Adfærd hund og kat {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder her og observerer den store ulvehund og den ene kat, som så mange gange før.
Katten er konge i huset, stor personlighed og en imponerende selvsikkerhed.
Enten ligger en af ulvene i forvejen og hviler på gulvet, eller også stiller katten sig foran hunden og kikker intenst, hvorefter hunden pænt lægger sig.
Katten går så igang med at soignere hundens ører, udenpå, inden i, med indlagte pauser hvor der skal gnubbes og møsses i hovedet på hunden.
Dette scenarie kan tage 5-10 minutter.
Det har tidligere kun været den store ulvehund der har stået for skud, men de sidste 14 dages tid, har det også været den unge ulvehund der har fået en omgang.
Det er flere gange om ugen de skal have en omgang, hver gang om aftenen.
Det er aldrig de to Cairner.
Ulvene ser ud til at nyde det, og bliver katten FOR ivrig, og de får lidt kolde fødder og lægger an til at skride, så får de en vinge og et blik, så bliver de pænt liggende til "behandlingen" er færdig.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal ligge i det, er det en smart strategi fra kattens side - pleje af flok relationer og sådan, eller er katten bare kugleskør?
jeg ved godt at de er hver sin art og ikke opfattes af hundene som en af dem.
Men synes det er en lidt sjov adfærd katten har, og ikke mindst hundenes reaktion på kattens meninger.
Har en lille video fra sidste år her:
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/39570-soede_ven__
Hvad mener i?
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Soignere katte hinanden?? De er da ikke flokdyr?
Hos heste har jeg set, førerhest insistere på både at klø og blive kløet som en del af flok sammenhold. Men ved ikke om det er 'normal' katteadfærd. Tror sagtens de kan skabe fællesskaber på tværs af racer.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Og begge 2 vasker også gerne Afrodithe..
Sådan har det altid været, så har aldrig lagt noget i det..
mar 2015
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 3
Hun har snart fået et par dask men hun opsøger også hele tiden kattene!
Tror godt de kan skabe vebskab/ relation på kryds og tværs.
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
mar 2015
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 3
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.977
Adfærd hund og kat