at du er ked af det

  • #4   6. mar 2015 Selvfølgelig er du ked af det...

    men ærligt, det er mandens egen skyld!!
    Forhåbentligt har han lært af det.. og jeg ville nok finde et andet sted eller hente hunden hjem... smiley


  • #5   6. mar 2015 Jeg mener bestemt også at det ikke er Bamses skyld, men deres holdning er bare at en hund må ikke bide lige meget hvad smiley
    Så ved faktisk ikke helt om de vil have ham aflivet smiley

    Jeg tror jeg henter ham hjem. Så må han været lidt ked af det herhjemme smiley


  • #9   6. mar 2015 Jeg forstår du er ked af det ,Den holdning høre jeg tit ,at ligegyldig hvad, må hunden ikke bide Stop selvfølgelig må den det ,det er dens måde at sige fra på Her der det manden egen skyld ,og det ved han også godt selv ,selvfølgelig skal din hund ikke aflives for det ,havde det været barnet, som var blevet bidt ,mener jeg det samme ,Bliv dog fra en hund der ligger med et ben Jeg ville aldrig høre tale om sådan noget, hvis det var mine hunde

  • #10   6. mar 2015 Folk der siger sådan, fatter nul omkring hundesprog.
    Lad være med at få hunden passet sådan et sted.

    Hunde skal ikke forstyrres når de spiser. Færdig slut.
    Kun sådan lærer de, at det ikke er nødvendigt at forsvare en ressource.

    Biddet var mandens skyld.


  • #11   6. mar 2015 Det er planen at hun skal neutraliseres her om en 2 måneders tid smiley Når hun er ude af løbetiden og det er nogenlunde imellem.

    Argh det var ikke sådan jeg lige forstillede mig at min morgen skulle være!
    Mest fordi jeg aner intet om hvordan han reagerede. Advarede han først? Bed han bare?

    Han har aldrig bidt, altid advaret først smiley Han har altid været sådan lidt bop bop med mænd, specielt Nicolai (Manden) han har dog aldrig bidt før. Også sker det selvfølgelig når jeg ikke er der til at se det eller stoppe det smiley


  • #12   6. mar 2015 For mig at høre, var der en grund fra hundens side til at bide
    Mener som Malene ,hunden skal ikke forstyres når den spiser ,Færdig slut


  • #14   6. mar 2015 Spørg dem om de selv vil røres ved når de sidder og spiser noget lækkert

  • #15   6. mar 2015 tak for svar alle sammen.. Det har gjort det lidt nemmere at synke, må lige se hvordan jeg takler det fremadrettet..

  • #17   6. mar 2015 Jeg synes også du skal hente ham hjem. Som jeg har forstået det, så har de simpelthen ikke fattet at de skal lade ham være når han ligger med et lækkert ben. Hent ham hjem, og så ville jeg ikke lade ham blive passet der igen smiley

  • #18   6. mar 2015 Hvis du er nervøs for at de kunne finde på at få ham aflivet, selvom det lyder ret sygt, så hent ham hjem.
    Jeg havde hentet hunden uanset hvad, for måske er der dårlig stemning nu, måske er de sure på hunden, forstå mig ret.

    Biddet var mandens egen skyld.
    Og for dig kan jeg ikke rigtig se hvad der er at tackle. Lad nu være med at gøre et nummer ud af det, for så bliver det først et problem.


  • #19   6. mar 2015 Hjem med Bamse og tak for hjælpen til søster og svoger.
    Selvfølgelig er du ked af det, men Bamse er jo bare en hund og reagere bare som en hund.
    Måske har svoger ikke accepteret Bamses advarsel og hvilke muligheder har han så?...-ingen!!!
    Kødben=fred og ro:-)


  • #20   6. mar 2015 Det er ikke urealistisk at tro at hunden faktisk ikke har advaret først, ud fra den situation og miljø hunden befinder sig i. Men jeg mener stadig at hunden reagere forventelig og derfor er unden skyld og ikke skal straffes for det(aflives). Få hentet din hund hjem og hvis du fremover har brug for pasning så find et andet sted, uanset hvilken at dine hunde der er tale om.

  • #21   6. mar 2015 Ærgerlig situation, men så har manden vel lært det til en anden gang. Dumme mand.


  • #22   6. mar 2015 Har lige købt de der klofyl tabletter.
    Hvor mange skal Trille på 6kg have?


  • #23   6. mar 2015 Jeg fik dog også afvide at Bamse havde sluppet med det samme og at han advarende inden bidet havde knurreret, ved dog ikke hvor lang tid inden han bed at han knurrede.. Men hånden havde dog blødt med det samme så tror ikke det har været en alm. markering?

  • #25   6. mar 2015 Ja undskyld mig, men kan man ikke tænke sig til, at man skal flytte sig når hunden knurre, så det ens egen fejl.. Og de har vel fået, at vide, inden de skulle passe ham, hvordan han (og de fleste hunde) reagere, når man rører dem, mens de har et ben/mad?.

    Selvfølgelig skal Bamse ikke aflives og selvfølgelig skal Bamse hjem igen. smiley


  • #26   6. mar 2015 Klorofyl, jeg bruger 1 tablet pr 2 kilo hund 2 gange dagligt

  • #27   6. mar 2015 Men det er ikke dem der passer hunden vel ?
    Eller har jeg misforstået at den var hos din mor og de var på besøg?


  • #30   6. mar 2015 Han bliver hentet hjem her omkring 14. Også kommer jeg med en undskyld du blev bidt kage.. Til min søsters mand.
    Han har været til lægen og er blevet stukket engang.
    Så har jeg som sagt købt nogle klofyl tablettet, som trille er igang med at få. Også må vi se hvordan det går herhjemme, worst case, så er min far villig til at tage ham hjem til ham. smiley


  • #32   6. mar 2015 En markering er ET bid. HAK - FLYT DIG.

    Et bid den bider for at bide regulere den..dvs. der kommer flere huller.
    Jeg blev engang bidt af hund jeg skulle have taget i omplacering, sød hund uden snor på, da den fik snor gik den amok og bed mig 22 steder i hænderne på den tid det tog at få den ind i et åbent hundebur lige ved siden af mig. (En dsg/cocker blanding) Det viste sig da den var aflivet at den havde brækket ryggen ..ejer havde så bare ikke nosser nok til at få den aflivet selv. Men den bed for at bide.

    Så jeg vil mene din svoger har fået at vide han skulle skride.


  • #33   6. mar 2015 Mon ikke din svoger skulle bage en "undskyld- jeg-provokerede-dig-kage" til hunden smiley

  • #34   6. mar 2015 Bamse er hjemme igen, også får vi det til at fungere, heldigvis synes trille at alle andre hunde er lækre end Bamse haha smiley Kagen blev spist og han fik lidt lakridser (altså søsters mand) Han er ikke i aflivnings fare, mere det syntes de ikke om, men jeg skulle nok passe på så det ikke skete for andre.

    her er ballade mageren for et par dage siden fanget i lidt sollys, man kan rigtig se hans hvide maske og ryg smiley


    profilbillede
  • #35   6. mar 2015 Nåh han ser da sød ud smiley


Kommentér på:
What to do, min hund har bidt hul :(

Annonce